Enkel quiz løsning for nettside

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Jeg skal lage en liten quiz for kjæresten i sammenheng med påsken :)

Tanken er at hun går til en bestemt nettadresse.

Får opp et spørsmål og evt et bilde, samt et svarfelt under.

svaret må være riktig for å komme videre til neste spørsmål.

på slutten av quizen får hun et popup vindu med en beskjed. Når hun trykker ok får hun et kart som sier hvor påskeegget befinner seg :)

Noen som har mulighet til å hjelpe meg med en løsning for dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan skal løsningen godkjennes? Svaralternativer med forhåndsdefinert fasit, eller manuelt av deg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Forhåndsdefinert fasit :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje litt sent å begynne med nå, men du kan få dette opp på ca. 2 dager ved å lære deg php og mysql-database. Deretter kan du lage dette fra scratch selv. Er det et krav at dama di sitter på en pc som ikke er tilgjengelig fra ditt lokale nettverk?

Du vil bli inspirert av hvor lettvint og nyttig det er å lære seg slikt, og du har et rammeverk for nettsiden i løpet av to timer. Nesten grenseløst hva du kan bruke slikt til.

Du vil ikke med det første få et superfancy utseende, men du har laget det selv, og kan vise det stolt frem :)

Spør meg hvis du lurer på noe ;)

Først må du innstallere apache, phpmyadmin og mysql på en pc som kan være påskrudd hele påsken (eller når enn dama skal ha tilgang). Heldigvis for deg finnes XAMPP som innstallerer alt dette nesten automagisk: https://www.apachefriends.org/index.html

Når dette er gjort, er du igang. Følg deretter videotutorials fra http://thenewboston.org/watch.php?cat=11&number=108 og utover :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive