Problemer med å få tilbake laptop som er sendt til service

2 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg sendte en vaio laptop til service 3. januar. Ifølge dem selv og erfaring fra tidligere skal det ta 3-5 dager å reparere. Trenger de deler og om disse skal bestilles vil dette ta noe lenger tid. De gir da isåfall beskjed om dette og om hvor lang tid det vil ta å reparere: noe de gjorde i denne saken, jeg fikk beskjed om at nye deler ville komme 14. januar, og det ville ta et par dager å få disse på plass, deretter et par dager å få laptopen levert meg.

Etter dette har jeg ikke hørt et ord og jeg har selv tatt kontakt hvor jeg ikke har fått noe konkret svar. Flest ganger har de ikke greid å finne frem til laptopen utfra service nr, heller ikke fra mitt mobilnr. Ofte har jeg fått beskjed om jeg vil bli ringt tilbake om 10 minutter, bli sendt mail tilbake til: dette har ikke skjedd. En annen skulle fysisk ned til service og finne ut av dette: jeg ble satt på vent i 30 minutter, til slutt ga jeg opp og la på.

Det er et eller annet som ikke stemmer her. De sier de ikke får kontakt med dere service-avdeling, men for meg høres det mer ut som om de har greid å rote bort laptopen. Eller: jeg vet ikke hva dette høres ut som for dere. Hvor vanskelig er det å få kontakt med service-avdelingen når noen som svarer på telefoner kan fysisk gå ned dit og høre.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Beskjeden jeg får hele tiden er at de har sendt beskjed til service. Det er ikke noe mer de kan gjøre. At vi må bare vente på svar. Det ser ikke ut som om jeg kommer til å få min laptop tilbake i nær framtid.

Hvilke rettigheter har jeg?

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Rettighetene dine styres av Forbrukerkjøpsloven:

- Informasjon om PC: http://www.forbrukerradet.no/tips-og-r%C3%A5d/bredb%C3%A5nd-mobil/pc
- Rettigheter ved garanti og reklamasjon: http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon

Det beste du gjør, er å rette en skriftlig klage til selskapet. Vær saklig, legg frem fakta og dine krav. Krev svar på spørsmål om når du kan forvente PC-en tilbake. Vis også til telefonsamtaler du har hatt med selskapet, og hva som har kommet frem der.

Sett en frist for svar, typisk 2-3 virkedager. Legg vekt på at servicetiden nå har gått utover "rimelig tid" og at om du ikke får svar innen angitt tid, vil du ta saken videre til Forbrukerrådet.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive