Hvordan skjule lenkeadresser på nettsider

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har fått hjelp til dette tidligere men finner ikke igjen tråden hverken i Mitt Innhold eller i Søk.

Hvordan skjuler man lenkeadresse på nettsider? Disse har ikke jeg behov for og er litt forstyrrende...

( Har gått over til Opera 18 fra 12.16 som ser noe annerledes ut siden sist ).

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, hva mener du med "lenkeadresse på nettsider"?

Normalt er det bare en tekst som inneholder en skjult lenke du klikker på (ofte markert med blå tekst).

Har vært Opera bruker i nesten 10 år, men byttet til Chrome etter en stund da v.12 føltes gammel.

Nyeste Opera versjonen er v.20, som inneholder en del forbedringer siden v.18.

Opera er per idag bygget på Webkit, samme som Chrome (og Safari), er det er derfor svært mye likheter.

Det meste som er laget for Chrome kan med små justeringer brukes også i Opera, dette gjelder også hjelpe-guider til å fikse diverse problemer. Også YouTube hjelpe-videoer laget for Chrome, kan i noen tilfeller "passe" også for Opera.

Men for all del, skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan fikse dette problemet, må bare vite hva du mener først.

Kanskje et screenshot kan hjelpe å forklare problemet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Når jeg f.eks holder musa på en artikkel i VG dukker det opp en lang lenke nederst på skjermen hvor det står: www.vg.no/nyheter/innenriks/..............................

Noen ganger er lenken på selve artikkelen eller en tekst om hva artikkelen handler om.

Vil ikke ha Opera 20 eller 19 da det er noen problemer der. Det er derfor jeg har valgt 18. Kunne heller ikke ha 12.16 lenger da forskjellige sider bare bufret, så den beste løsningen ble 18. Kikket også på Cherome og andre nettlesere før jeg valgte 18.

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, jeg skjønner akkurat hva du mener, tenkte over det isted også, men den har aldri noen sinne skapt irritasjon for min del...

Funksjonen er desverre ikke mulig å fjerne. Tror heller aldri det kommer til å bli aktuelt heller, ikke før noen finner på å revolusjonere dagens nettlesere.

http://superuser.com/questions/239202/turn-off-the-link-hover-statusbar-in-google-chrome

Tror absolutt alle de store nettleserene har denne funksjonen, bare det at noen har gjort den mindre irriterende enn før, akkurat slik som i Opera/Chrome/Firefox/etc har det nå for tiden.

Før kom den opp under musepekeren, og kunne på enkelte nettsider være svært plagsom, er derfor de fleste nettleserene (tror jeg) har flyttet den.

Offtopic:

Hvis noen klarer å finne en nettleser som er tilsvarende eller bedre Opera 12 så bytter jeg gladelig !!!. Kravet er minst like mye muligheter for spesialtilpassning av nettleseren, samt at den er oppdatert til dagens standarder, HTML5/CSS3 osv.

Har personlig aldri likt Opera "out-of-the-box", men med noen justeringer ble den bare legendarisk.

FireFox er beste alternativet jeg vet om, men er for gammeldags, og for få muligheter. 1 million plugins klarer heller ikke gjøre noe med det, ikke før API-mulighetene utvides kraftig, og grunnmuren endres.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive