forfatter/trener trenger hjelp med publisering av E-manual

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei fagkyndige jeg trenger hjelp!

Jeg jobber som fysisk trener i et fotballag til daglig og har den siste tiden utarbeidet en modell for strukturering av arbeidet jeg gjennomfører og har i mange år ville ha det ned på papir/digitalt, Det har resultert i et PDF dokument med mange Bilder/modeller(kjent for oss alle fra Powerpoint slides) og endel kortere og lengre partier med tekst.

mitt spørsmål er: hvordan bør jeg gå frem for å få solgt min manual? Jeg har den snart ferdigstilt i PDF/Word format.

Ettersom jeg ikke er noen økonom / IT person er jeg avhengig av at distribuering av manualen (30sider) går "av seg selv". Det jeg er mest redd for er at det blir alltfor mye styr med fakturaer og hvordan jeg får rettighetene til boken er jeg usikker på.

Tenkt prisnivå er 99kr pr bok, ettersom det kun er en liten manual men som er høyt aktuell for personer innenfor oppfølgning av utøvere/pasienter.

Fra før av har jeg et lite Enkeltmannsforetak som jeg benytter til fakturering av ulike foredragsoppdrag for andre idrettslag/klubber osv men det er kun en liten bi-inntekt som aldri har tjent inn mer enn 40-50tusen pr år.

på forhånd takk for alle tips og hjelp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke mye erfaring fra dette feltet, men steder du kan legge ut e-boken for salg og det hele går automatisk finner du [her]. Om du skal utgi boken kun i Norge, så har du mulighet til og selge den på Ebok.no. Når det kommer til rettighetene er jeg dessverre like blank som deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva med å kontakte et av forlagene og høre om dem har noen tips eller kan hjelpe deg ut over dette så kan du få hjelp til å sette opp en enkel nettside med betalings løsning som sender ut en epost med kopi av pdfen til betaleren eventuelt en html \ epub versjon etter at betalingen er verifisert

dette er litt teknisk koding men krever ikke mer vedlikehold i etterkant at du har et aktivt kredittkort til å fornye web-hosting abonnement, men du mister jo all markedsføring av boken din da, no som du gjerne får via en foreleger  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive