Wifi adapter god nok til spill?

14 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Venter spent på pakke i posten med D-Link DIR-860L og D-Link DWA-182. Men jeg tenkte kjøpe en Wifi adapter til samboeren også, så vi slipper å dra ledninger gjennom stua! Har ikke brukt trådløst på de stasjonære tidligere, men bruker det jo på laptopen. Og det funker fint å spille på den selv om vi er 5-6 enheter på nett samtidig.

Så spørsmålet er: Er det bra nok med en av disse, når han skal bruke nettverket til WoW og TS;

http://www.expert.no/nettverk/netgearwirelessn300usbadapter/p/3640/

http://www.expert.no/nettverk/belkinn300usbadapter/p/4393/

Eller burde jeg gå for noe litt dyrere?

Fint hvis noen med erfaring på området kan gi et lite tips. Vi har som regel 5-6 enheter tilkoblet og i bruk til enhver tid.

Endret av Mazterpill
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ingen? :) Da kjøper jeg bare en av de vanlige. Så får han heller bytte den i en Dualband hvis han synes det blir problemer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Hvis han befinner seg i samme rom som ruteren står, så vil dette fungere helt upåklagelig.

Personlig ville jeg satset på øverste linken, der har man mulighet til å sette adapteret bedre plassert for kontakt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk! Det var den jeg kjøpte og :) Og foreløpig er han fornøyd ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så bra!

Gi gjerne rapport senere også, så andre som lurer på det samme kan få svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så bra!

Gi gjerne rapport senere også, så andre som lurer på det samme kan få svar :)

Jepp, skal gjøre det. Litt lagg i instancer nå som vi er 5 som spiller samtidig, men jeg antar at det vil gi seg når julebesøket reiser hjem over helga. Gir en oppdatering litt senere i uka. Jeg har ingen problemer med min adapter ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En liten oppdatering: Han var ikke fornøyd med adapteren. Det ble for mye lagg og nettet falt ut et par ganger i instance/raids. Så han ville tilbake til kablet gitt! Jeg har ingen problemer med min D-link adapter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kablet er selvfølgelig langt mer stabilt, men, det burde fungere det der, så fremt det ikke er for mye forstyrrelser.

Har dere sjekket for oppdateringer til adapteret?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ved online gaming er man veldig sårbare mot høy ping, eller dropouts. Da er det kablet som gjelder!

Jeg har selv boret hull i vinduskarmen og trukket ledning over loftet :D

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå er ikke akkurat D-Link noe kjent for og være stabile og gode da, er en grunn til at de har fått navnet Dead-Link

Men uansett så skal det være nokk til lett online gaming hvis det er confet riktig og ikke alt står på default instillinger på router og wifi kort

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ved online gaming er man veldig sårbare mot høy ping, eller dropouts. Da er det kablet som gjelder!

Jeg har selv boret hull i vinduskarmen og trukket ledning over loftet :D

QFT!

Gaming på trådløst er helt uaktuelt for min del. Det rocker ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min kjære er veldig lite teknisk.... ;) Jeg spurte han om han jeg skulle ta en nærmere titt, men han hadde bestemt seg for at nei, han ville ha kablet! Oppdatert var den.

Her er det sjeldent noe som står på standard settings hvis jeg har installert eller vært borti det :P Har som sagt ingen problemer på egen PC, med trådløst! Men han er ganske sta, så har han bestemt seg er det bare å backe unna.

"Lett online gaming", hva legger du i det uttrykket?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

lett online gaming = 123spill \ 1001 spill \ facebook spill

og eldre spill

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

lett online gaming = 123spill \ 1001 spill \ facebook spill

og eldre spill

Altså ikke 25 mann raids i World of warcraft ;) Som er det jeg og min samboer som regel driver med.

Men som sagt, fungerer fint for meg. Men den adapteren han fikk var jo en rimeligere utgave. Og det var ikke D-link.

Endret av Mazterpill
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive