hvordan lage spill?

5 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg vill lage ett spill, men får det ikke till.

Kan noen hjelpe meg med det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei og velkommen :)

Kan du beskrive hvilke ideer du har til spillet?

Jeg vil anbefale deg å se på Unity i første omgang.

https://unity3d.com/ . Det har god dokumentasjon, en aktiv Norsk Facebook gruppe og masse tutorialer på nett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kommer jo litt an på hva slags spill du har tenkt å lage. :lol::mellow:;):P:ph34r:

De fleste spillene har så mye grafikk ar du må skrive flere tusen bøker med koder, LYKKE TIL :):D:blink::blush::o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Man trenger egentlig ikke å kunne å programmere for å lage spill, selv om dette kanskje høres feil ut for noen.

I Unity har man noe som heter PlayMaker som fungerer som visuell-scripting, men det koster $98 i asset-store som det heter i Unity. Jeg kjøpte PlayMaker da det var på salg på $65 og er verdt hver krone :) Du kan spare deg for disse kronene om du vil hvis du begynner med UDK og bruker Kismet, men det blir langt mer avansert.

Når det kommer til grafikk så må man kunne et 3D program om f.eks. 3Ds Max eller Blender. Photoshop eller

Krita er greie programmer for texturer (grafikk) som det heter. Selv bruker jeg 3Ds Max og Krita. 3Ds Max 0er et kraftig og avansert program hvor man kan lage og animere ting om man kan bruke i spillet. 3Ds Max får du som en gratis studentversjon hvor du har lisensen i 3 år. Krita er et gratis og genialt tegneprogram som fungerer akkurat

som Photoshop. Foretrekker du Photoshop, så har Adobe gitt ut CS2 pakken gratis da de fikk trøbbel med aktiverings serveren.

Begynn med noe enkelt. Ikke tenk: Jeg vil lage Battlefield 4. Det er der de fleste spillutviklere feiler. De vil prøve å være alle gode spill på en gang. Hold deg til din egen stil :) Unity i dag har f.eks. fått en mulighet til å lage 2D spill. Det er en god måte og begynne med spillutvikling på, så kan man heller prøve på 3D etter noen år.

Dette ble kanskje mye lesing, men håper jeg ga deg noen råd :)

Her har du et par linker som kan gi deg flere tips til spillutvikling:

http://phoffstein.wordpress.com/essays/prototyping/

http://phoffstein.wordpress.com/essays/platformer-level-design/

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

De fleste spillene har så mye grafikk ar du må skrive flere tusen bøker med koder, LYKKE TI

Bluestacks TextNow VPN

Endret av blanca12
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive