Erfaringer med Coursera

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hallo.

Jeg lurte på om det var noen her som hadde noe erfaring med Coursera. selv har jeg meldt meg på cryptography (1) som varer i 6 uker.

Jeg tenkte noen av disse klassene/kursene kunne være til hjelp for å "piffe" opp CV-en min da den dessverre ikke har så mye spennende på seg enda, men jeg sitter å lurer på om klassene vil bli sett på som ordentlig kompetanse av en arbeidsgiver og om det da er verdt å bruke 6 uker på dette.

For de av dere som lurer på hva coursera er så er det et nettsted som tilbyr gratis nettstudie laget av professorer fra forskjellige universiteter.

https://www.coursera.org/

Så dere som har lang erfaring med jobb søking eller gjerne til og med jobber med å ansette folk, vil dere si at det er verdt å bruke tid på disse klassene/kursene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Jeg har tatt et kurs på coursea. Du skal vite at det er gratis å delta, men hvis du vil ha et utprintbart kursbevis så koster det typ 40USD. Jeg brukte det egentlig bare for å supplere eksisterende kunnskap og hadde sånn sett ingen grunn til å betale for dette beviset.

jeg syns hvertfall det kurset jeg tok var veldig bra. Informative videoer, gode spørsmål som blir stilt og bra oppfølging. Forumene er også bra for evt spørsmål. Det som er litt irriterende er at du blir bedt om å rette 5 andre oppgaver noe som tar ganske lang tid. Men det er nå slik at 5stk retter dine svar og så får du en average score, så er jo en del av systemet og grunnen til at dette er gratis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for at du delte din erfaring.

De 40USD gjelder det for beviset du får som er merket med coursera og professorens signatur eller gjelder det kun for "specializations" løpene som gir deg beviset fra universitetet du tok det fra? (https://www.coursera.org/specialization/cybersecurity/7?utm_medium=listingPage).

Gir mening at de skal tjene inn noe penger på kursene, men finner i så fall lite informasjon fra dem at det koster penger å få kurs beviset når du er ferdig så det er jo litt skuffende. 40 dollar er jo riktig nok ikke så mye penger så burde gå fint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive