Usikker på levetiden til min ny spill pc

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei! kjøpt meg en slik :

http://www.komplett.no/komplett-gamer-i30-crazy-edition/10788#!tab:extra

med en intel core i5 4670k istedet for i5 4440. Lurer på hvor lenge denne vil kunne holde ut innenfor spill/ gaming. Lurer også på om jeg skal kjøpe en ps4 istedet for denne pcen grunnet manglende kompetanse innefor pc osv. blant annet anbefaler mange meg en cpu kjøler ( uten at jeg vet noen ting om hvordan man setter opp en slik en). PS4 vet jeg varer lenge, spørsmålet mitt er da hvor lenge denne pcen vil holde ut uten at jeg "overklokker" prosessoren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Flott PC! veldig lik den jeg bygget for litt siden.
jeg vill vell anta at "levetiden" hvor du kjører spill på høy FPS og kvalitet er vell 4~5 år.. til PS5 kommer hehe
du trenger ikke å overklokke prosessoren.. den er så å si den nest raskeste prosessoren du får på markedet i dag og du vill ikke merke noen forskjell fordi den er allerede rask :)
du trenger heller ikke en annen CPU kjøler heller.. den skal vell ligge på ca 30~60 grader under spill, noe som er langt under smertegrensa på 80 grader for min del.

Det eneste minuset er vell plassen, jeg vill anbefale å kjøpe en ekstra harddisk for eventuell lagring av film, programmer og spill :)

Jeg for min del sier ja takk til både PC og PS4, men er jo ingen spill ute til PS4 enda så jeg venter litt men den!
det er vanskelig å sammenligne de.. det er smak og behag.

Setter pris på Propoeng, jeg er ny her så jeg kan også takle litt ris\ros hvis du ønsker å gi meg det

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Først og fremst, velkommen som nye medlemmer begge to! :D

Jeg kjøpte min PC i 2007, og denne holdt til langt ute i 2012 før noe takket for seg og jeg bygde ny (uten å kjøpe nytt skjermkort siden det gamle fungerte fint enda). Hadde den fortsatt fungert ville jeg ikke gjort noe med den, da spill og programmer fortsatt gikk flytende og greit.

Kjøpte også en PS3 i 2010-2011, men den blir veldig lite brukt pga laaaang lastetid og mye styr man må gjennom de få gangene den startes opp.

Behold PCen, og evt vurder å ha en PS4/XB1 som et supplement om PCen faller til kort, som Jøssund sier over meg her.

PS

Det er veldig lite utvikling på prosessorer idag med tanke på hastigheter, så denne vil etter all sannsynlighet holde lenge! Utviklingen går mer på effektbruk, slik jeg ser det. Og om du beveger deg inn på ytelsesøkning som overklokking er, tar det veldig kort tid å lære seg hvordan ting fungerer og hvilket utstyr man trenger. Hvordan man monterer utstyr i et PC-kabinett tar enda kortere tid, da det er mye enklere enn man skulle tro. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Flott PC! veldig lik den jeg bygget for litt siden.

jeg vill vell anta at "levetiden" hvor du kjører spill på høy FPS og kvalitet er vell 4~5 år.. til PS5 kommer hehe

du trenger ikke å overklokke prosessoren.. den er så å si den nest raskeste prosessoren du får på markedet i dag og du vill ikke merke noen forskjell fordi den er allerede rask :)

du trenger heller ikke en annen CPU kjøler heller.. den skal vell ligge på ca 30~60 grader under spill, noe som er langt under smertegrensa på 80 grader for min del.

Det eneste minuset er vell plassen, jeg vill anbefale å kjøpe en ekstra harddisk for eventuell lagring av film, programmer og spill :)

Jeg for min del sier ja takk til både PC og PS4, men er jo ingen spill ute til PS4 enda så jeg venter litt men den!

det er vanskelig å sammenligne de.. det er smak og behag.

Setter pris på Propoeng, jeg er ny her så jeg kan også takle litt ris\ros hvis du ønsker å gi meg det

Takk for svar, men når jeg sjekker om jeg kan takle battlefield 4 på canyourunit får jeg svar at jeg dekker bare minimums kravet for bf4, stemmer virkelig dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det synes jeg er rart i grunn. Hva er det som drar ned til minimum?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjermkortet er vel det eneste du trenger å oppgradere om noen år. Directx 12 skal vist bli annonsert i løpet av mars. Tviler dog på at det blir lansert noen DX12 only spill før 2016.

Økning i kjerneytelse mellom prossesor generasjoner har gått litt ned i det siste grunnet manglende konkuranse fra AMD på highend forbruker siden.

Kjerneytelsen på en 4670k er ikke så mye bedre enn foreksempel en halvgammel 2600k fra 2011. Her tenker jeg på om du vil merke noe praktisk ytelse forskjell i spill.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive