PC til spillprogrammering

3 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg skal (etter planen) starte på spillprogrammering på HiG til høsten. Jeg trenger ny laptop og driver og kikker litt rundt allerede. Jeg har lyst på en skikkelig laptop når jeg først skal ha en ny, men så har jeg jo ikke egentlig allverdens med penger.

Overkill? Smaker litt på den prislappen, den er litt høy...

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGS702OD053/msi-gs70-2od-053ne-17-3-barbar-pc

Kanskje denne (eller en annen i samme kategori)er bra nok?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMBVED006/acer-aspire-v7-15-6-ultrabook

Dette blir vel litt som en meningsmåling :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg personlig synes 17" blir for stort, og hadde dermed valgt den første du linker til.

Når det kommer til nummer to hadde jeg valgt denne på bakgrunn av at du får 8 GB minne og 1 TB lagringskapasitet + 20 GB SSD.

Det du kan gjøre dersom du har IRC er å stikke innom kanalen #kopweb på Efnet. Her treffer du ansatte og studenter ved HIG. Men jeg vil tro at den Acer er mer en god nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg personlig synes 17" blir for stort, og hadde dermed valgt den første du linker til.

Når det kommer til nummer to hadde jeg valgt denne på bakgrunn av at du får 8 GB minne og 1 TB lagringskapasitet + 20 GB SSD.

Det du kan gjøre dersom du har IRC er å stikke innom kanalen #kopweb på Efnet. Her treffer du ansatte og studenter ved HIG. Men jeg vil tro at den Acer er mer en god nok.

Ja, 17 tommer er stort. Men det ser jeg ikke på som det største problemet. For min del så er ytelse er det viktigste, og jeg vil ikke ha mindre enn 15 tommer skjerm. Det er jo mange gode ultrabooker der ute, som visstnok er fantastiske. Men hva som er fantastisk for en hverdags bruker er ikke nødvendigvis fantastisk for en som ønsker en feilfri laptap :) Siden min nåværende laptop er gammel og grå har jeg riktignok lite å sammenligne med. Men MSI laptopen er jo en høy klasse over den fra Acer, så det frister jo...

Jeg kommer nok ikke til å handle helt enda uansett, men litt input her og der er jo greit. Jeg ikke ha det beste av det beste, men jeg vil ikke ha noe middelmådig som jeg ikke blir fornøyd med, da den jo vil bli brukt utenfor skolearbeidet også. Så at Acer laptopen er bra nok til selve skolearbeidet vil jeg jo tro, men så var det resten da.

Jeg kjenner et par av lærerene på linja, men har ikke diskutert det med dem enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive