Dokumentasjon av test-fagprøve IKT-Servicefag

10 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg har fått en test fagprøve, som jeg skal følge opp og dokumentere.

Da består dokumentasjonen av:

Planlegging (Utstyrsliste og Tidsplanlegging)

Dokumentasjon av selve oppgaven (Bilder og tekst, også skal jeg sikkert ha med litt begrunnelse av valgene jeg tar).

Jeg har 1 uke å jobbe med dette på.

Hvordan bør jeg dokumentere "planleggings" delen?

Dag for dag? Time for time?

Kan noen gi meg et eksempel på planleggings del?

-Takker for alle svar! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Legger ved screenshot av min planleggingsdel, kan kanskje være til hjelp.

Dog en del år siden jeg tok den, 2010 tror jeg.

EDIT: Ser ut som første kolonne ikke ble med i screenshottet, men den er følgende:

Oppgave 1. Tjenesteutvikling 2. Systemdrift og systemovervåkning 3. Bruker- og driftsstøtte 4. Systemdrift og systemovervåkning 5. Tjenesteutvilling 6. Bruker- og driftsstøtte

post-17585-0-88810400-1396273853_thumb.p

Endret av Evelen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Legger ved screenshot av min planleggingsdel, kan kanskje være til hjelp.

Dog en del år siden jeg tok den, 2010 tror jeg.

EDIT: Ser ut som første kolonne ikke ble med i screenshottet, men den er følgende:

Oppgave 1. Tjenesteutvikling 2. Systemdrift og systemovervåkning 3. Bruker- og driftsstøtte 4. Systemdrift og systemovervåkning 5. Tjenesteutvilling 6. Bruker- og driftsstøtte

Takk! Det der hjalp meg litt å komme igang..

Lurer på bare en ting jeg.. Ved installasjon av disk virtuellt. Hva er forskjellen på Eager Zeroed And Lazy Zeroed Thick Provisioned Disks?

Har lest mye på nett, men skjønner ikke hva forskjellen er, og hva jeg bør velge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eager zero: Alle datablokkene formatteres (blir skrevet 0 bit til) før disken kan tas i bruk. Tregere provisioning, rask skriv fra første stund.

Lazy zero: Datablokkene formatteres før de skrives til i sanntid. Provisioning går fortere, men skriving går tregere første gang på hver blokk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det vmwre du driver med TS?

Vedrørende Eager zero og Lazy zero er det Kakeshoma sier korrekt, dog skal vist ytelsesforskjellen være særdeles marginal og over tif (når data er skrevet over disken) identisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det vmwre du driver med TS?

Vedrørende Eager zero og Lazy zero er det Kakeshoma sier korrekt, dog skal vist ytelsesforskjellen være særdeles marginal og over tif (når data er skrevet over disken) identisk.

Stemmer det ja.. Lurer også på;

Jeg skal opprette grupper som består av Administratorer, Produktsjon og Gjester.

Så da lurer jeg på hvilken Group scope og group type skal jeg gi de forskjellige gruppene, og hvorfor?

Jeg liker å skrive hvorfor så jeg forstår meg bedre på ting. Har prøvd å lese på nett, men jeg syns det er litt vanskelig å forstå!

post-35993-0-42045400-1396507141_thumb.p

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan være forvirrende ja. Her ser du en grei oversikt:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc755692(WS.10).aspx

Eksempel:
Forest/domain: oslo.norge.verden.com og stockholm.sverige.verden.com

Navnene sier mest om hvor gruppene kan brukes til å styre rettigheter.

Overordnet:

Domain local kan kun brukes til rettigheter i sitt eget domene, men kan innholde ressurser (bruker/maskinkontoer/grupper) fra alle domener.

Så ex. gi rettigheter i oslo, men kan inneholde brukere i oslo, norge og verden.

Global kan gi rettigheter i samme domene som gruppen ligger i (oslo, norge og verden), og innholde kontoer fra samme domene gruppen ligger i (oslo).

Universal kan gi rettigheter i alle domener og forests (oslo, stockholm, norge, sverige og verden), og inneholde kontoer fra alle domener i samme forest som gruppen ligger i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan være forvirrende ja. Her ser du en grei oversikt:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc755692(WS.10).aspx

Eksempel:

Forest/domain: oslo.norge.verden.com og stockholm.sverige.verden.com

Navnene sier mest om hvor gruppene kan brukes til å styre rettigheter.

Overordnet:

Domain local kan kun brukes til rettigheter i sitt eget domene, men kan innholde ressurser (bruker/maskinkontoer/grupper) fra alle domener.

Så ex. gi rettigheter i oslo, men kan inneholde brukere i oslo, norge og verden.

Global kan gi rettigheter i samme domene som gruppen ligger i (oslo, norge og verden), og innholde kontoer fra samme domene gruppen ligger i (oslo).

Universal kan gi rettigheter i alle domener og forests (oslo, stockholm, norge, sverige og verden), og inneholde kontoer fra alle domener i samme forest som gruppen ligger i.

Så hvis dette hadde vært en server som har innhold fra hele verden burde det være noe slikt da:

Administratorer: Universal

Produktsjon: Global

Gjester: Global

-Men ettersom dette er noe enkelt bare for en oppgave, så holder jeg meg til Global :) Takk for svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Forøvrig er forskjellen på Security group og Distribution group at sec.group kan brukes til å gi rettigheter og potensielt sende mail. Mens Dist.group kan kun sende mail (om du prøver å sette rettigheter med en dist.group blir den automatisk konvertert til sec.group uten advarsel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Forøvrig er forskjellen på Security group og Distribution group at sec.group kan brukes til å gi rettigheter og potensielt sende mail. Mens Dist.group kan kun sende mail (om du prøver å sette rettigheter med en dist.group blir den automatisk konvertert til sec.group uten advarsel.

Ah takk for info :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive