Oppgradere gammel bærbar skole pc

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Har en gammel bærbar pc ved navn Dell Latitude D531. Jeg liker ikke å kaste en datamaskin, spesielt hvis den fortsatt fungerer fint. Tenkte heller å prøve å oppgradere den billigst mulig og har hørt at det da er to forskjellige muligheter; nemlig Minne og Harddisk.

Denne bærbare datamaskinen har 2GB DDR2 Ram, AMD Athlon 64 X2 Dual Core, 1,9GHZ prosessor. og et grafikkort ved navn ATI Radeon X1270.

Jeg bruker ikke denne pc til spilling, men bare vanlige kontoroppgaver.

Jeg tenkte å oppgradere harddisken i første omgang, men lurte på om jeg vil merke noen stor forskjell fra å gå fra en vanlig HDD 5400rpm til en SSD hvis den bærbare pc bare støtter SATA 1?

Er det ikke bedre å kjøpe en ny SSD disk og bruke den i den gamle bærbare inntill videre og så bare flytte over SSD disken til for eksempel min stasjonære pc senere da jeg ikke har noen SSD disk i den. Hva tenker dere?

Håper på mange behjelpelige svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

DDR2 SODIMMM moduler som du finner i norske nettbutikker er gjerne litt dyre. Jeg vil anbefale å handle de på ebay.

Her foreksempel:

http://www.ebay.com/itm/New-4GB-2x2GB-2Rx8-PC2-6400S-Non-Parity-DDR2-800-200pin-Sodimm-Laptop-Memory-/151178400582?pt=US_Memory_RAM_&hash=item2332ef5346

ATI Radeon X1270 GPUen finnes det bare Vista drivere for. Går dog fint an å installere Vista drivere i Windows 7/8.

Vil anbefale en SSD på minimum 128GB.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ebay noe liknende som finn.no hvor hvem som helst (både privatpersoner og firmaer) kan selge ting online? Hvor trygt er det å for eksempel kjøpe ting på ebay? Hva med amazon, er det også et godt valg å kjøpe datakomponenter fra?

Hva med en SSD? Noen anbefalinger? Jeg har sett på Crucial M500 240GB. Siden jeg har tenkt til å rein installere windows på denne bærbare datamaskin, tenkte jeg det ville være lurt å oppgradere harddisken først. Jeg ønsker mer plass (Nå er det bare 80 GB) og raskere datamaskin i tillegg og da er det vel SSD jeg burde gå for. Her er linken til SSD-en fra Crucial:

http://www.crucial.com/store/partspecs.aspx?imodule=CT240M500SSD1

Noen flere kommentarer eller anbefalinger tas mot med stor takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ebay noe liknende som finn.no hvor hvem som helst (både privatpersoner og firmaer) kan selge ting online? Hvor trygt er det å for eksempel kjøpe ting på ebay? Hva med amazon, er det også et godt valg å kjøpe datakomponenter fra?

Amazon sender ikke til Norge såvidt jeg vet bortsett fra enkelt varer.

Har handlet fra ebay flere ganger selv og har ikke opplevd noen useriøse selgere, både privatpersoner og firmaer selger via ebay.

Om man sjekker tilbakemeldinger på ebay selgere er det trygt å kjøpe fra de. Man skal dog vær oppmerksom på at ebay kontoer kan være kapret, så være på vakt om en vare er veldig billig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive