Hvilken mobil anbefaler du?

36 innlegg i emnet

Skrevet

Hei :)

Har tenkt til å kjøpe meg / ønske meg til bursdagen min, en ny telefon.

Bruker den nok mest til vanlige ting som SMS, ringe og kalender/huskelapper.

Vil også ha mulighet til å koble den til en PC, enten med Bluetooth eller IR.

Veldig greit med mulighet til GPRS / HSCSD, ettersom jeg kanskje får bruk for dette etter hvert i min karriere som nyutdannet dataingeniør, innen nettverksdrift ;)

De jeg har sett på:

Nokia 6100

Nokia 6610

Sony Ericsson T68i

Kan godt anbefale andre enn disse, men disse ligger i min prisklasse. Ikke noe særlig mer enn 3000 uten abo.

Har sett på sidene www.mpx.no og www.siba.no som begge virker billige.

Noen som har erfaringer / anbefalinger / tanker om noen telefoner, som passer til dette?

Kanskje også gi noen tips om hvilke teknologier som telefonen bør ha, og sånne ting :)

Alle råd tas imot med takk!

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Uten å ha så mye peiling på den enda, vurderer jeg sterkt Siemens S55 for tiden. Syns den høres ut som en bra telefon, så får se...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liker ikke designet til Siemens noe særlig...

Trenger heller ikke kamera, så gidder ikke legge noe vekt på det.

Men, takk for inspillet :)

Håper på flere anbefalinger / advarsler :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hold deg til Ericsson,eneste mobil som tåler endel.Samsung er nok litt for fancy for meg,Nokia tåler ikke en dritt,Simens har jeg aldri likt.

Ergo,Ericsson ...Motorola har jeg mistet interesse for...men utelukker ikke at de kan komme med noen bedre modeller fremover....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2003-07-19 12:21, King wrote:

Hold deg til Ericsson,eneste mobil som tåler endel.Samsung er nok litt for fancy for meg,Nokia tåler ikke en dritt,Simens har jeg aldri likt.

Ergo,Ericsson ...Motorola har jeg mistet interesse for...men utelukker ikke at de kan komme med noen bedre modeller fremover....

Say what ?

For no pissprat! Nokia er det merket på markedet som serverer de beste mobiltelefonene! Om du ikke jobber som snekker e.l. så slakter jeg den uttalelsen <_<

Han som lurte på mobil, jobber jo som dataingeniør, så han trenger ikke no robust, stygg klump av en mobil akkurat..

nei.. Nokia lenge leve !! :)

[addsig]

[ Meldingen ble redigert 19.07.2003 13:00 av XanderZ ]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sony Ericsson T610 er noe for deg! ;)

Enig med King: Ericsson POWER! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

...det var jeg skreiv over her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

T610 er jo direkte stygg...

Nei, regner med at det blir en av de alternativene jeg har tenkt på, hvis ikke noen kommer med et veldig godt alternativ :)

Men, flere tanker om dette blir godt mottatt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

SE t610 er helt klart den beste telefonen på markedet, jeg har hatt den i en mnd nå....jeg har hatt minst 15 mobiler det siste året. jeg hadde nokia 7250 før den...

nokia er piss mobiler , tåler rett og slett ikke noe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ericsson T610 er det beste kjøpet i år , den har "alt" samt koster mindre ne de fleste kameratelefonene der ute :P , vis du ikke har bindingstid på ditt abonemang , så sjekk ut www.tele2.no for telefonen der under webshop. selges til 1 pris som jeg synes er meget bra (1990,-) har sjekket rundt om andre som har den og det finnes det som gir deg 100 250 mindre i kostnader , men de har den ikke inne på lager, feks www.mobilfokus.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå tror jeg at jeg kommer til å velge T68i, ettersom den er billigere, tåler mer, og har noen flere funksjoner :)

Noen som har noen innvendinger mot dette?

Takk for alle svar så langt :)

P.S: T610 kan være bra den, men sykt stygg... Med andre ord ikke et alternativ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noken som seiar at Nokia ikkje tåler noke, men har min Nokia 3310 og bruker den som ansre fok. Bur i Bergen og ingen kan sei at det ikkje kommer nedbør der. Har aldri hatt problemer med den, så eg har meir tru på at det dei som bruker den det er noke feil med, meir enn telefonen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vel , det er vel bare på og se på statistikken over hvilke modeller som er hyppigst inn til service osv det...

Nokia leder den statistikken..

Bra for deg at du ikke har hatt noen problemer med din

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

T68i er ikke et dumt valg.

Har hatt denne telefonen selv i ca 3 mnd, og det er lett den beste telefonen jeg har hatt noen gang. Flott design, stappfull i finesser.

Før har jeg brukt nokia tlf, og som nevt i innlegg over blir disse fort ødelagt. Nå har jeg bare hatt T68i'en i 3 mnd så hvor slite sterk den er vet jeg ikke, men den siste nokia tlf jeg hadde (3310) var innom verksted 3 ganger på de 3 første mnd'e.

Det eneste jeg har å utsette er at den er litt treg og at batteriet ikke er like godt som Sony Ericsson sier det skal være, men alikavell bedre enn noen annen tilefon jeg har hat før.

Lykke til med kjøpet (jeg tror ikke du kommer til å angre)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har hatt flere Nokia telefoner og de aller fleste har vært solide. Jobber som it-konsulent men er også medansvarlig for det meste av det tekniske på huset. Dermed blir det mye flying både høyt og lavt. Alle telefonene mine har vært i bakken uttallige ganger og fortatt virket like bra.

Min nåværende telefon (Nokia 6310) har jeg hatt siden mars 2002, og den er like fin enda. Jeg bruker den mot Powerbooken min både med IR og bluetooth samt at jeg bruker den for å synkronisere en gammel Palm IIIx jeg har. Skulle jeg ha byttet nå hadde det sansyneligvis blitt en ny Nokia evt. en SonyEricsson P800 for å erstatte Palm´en jeg har og kombinere det med en telefon, men jeg er usikker. den er såpass stor at det muligens bare blir en ny Palm i første omgang.

Hvis du regener med å bruke telefonen jobbmessig, ville jeg vel tro at arbeidsgiveren din sponser telefon på deg, da kan du heller kjøpe deg en billig og enkel telefon selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har ikke noe annen jobb enn telefonsupport for internettoppkobling for tiden. Jeg skal finne meg noe annet, så fort som mulig, som har mer med min utdanning å gjøre. Dermed kan jeg ikke regne med at det skjer med det første, og heller ikke få sponset noen telefon. Selv om det hadde vært ønskelig.

Da regner jeg med å gå for T68i, som ingen hittil har vært negative til.

Takk for alle tilbakemeldingene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann

Må bare få si et par ting angående mobiler. De fleste tenker jo på hvor artig det vil være og ha masse funksjoner, spill osv. på en mobil, men når det kommer til sluttstykke, så bruker man en mobil kun til sms og å ringe. Jeg hadde en 3310 før, og var så heldig og få en 7210 i bursdagsgave i November ifjor. Jeg har brukt GPRS én kanskje to ganger(totalt ubrukelig), og radioen er det dårligste jeg har hørt på hele mitt liv. Alle andre tulle funksjoner er kanskje kjekt og ha, men bruker jeg de, Nope niks og nada. Eneste positive med den mobilen fremfor 3310'n er at den er liten og lett.

PS: Prøv og definer ordet "Mobil" først, så kan du heller ta deg en tur på Toys 'R Us og hamstre leker der isteden :P:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det kan jo hende at det er folk som bruker mobilen til andre ting en og sende sms osv, jeg foreksempel er avhengig av bluetooth for kommunikasjon med pc`en og jeg legger ikke skul på at jeg bruker e-postklienten på mobilen oxo daglig.

men som sagt fjortisser med kontantkort klarer seg fint med 3310 osv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2003-07-20 12:15, Gixxerman wrote:

Heisann

Må bare få si et par ting angående mobiler. De fleste tenker jo på hvor artig det vil være og ha masse funksjoner, spill osv. på en mobil, men når det kommer til sluttstykke, så bruker man en mobil kun til sms og å ringe. Jeg hadde en 3310 før, og var så heldig og få en 7210 i bursdagsgave i November ifjor. Jeg har brukt GPRS én kanskje to ganger(totalt ubrukelig), og radioen er det dårligste jeg har hørt på  hele mitt liv. Alle andre tulle funksjoner er kanskje kjekt og ha, men bruker jeg de, Nope niks og nada. Eneste positive med den mobilen fremfor 3310'n er at den er liten og lett.

PS: Prøv og definer ordet "Mobil" først, så kan du heller ta deg en tur på Toys 'R Us og hamstre leker der isteden   :P  :P  

Hvor latterlig fjortiss går det an å bli? Har du i det hele tatt TENKT over at det finnes folk som bruker "lekefunksjonene" på nyere mobiltelefoner til noe NYTTIG ?

Vedkommende som skal kjøpe seg ny mobil blir om ikke lenge dataingenør, og da har han faktisk BRUK for "lekene"...

Så før du åpner fjortisskjeften din bør du tenke over hva du egentlig snakker om..for det ser ikke ut til at du har så veldig mye kontroll over fingrene dine (tar som en selvfølge at du vet du SKRIVER her og ikke snakker...)

Som han over her skrev...(redigert)

Du som er fjortiss klarer deg fint med 3310 osv.. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2003-07-19 18:53, bert wrote:

Nå tror jeg at jeg kommer til å velge T68i, ettersom den er billigere, tåler mer, og har noen flere funksjoner :)

Noen som har noen innvendinger mot dette?

Takk for alle svar så langt :)

P.S: T610 kan være bra den, men sykt stygg...  Med andre ord ikke et alternativ...

Du bør kanskje revurdere den tanken medmindre du lar utseende prioritere. Jeg har hatt t68i, og det er en kjempebra mobil. Problemet med den, er at den begynner å bli litt utdatert for å være fargemobil. Med bare 256 farger og den lave oppløsningen blir bilder veldig uskarpe. Litt treg er den også. Prøv å hold t610 i hånden og sjekk om den ser bedre ut i RL. Mange av de nyeste SE's mobiler lyver på bildene da de ofte har gjennomsiktige designelementer man ikke ser på bildet.

For min del har jeg kjøpt QTEK 7070, og den tar jo helt av... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kommer selvsagt an på hva du behøver og ikke.. Trenger du ikke kamera så legg heller litt mer penger i andre funksjoner du kan ha nytte av, en triband telefon funker også i usa, noe å tenke på om man er ute å reiser. Er kun de dyreste fra SE og Nokia samt Siemens som har dette (kjenner ikke til andre merker som har det). Fargeskjerm?? Tja, jeg kommer iallefall til å kjøpe mobil med det neste gang, SE 610 er svært bra med best skjerm av alle, her har du også kamera men du får både i pose og i sekk, designet venner du deg til. Synes selv den ikke er så aller verst. Siemens SL 55 er en nyyydelig telefon, måtte bare prøve den og har aldri sett en penere telefon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen :)

Har tenkt en del på dette, og tror jeg skal velge SE T68i...

Det er noen som har klaget på skjermen her tidligere, men er det noe problem til vanlig?

Liker skjermen til Nokia 6610, når det ikke er noe "bug" med den.

Er det stor forskjell på T68i skjermen i forhold til denne?

Kommer ikke til å ha kamera på mobilen, ettersom jeg har et vanlig digitalt kamera som tar seg av den jobben.

Er det da noe poeng i å kjøpe en annen tlf bare pga skjermen? Jeg tviler på at det har så mye å si for mitt vedkommende...

Men vil gjerne ha noen kommentarer på dette.

Tar fortsatt imot anbefalinger på andre mobiler, men bør være ganske liten og ha et litt bra design. (les: T610 er stygg)

Håper noen gidder å fortsette å overbevise meg :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2003-07-20 13:47, XanderZ wrote:

Hvor latterlig fjortiss går det an å bli? Har du i det hele tatt TENKT over at det finnes folk som bruker "lekefunksjonene" på nyere mobiltelefoner til noe NYTTIG ?

Vedkommende som skal kjøpe seg ny mobil blir om ikke lenge dataingenør, og da har han faktisk BRUK for "lekene"...

Så før du åpner fjortisskjeften din bør du tenke over hva du egentlig snakker om..for det ser ikke ut til at du har så veldig mye kontroll over fingrene dine (tar som en selvfølge at du vet du SKRIVER her og ikke snakker...)

Som han over her skrev...(redigert)

Du som er fjortiss klarer deg fint med 3310 osv.. B) [addsig]

Sorry, men jeg er ingen fjortis. Er 23 så jeg er vel mer eller mindre voksen. Jeg er bare så veldig lei av mobil hysteriet og jakten på det nyeste av det nye innen mobil, når de fleste ikke har bruk for mer enn 20% av funskjonene på sin nye mobil til 5000Kr. Sorry om dette fikk adrenalinet til og fosse over hos deg som kanskje trenger disse funskjonene, men da er ikke du medregnet i min bedømmelse. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjøp en Sony Ericsson T68i, den er god nok. Vi har to stykker å er fornøyde med de.

Har hatt nokia før å har bare hatt problemer med dem.

Nokia fans les dette http://www.dagbladet.no/dinside/2003/07/24/374311.html

Nei nokia satser på ungdommer så derfor er ikke kvalitet noe for nokia. Ungdommer har jo bare tlf'en sin i noen mnd før de bytter de ut alikavell, hvorfor lage en god tlf da? :lol:

Lykke til med t68i kjøpet da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen :)

Da regner jeg med at jeg vil ha en T68i :)

Takk for alle inspill :)

Og ha en god sommer alle sammen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive