Hjelp! Kjøper ferdig byget pc fra Komplett

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hallo! Vi går rett til saken: Jeg hadde konfirmasjon i helga, fikk derfor masse penger. Vil bruke en del av de på ny Gaming PC. Tenkte jeg skulle kjøpe en ferdig byget pc og skjerm fra Komplett med en del konfigureringer (Jeg tenker at Komplett Gamer Premium - GTX770 Edition er den beste pc å konfigurere fordi den er på salg). Men vet ikke helt hvor jeg skal starte og hva jeg burde velge. Så vis du tror du kan hjelpe meg vær så snill å del din erfaringen og mening. Har ikke et bestemt budsjett. (0 - 24k) Med skjærm Liger jeg for øyebliket på 16k men går opp eller ned om det er det beste.

PC-delene jeg har tenkt før jeg får hjelp.

• Kabinett: Fractal Design Define R4 Black Pearl
  • Strømforkyning: Corsair CX 750M, 750W PSU
  • Prosessorer: AMD FX-8350 Black Edition / Intel Core i7-4790
  • Hovedkort: MSI Z97 GAMING 7, Socket-1150 / ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+
  • DDR minne: Kingston DDR3 HyperX 1866MHz 16GB KIT
  • Skjermkort: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
  • SSD Primær: Crucial M500 SSD 2.5" 240GB
  • Optisk leser: Samsung DVD Writer
  • Skjerm: Asus 24" LED VG248QE
  • Skjerm Kabel: HDMI 1.4 Kabel M/M 2m gullkontakter
  • Operativsystem: Microsoft Windows 8.1 64-bit Nordic + English, for Komplett PC
  • Vannkjølingssystem CPU: Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

Lurer spesielt på disse tingene.

• Er ikke-bufred hovedkort bra eller dårlig?
  • Burde jeg kjøpe 780 skjermkort hvor mye kommer jeg til å føle det i ArcheAge og BF4?
  • Hvor mye forskjeld vill PSUen gjøre på strømregninga, hvor lang tid med spilling vill det ta før jeg har oppnåd fordel for penga?
  • Hvordan er ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+ mot MSI Z97 GAMING 7, Socket-1150 ?

Takk på forhånd!!! :)

Endret av Markus Lager PC
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei Markus!

Jeg har ikke så mange forutsetninger til å svare på hvilke deler du bør velge, men her kommer det nok flere kompetente svar fra andre brukere etterhvert.

Angående Windows 8.1 blir det feil å si at denne er "dårlig". Det er nok en del endringer som en Windows 7-bruker ikke vil være helt komfortabel med i starten, men etter litt bruk vil det være en vanesak. Har selv brukte Windows 8 og 8.1 siden lanseringsdato - og det er ingenting jeg savner ved de eldre Windows-versjonene.

Skal du ha ny PC, blir det også litt dumt å velge en gammel Windows-versjon. En gang i fremtiden blir du uansett nødt til måtte oppgradere :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, og velkommen til forumet :)

Kabinett i medium størrelse, her finnes det utrolig mange gode å velge mellom, så velg gjerne et du liker utseendet på.

Innvendig i kabinettene, er det ofte store forskjeller på løsningene som er valgt. Noen er trang å jobbe i, andre romslig og gjerne med vindu.

Strømforsyning: dette avhenger veldig av hvilket skjermkort du ønsker å kjøpe, da noen av disse trekker svært mye strøm.

Hovedkort, Skjermkort, RAM: Hvor mye tenkte du å bruke på PC-en, og hva skal den brukes til, f.eks. Gaming?

• RAM du bør uansett ha minimum 12 GB og 1600 MHz. Gjerne 16 GB om budsjettet strekker til.
  • CPU: i7 er rettet mot dem som krever topp ytelse, den er generelt bedre på multitasking, multimedia- og gaming-ytelse. i5 er mer rettet for middelklassen uten de store kravene, mens i3 er laget som en budsjett modell.

SSD og Harddisk: Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" er en SSD disk (ser du skrev hovedkort). Dette valget er helt OK, kanskje litt liten hvis du evt. skal ha spill installert på SSD-en.

Hvilken harddisk du velger som nr. 2 har ikke så veldig mye å si egentlig, annet enn at en "grønn" disk er forholdsvis treg, og er dermed lite gunstig for å ha installert spill som du ikke får plass til på SSD-en.

Fordelen med en grønn disk derimot er at den er billig i forhold til hvor mye kapasitet du får. Bruk gjerne slike disker for dokumenter, filmer, bilder, musikk, backup etc.

Skjerm: Dette er stort sett en smakssak, denne Asus skjermen er myntet på gamere, noe som vil si den er svært rask. Andre skjermer har gjerne bedre bildekvalitet, men er dog tregere.

Windows: Vanskelig å komme med en enkel konklusjon her. Har selv 8.1 men må si jeg hater det nye GUI-et, er optimalisert for touch og ikke mus/tastatur.

Er du en "litt over snittet" Windows bruker, klarer du fint å tilpasse Windows 8.1 med en start-meny slik du ønsker den (lastes ned fra nettet), og du kan da bare glemme de "nye" 8.1 Windows menyene helt.

Windows 7 føler jeg begynner å bli virkelig gammelt, men velger likevel og anbefale det for "mannen-i-gaten".

Skal du derimot ha flere skjermer er 8.1 et must.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, og velkommen til forumet :)

Kabinett i medium størrelse, her finnes det utrolig mange gode å velge mellom, så velg gjerne et du liker utseendet på.

Innvendig i kabinettene, er det ofte store forskjeller på løsningene som er valgt. Noen er trang å jobbe i, andre romslig og gjerne med vindu.

Strømforsyning: dette avhenger veldig av hvilket skjermkort du ønsker å kjøpe, da noen av disse trekker svært mye strøm.

Hovedkort, Skjermkort, RAM: Hvor mye tenkte du å bruke på PC-en, og hva skal den brukes til, f.eks. Gaming?

• RAM du bør uansett ha minimum 12 GB og 1600 MHz. Gjerne 16 GB om budsjettet strekker til.
  • CPU: i7 er rettet mot dem som krever topp ytelse, den er generelt bedre på multitasking, multimedia- og gaming-ytelse. i5 er mer rettet for middelklassen uten de store kravene, mens i3 er laget som en budsjett modell.

SSD og Harddisk: Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" er en SSD disk (ser du skrev hovedkort). Dette valget er helt OK, kanskje litt liten hvis du evt. skal ha spill installert på SSD-en.

Hvilken harddisk du velger som nr. 2 har ikke så veldig mye å si egentlig, annet enn at en "grønn" disk er forholdsvis treg, og er dermed lite gunstig for å ha installert spill som du ikke får plass til på SSD-en.

Fordelen med en grønn disk derimot er at den er billig i forhold til hvor mye kapasitet du får. Bruk gjerne slike disker for dokumenter, filmer, bilder, musikk, backup etc.

Skjerm: Dette er stort sett en smakssak, denne Asus skjermen er myntet på gamere, noe som vil si den er svært rask. Andre skjermer har gjerne bedre bildekvalitet, men er dog tregere.

Windows: Vanskelig å komme med en enkel konklusjon her. Har selv 8.1 men må si jeg hater det nye GUI-et, er optimalisert for touch og ikke mus/tastatur.

Er du en "litt over snittet" Windows bruker, klarer du fint å tilpasse Windows 8.1 med en start-meny slik du ønsker den (lastes ned fra nettet), og du kan da bare glemme de "nye" 8.1 Windows menyene helt.

Windows 7 føler jeg begynner å bli virkelig gammelt, men velger likevel og anbefale det for "mannen-i-gaten".

Skal du derimot ha flere skjermer er 8.1 et must.

Hvorfor er Windows 8.1 et must for flere skjermer? (Har tenkt å bruke 2)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kunne prøvd å forklart hele forskjellen, men tror det er både lettere og bedre om klikker deg inn på disse 2 linkene og ser forskjellen selv :)

Disse endringene ble introdusert med 8.0: http://www.neowin.net/news/huge-multi-monitor-enhancements-coming-in-windows-8

Senere lanserte de 8.1 som i tillegg ga deg dette: http://blogs.technet.com/b/uspartner_ts2team/archive/2013/07/31/nice-multi-monitor-enhancements-in-windows-8-1.aspx

Skal få sett nærmere på listen din imorgen, langhelg i vente, så da får jeg tid til litt mer :D

Edit:

Det å ha 2 skjermer i se7en går igrunn helt fint, men det blir fort rotete og litt uoversiktlig på taskbaren hvis du har mange vinduer åpen. :mellow:

Med 3 skjermer, slik jeg har, blir det derimot kaos hvis du prøver deg på multitasking med 2-3 vinduer på hver skjerm. :wacko: Er utrolig glad jeg har 8.1 og ikke se7en den dag idag. :D

Endret av jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da er vi i gang, beklager at det tok noe tid før jeg fikk satt meg ned med dette.

Kunne sikkert utdypet noen ting litt mer, men du får spørre om du lurer på noe. Tror du har nok lesestoff allerede, og sikkert mye å tenke på. :P

Case: Fractal Design Define R4 Black Pearl

Greit valg dette :) Kompakt, men likevel god utnyttelse av plassen inni.

PSU: Corsair CX Series Modular CX750M ATX

Helt ok valg egentlig. Den leverer akkurat det du trenger + litt til :)

Merk deg likevel "80 Plus" sertifiseringen som ligger på Bronze. Dette var dårlig syns jeg. 80 Plus sertifiseringen sier noe om hvor effektiv strømforsyningen er, at den ikke trekker unødvendig mye strøm.

Ville personlig satt kravet på "80 Plus Gold", men dette er strengt tatt noe du ikke kommer til å merke andre steder enn på strømregningen :P

Rangeringene ser pr idag ut slik, og du kan lese mer om dem på Wikipedia

• 80 Plus
  • 80 Plus Bronze
  • 80 Plus Silver
  • 80 Plus Gold
  • 80 Plus Platinum
  • 80 Plus Titanium

MB: MSI Z97 GAMING 7

Bra valg dette også, dessuten bra du ikke valgte standard-valget.

Er kun 2 kort jeg ville anbefalt fra denne listen, og det er nemlig det du har valgt Z97 GAMING 7, eller Z97-DELUXE som tilbyr litt flere tilkoblingsmuligheter. Koster dog 650kr mer, så ikke verd det med mindre du selv mener du har brukt for det.

CPU: Intel Core i7-4790 Haswell 3.6GHz LGA 1150 84W with Intel HD Graphics 4600 w/fan BX80646I74790

Legg merke til at denne IKKE kan overklokkes, ofte ikke nødvendig heller, men når PC-en begynner å dra på årene er dette svært nyttig da du virkelig kan få en speed-boost.

Hvis det står en "K" etter modell nummeret (f.eks. "4770K") kan den overklokkes. De uten kan ikke. Du har også en X på noen, men skal ikke gå så altfor dypt på det nå, er uansett irrelevant i dette tilfellet.

Mange liker også å overklokke PC-en fra den er ny av, slik at du får enda mer ut av den.

Du kan f.eks. også kjøpe en billigere CPU, og overklokke denne til å bli raskere enn den som koster et par 100-lapper ekstra. Vær oppmerksom på at det ikke alltid er like lurt å klokke den for høyt, men det skal heller ikke være noe nevneverdig vanskelig utfordring i å få den til å yte som like bra som den til tja 3-400 kr mer.

Offtopic: I de mest ekstreme tilfellene hvor du har ekstrem kjøling kan du fort øke ytelsen tilsvarende en 1000-lapp eller 2 :D (vil dog IKKE anbefale noen som helst å forsøke dette)

Det finnes mange gode guider på nettet for overklokking hvis dette skulle bli aktuelt. Så lenge du vet hva du gjør og samtidig følger guidene til punkt og prikke, skal du være trygg.

Hvis noe gjøres feil, kan dette få konsekvenser som overoppheting, mye kortere levetid enn forventet og permanent hastighets-reduksjon.

Alt dette er selvfølgelig valgfritt, men et valg mange tar når de skal bygge seg en entusiast-PC.

Hvis du ikke føler for noe overklokking, vil jeg si at du ikke kunne tatt et bedre valg av CPU. Det er denne som er best out-of-the-box nemlig. :D

CPU cooler: Intel stock LGA 1150 cooler

Legg også merke til at det står "w/fan" på CPU-en, det vil si at det følger med en vifte til CPU-en, denne blir svært sjelden brukt i litt dyrere PC-er, da den egentlig er svært dårlig. Er derfor man i 95% av tilfellene kjøper en CPU cooler.

Ser Komplett ikke tilbyr vanlige vifte løsninger, men kun vannavkjølte løsninger. Ser ingen grunn til dette, Komplett!

Syns også utvalget av vannavkjølte CPU-coolere var dårlig. Syns spesielt at Corsair H110 Hydro Series burde vært på listen. Det samme gjelder vel også med H105, H100, H80i og H75.

Her finner du vanlige vifte-løsninger, slike som tilbys 90% av alle ganger du kjøper ferdigbygget PC. Merk denne må du isåfall kjøpe og montere selv. (null stress)

http://www.prisjakt.no/category.php?k=369

Av de som er tilgjengelig i listen på Komplett, litt overpriset, men ville likevel sterkt anbefalt deg "Corsair H60 Hydro Series CPU cooler". Koster 30% mindre om du kjøper den seperat (ink frakt).

RAM: Kingston 16GB (8GB 1G x 64-Bit x 2 pcs.) DDR3-1600 CL10 240-Pin DIMM Kit KHX16C10B1K2/16X

Du vil få mer ut av 4 RAM brikker istedet for 2. Eneste grunnen til at jeg evt ville valgt disse, er hvis du planlegger å oppgradere til 32GB (enten nå eller senere).

Ellers er 1600MHz et helt OK valg. Jeg har hatt 16GB (4x4) med 1600MHz CL9 i ca. 4 år nå, og er overbevist om at jeg må opp til minimum 1866MHz neste gang jeg oppgraderer.

1600MHz er IKKE tregt, og 16GB er helt passe i en gamer-PC. Men hvis du planlegger mye gaming de neste årene, ville jeg (om mulig) vurdert 2x8GB 1866MHz, og oppgradert med 2 til om 1-3 år, slik at du den gang kommer til å få 32GB (4x8GB). Viktig også at du ser at du virkelig har behov for det før du evt. oppgraderer. Er RAM-en treg > oppgrader. Er det for lite RAM > oppgrader.

The number after CL is CAS latency as measured in cycles. There are an equal number of cycles per second to half of the rated data rate for DDR3 memory (IE 800 million for DDR3-1600), giving the CAS latency with a CL of 9 to be about 10% lower than CL10. If you really wanted to, we could do the math to see the difference between them in nanoseconds.

Med andre ord, dess lavere CAS latency du har, dess bedre.

Er forresten sterkt skuffet over hvor uoversiktlig Komplett sine sider er når det gjelder valg av RAM, er som en jungel full av trær, enda vanskeligere er det da å velge den riktige RAM-en!

GPU #1: MSI GeForce GTX 770 Gaming

Skjermkort anbefalinger er ikke min sterkeste side, men skal du først ha deg et GTX 770 kort, må nesten dette siteres:

The MSI GeForce GTX 770 is a hot in terms of price versus features versus performance. You'll receive a great looking card with better then reference cooling and as much tweakability as you'll need to get in the 1250~1300 MHz range. Combine that with a 370 EUR price tag and MSI simply has a winner in their hands. MSI did tweak the card a tiny bit for you, but it was close to nothing with I think it was 14 MHz, well .. regardless overall the card is a real treat, a small feast to have in your PC. It's silent and is closing in on the all new GTX 780. We have no hesitation to recommend the product to you if you are in the market for a nice performance upgrade. We feel the price-tag is very fair for a product of this statue, nice job MSI. Definitely recommended.

Sånn at du er klar over det, GTX 770 vill være 15-25% tregere enn GTX 780, men så koster det også fra 1.400,- ekstra og oppover.

Uten at jeg helt vet hvilke spill du kommer til å spille, så kan jeg linke til f.eks. tester utført i BF4. Et av de mest krevende spillene på markedet pr. dags dato.

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2013/11/27/battlefield-4-performance-analysis/3

SSD #1: Crucial M500 240GB SATA 2.5" 7mm

Også her er Komplett som en jungel uten like, skal godt gjøres å lage en nettside som er like dårlig som komplett sin!

Skrivehastigheten er svært treg, mens lesehastigheten er helt ok.

Det finnes flere fordeler med 2 SSD-er, men med mindre du skal opp i 512GB klassen, tror jeg at jeg ville holdt meg til 1 foreløpig. Kjøp heller nr 2 en gang senere når du begynner å gå tom for plass.

SSD-er og HDD-er er generelt svært enkle å installere i en PC, faktisk så enkelt at mannen i gaten skal klare slikt helt fint bare han/hun husker å koble til begge 2 kablene. (strøm og SATA).

Syns utvalget også er dårlig, flere store kjente produsenter som produserer kvalitet, er helt fraværende i listen...

Prøv å finn deg en SSD på 500GB+ med lese og skrive hastigheter på 500MB/s+. Men at du samtidig finner en som passer lommeboken. :)

SSD #2: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM

Utgår, kjøp deg heller en ekstra SSD senere om behovet skulle oppstå.

HDD:

Men hvordan ligger det an med harddisker? Har du plass nok til alt fra før?

Du kan enkelt flytte gamle harddisker fra den gamle PC-en og inn i den nye, evt hvis du har eksterne disker, fungerer jo det også.

Optical: Samsung SH-224DB

Her er det ikke så mye å velge mellom, men hvis du mener selv du greier deg med kun DVD, er dette et greit valg.

Personlig foretrekker jeg å ha muligheten til å kopiere BluRay filmer inn på NAS-en (nettverks-harddisk på en måte). Dette krever naturlig nok en BD-reader. Men hvis du først skal spandere på deg det, er det få kroner opp til en BD-writer. Greit å ha, men blir fint lite brukt likevel.

Kan ikke huske sist jeg hadde en CD/DVD i PC-en sist, bare BluRay filmer jeg har kjøpt på nettet...

Windows/Linux installeres via minnepinner, og drivere laster jeg utelukkende ned fra nettet. De på CD er ofte utdatert når du først trenger dem...

Før eller siden kommer du til å oppgradere, så hvorfor ikke bare gjøre det nå :) Bra valg.

Hvis det er noen menyer i Windows 8 du ikke liker, finnes det gode alternativer på nett. Bare å spørre her på forumet hvis du trenger anbefalinger eller hjelp til dette også.

Monitor: Asus VG248QE

Er sikker på at du har gjort et bra valg!

Skjermer er smak og behag, men du får også svært gode gaming-skjermer selv uten 144Hz. Bare pass på at respons tiden er 2ms eller lavere.

Grunnen til at jeg nevner dette, er at du kan få skjermer med forholdsvis gode farger som også er laget for gaming.

Legg også merke til at det finnes flere "bilde" teknologier, f.eks. TN som er raskest, men med dårlige farger, og IPS som har bra farger, men som enkelte produsenter har optimalisert for gaming.

Det finnes et hav andre teknologier også, men skal ikke gå for dypt innpå det uten at det kan bli interessant.

Komplett har dessuten mange flere skjermer enn de i listen. Er også en del nettbutikker med gratis frakt, så hvis du faktisk vil finne den skjermen som passer deg best, ville jeg lest litt generelt om skjerm-teknologiene og sammenlignet dette med hva som er på markedet.

Er det 1 ting du ikke bør stole på, så er det PC-skjerm produsentene når de sier at de har veldig mye bedre farger enn konkurrerende produsenter. Derfor svært viktig å lese bruker-erfaringer også.

Jeg personlig så for 2-3 år siden på en Samsung LED skjerm, som skulle ha farger som de beste bildekvalitet skjermene, men oppdateringhastighet på 120Hz (ifølge Samsung selv). Når den ble lansert, sa bruker-erfaringene det motsatte, det holdt ikke ord. Den var rett og slett svært dårlig på farger, og sort-nivået var nesten slik at en kunne begynne å lure på om det faktisk var LED i det hele tatt.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Markus Lager PC: 03 June 2014 - 15:55

Burde jeg kjøpe 780 skjermkort hvor mye kommer jeg til å føle det i ArcheAge og BF4?

Hvor mye forskjeld vill PSUen gjøre på strømregninga, hvor lang tid med spilling vill det ta før jeg har oppnåd fordel for penga?

Hvordan er ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+ mot MSI Z97 GAMING 7, Socket-1150

GPU
Som jeg linket deg til i tidligere post, ser du ytelses-forskjellen i BF4 her: http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2013/11/27/battlefield-4-performance-analysis/3
Med alt på maks, vil du i snitt oppnå 65 fps med 780, og 54 med 770.

ArcheAge har jeg ikke kjennskap til, og er heller ikke en av de populære spillene å teste ytelsen til skjermkort i, så dette må du eventuelt google og finne ut av selv.

Husk også at du har valgt en lynrask skjerm med 144Hz, så litt av vitsen med å velge dette forsvinner hvis du ikke klarer å få høyere FPS enn 60, da kunne du liksom godt valgt en 60Hz skjerm istedet.
På mindre krevende spill, samt ved å sette innstillingene ned på de mest krevende spillene, skal det ikke være noe problem å passere grensen på 60Hz slik mange skjermer har. Men du må da gjerne velge, enten svært høy FPS (60+) eller høy kvalitet.

PSU
Det er mer enn bare effektivitet som har noe å si for strømforsyninger. Du har f.eks. kvaliteten på strømmen, at den er dønn stabil 24/7, holder dønn 12,00V, 5,00V osv. Dette har fort noe å si hvis du skal tune systemet ved å overklokke RAM / CPU / GPU / etc.

Hvor fort det vil lønne seg, er egentlig bare et regnestykke.
Hvis jeg nå først setter det litt på spissen, en 80 Plus Titanium mot en 80 Plus Bronze

• ved 20% last: 94% mot 81% effektivitet. 13% diff
  • ved 50% last: 96% mot 85% effektivitet. 11% diff
  • ved 100% last: 91% mot 81% effektivitet. 10%diff

NB! Dette er minimums kravene satt av 80 Plus, og hvert merke og modell vil være litt forskjellig i forhold til disse tallene. Felles for alle, er bare at de må være minst like effektiv som kravet. Dette vil si at regnestykket ser bra ut på papiret, men i virkeligheten blir det forskjeller.

La oss si du surfer på nett eller gjør andre ikke-strømkrevende oppgaver halvparten av tiden PC-en står påslått. Da inkludert når PC-en er idle (påslått, men ikke i bruk). Men at du gamer av og til.
Hvis vi på grunnlag av det tar utgangspunkt i 50% last og at den er på 7t daglig, blir regnestykket slik:

Strømforsyninger tilsvarende den du har valgt, leverer 750w. Med 50% last (i snitt) vil den levere 375w.
Titanium trekker da maks ca. 390w ut av stikkontakten, mens Bronze trekker maks ca. 463w. Dvs. opptil 73w mer.

0,073 kw/t * strømpris ink avg. ca. 1,00 kr/kw. = 7,3 øre pr time.
7,3 øre/t * 7t daglig = 50 øre (avrundet).
50 øre dagen, hver dag året rundt utgjør ca 180kr i året på strømregningen ved valg av Bronze istedet for Titanium.

Sammenligner du en Gold mot en Bronze, kommer du til å finne ut at du sparer mindre, kanskje bare ca. 100-130 kr/året ved like mye bruk som i regnestykket over.

Hva du til slutt ender med å kjøpe, må du nesten vurdere selv. Hvis du bare bruker PC-en 3-4 timer for dagen vil dette si at du sparer bare halvparten i løpet av et år. Så kjøp en som passer ditt bruk, og ikke minst ditt budsjett.

MB
AMD Socket-AM3+ krever helt andre prosessorer enn Intel Socket-1150 gjør. så da må du igjen begynne å tenke på å velge en annen CPU (fra AMD).
Har aldri vært noe stor fan av AMD opp gjennom årene, mest pga mangelen på CPU-er i toppsjiktet, de som ofte er myntet på entusiaster og dem hvor kun det aller beste er godt nok (pris-uavhengig).

Kanskje noen andre på forumet kan hjelpe mer på dette feltet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive