Acer Aspire V3-772G HDD brakett.

4 innlegg i emnet

Skrevet

Har forhørt meg med komplett, elkjøp, lefdal. og de vanligste nettbutikkene som selger pc-produkter. Skeptisk til å benytte meg av ebay, om de skulle sende meg feil hdd brakett. Noen som veit om noe annet sted enn Ebay som selger dette?

Braketten ser slik ut:
http://www.ebay.com/itm/New-Genuine-Acer-Aspire-V3-731-V3-771-V3-772-Laptop-Hard-Drive-Bracket-Caddy-/201067558804?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2ed08f7794

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For spesefikk acer bracet så bør du kontakte Acer Norge, ellers så er ebay ganske tryggt hvis du sjekker ut selgeeren på forhond

har faktisk handlet fra cdsmicro selv en del ganger og de er seriøse, rask shipping og rimlige priser, eneste minuset er at tollen legger sammen produkt pris og frakt pris når dem regner på toll når kjøper fra ebay

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ebay er relativt greit, du får fort erfaring med hvem som er seriøse og ikke. Bare pass på at du kommer under 200 kroner inkludert frakt, ellers kommer gebyr og toll i tillegg og det blir fort en del ekstra.

Det er ikke så mange som satser på å selge slike deler ut mot forbrukere i Norge, markedet er nok for lite til det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Toll reglene er enkelt forklart slik.

• SUM varer mindre enn 200 kr, frakt-prisen skal IKKE medregnes.
    • Ingen MVA påslag.
    • Ingen fortollings gebyr.
  • SUM varer mindre enn 1.000 kr.
    • MVA påslag på både varer og frakt.
    • Gebyr 135 kr for "Forenklet fortolling" (Posten sin sats).
  • SUM varer over 1.000 kr.
    • MVA påslag på både varer og frakt.
    • Gebyr 270 kr for "Ordinær fortolling" (Posten sin sats).

Reglene mer i detalj kan leses på tollvesenets nettsider, eller enklere forklart på postens nettsider.

Edit:

Bestilte for en del år siden noen ting fra USA, men brydde meg ikke så mye om prisen den gangen. Betalte 202 kr for varene og fikk gratis frakt. Det angret jeg på i ettertid.

Fikk tollgebyr på 120 kr (den gangen) og MVA påslag.

Endte opp med å betale 372,50 for varene til 202kr. Mot 199kr hvis prisen bare hadde vært 3kr lavere.

Pass på å ikke gå i denne fellen!! Utrolig sure penger, selv om det er et relativt lite beløp.

Endret av jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive