Billig gaming laptop

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei,

jeg er på utkikk etter en ny gaming laptop til en ikke så altfor høy pris. Etter å ha lest guiden her i forumet kom jeg over multicom.no nettbutikken, og har da sett på denne PCen: http://www.multicom.no/Daenerys-MS-16FK-15e6-Full-HD-Matt-AMD-A10-5750Me-8GBe-1TB-7200e-Radeon-HD-8970Me-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10626320

Lurer da på om noen kan komme med innspill om hvorvidt dette er en grei gaming PC, med tanke på pris. Kom gjerne med forslag til andre PCer, men jeg vil helst ikke gå noe særlig høyere enn 7000 kr :)

PCen vil hovedsakelig brukes til å spille WoW og eventuelt andre MMO spill. Kan noen utifra spesifikasjonene si hvorvidt denne PCen vil være i stand til å kjøre WoW med ultra innstillnger med en OK fps?

Og hva med eventuelt andre spill som f.eks BF4?

Takker på forhånd på alle svar! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Denne klarer WOW på ultra uten og bli alt for varm, den kommer til og klare bf4 på medium uten store problemer

eneste minuset her er at gameing over perioder på laptop har en tendens til og generere en del varme som igjen sliter på delene inne i pcen, derfor det er fortsatt foretrukket og bruke stasjonære pcer til gameing samt at du får mye kraftigere pc for samme pris hvis man velger og bygge selv

Anbefaling er og skaffe seg en stasjonær, hvis du har anledning til dette og kun skal bruke denne til gameing

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Denne klarer WOW på ultra uten og bli alt for varm, den kommer til og klare bf4 på medium uten store problemer

eneste minuset her er at gameing over perioder på laptop har en tendens til og generere en del varme som igjen sliter på delene inne i pcen, derfor det er fortsatt foretrukket og bruke stasjonære pcer til gameing samt at du får mye kraftigere pc for samme pris hvis man velger og bygge selv

Anbefaling er og skaffe seg en stasjonær, hvis du har anledning til dette og kun skal bruke denne til gameing

Hei og takk for svar! Flere som har sagt det samme, at det er mye smartere å skaffe stasjonær PC. Derfor har jeg satt sammen en liste med komponenter til å bygge stasjonær istedet, her er linken: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1386624&su=EF5838A7-9FC6-425B-A1C1-F0BB4CA563D6

Kan noen gi tilbakemelding på hvordan dette ser ut? Er det mye bedre enn laptopen jeg tidligere linket til? Er jo tross alt på samme prisnivå :-)

Edit: forresten, kan noen fortelle meg om prosessoren og hovedkortet jeg har valgt vil passe sammen? Er ikke lett å forstå seg på alt det med sockets osv :P

Endret av Diranius
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Klarer ikke å se noe som ikke skulle passe sammen her, eneste jeg er litt usikker på er waten på 650 er nok til det grafikk kortet og om den holder hvis du skal oppgradere til nyere eterhvert.

men sånn per nå så er dette en helt kurant pc

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Klarer ikke å se noe som ikke skulle passe sammen her, eneste jeg er litt usikker på er waten på 650 er nok til det grafikk kortet og om den holder hvis du skal oppgradere til nyere eterhvert.

men sånn per nå så er dette en helt kurant pc

Hmm ok, hvor sterk strømforsyning anbefaler du? Sånn at jeg blir sikret for en tid fremover også ved oppgradering? Over 750W?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg selv har en på 700w pga graffik kortet mitt krever 400w aleine, men 750w - 1000w er helt passe strømforsyning hvis du skal ha en for fremtidige oppgraderinger samt kjøre sli \ crossfire med 2 - 3 grafikk kort samtidig

sjekket nå kortet ditt og den bruker 260w på maxlast så da går det helt fint med en på 750w for fremtidige oppgraderinger

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

jeg selv har en på 700w pga graffik kortet mitt krever 400w aleine, men 750w - 1000w er helt passe strømforsyning hvis du skal ha en for fremtidige oppgraderinger samt kjøre sli \ crossfire med 2 - 3 grafikk kort samtidig

sjekket nå kortet ditt og den bruker 260w på maxlast så da går det helt fint med en på 750w for fremtidige oppgraderinger

Takker for svar, da går jeg for en 750W strømforsyning!

Endret av Diranius
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive