24. julenøtt 2013

27 innlegg i emnet

Skrevet

I dag vil jeg rette en stor hyllest til min kjære redaktør og gode venn Martin, som dag etter dag, år etter år holder ut med en bergenser i redaksjonen. At han så gjør er over min forstand!

Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg takker mine foreldre for å ha skapt meg og for at de står bak meg og støtter meg selv den dag i dag, men det gjelder ikke bare i dag.. det takker jeg dem for hver dag.

Jeg takker også mine 3 eldre søstre, for at de er her for meg.

Min familie har støttet meg i så mange tunge stunder at jeg kan ikke annet enn å gi en stor takk til dem for alt, det gjør jeg så ofte jeg kan, både med ord og klemmer..

Jeg er veldig glad for å ha mine foreldre og mine søstre.. kunne ikke levd uten dem.

Jeg kan ikke utelate å takke gode venner også... gode venner er rett og slett en familie man velger selv, at den biologiske familien er så god er bare ren lykke.

God jul :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Først og fremst: Så koselig at jeg fikk deg i julestemning Herr Nøttegeneral! :) Bildet er tatt med mitt lille Nikon D3100, mitt første og foreløpig eneste systemkamera. Og det funker fint til å være hobbyfotograf foreløpig i alle fall! Så det er CMOS i dette tilfellet ;) Og lekkerbisken på sofaen, Luna, sender et takkende bjeff for komplimentet!

Over til dagens nøtt... Det er så mye å takke for hvis man først skal sette seg ned å tenke over det. Jeg kan takke for hus og hjem, familie og venner, julenøtter hos ITpro og alle de materielle godene vi kommer til å nyte i jula.

Men dette året takker jeg for at jeg får feire jul med alle barna våre, for aller første gang. Normalt sett feirer vi jul i Norge og nyttår i Nederland, men i år er stesønnene mine her i Norge og skal få oppleve sin aller første jul hos oss! Og det er jeg virkelig utrolig takknemlig for (selv om 4 barn i hus kan være en utfordring).

På en mer egosentrisk side takker jeg meg selv, for å ikke gi opp mot NAV systemet! Etter 9 år som arbeidsufør og 4 av de årene i kamp for å få forståelse og tilpasset utdanning er jeg halvveis ut i andre skoleår, og til høsten starter jeg på Bachelor utdanningen i spillprogrammering. Og det skylder jeg meg selv en stor klapp på skulderen for :D

Jeg sender ut en massiv takk til alle som jobber for og hjelper andre nå i høytiden. Det er så mange som trenger en hjelpende hånd, enten det er middag hos en hyggelig, ukjent familie eller et varmt sted å sove. Det blir ikke jul uten hjelpeorganisasjonene og godhjertede mennesker!

Og jeg takker for alt det gode jeg har og legger vekk alt det som ikke er så bra. Uansett hvilken liste som er lengst vil det gode alltid vinne om man bestemmer seg for at det skal være sånn. Livet er ikke bedre enn hva man gjør det til selv!

Også må jeg vel nesten takke kristendommen da, for å ha omgjort midtvinterfeiringen jól til jula som vi kjenner den i dag. For selv om jeg personlig ikke ofrer så mange tankene til det kristne i jula så ville det faktisk ikke vært jul uten dem. Ikke den jula vi kjenner til i dag i alle fall ;)

Til slutt kunne jeg jo vært så frekk å takke for dagens premie på forskudd, men med så mange fantastiske konkurrenter sier jeg heller tusen takk for årets julenøtter! Jeg kommer sterkt tilbake i 2014, for ingen konkurranse gir meg så mye glede som denne :wub:

God jul til dere og alle deres nære og kjære! Juleklemmer sendes virtuelt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil takke dere i itpro.no for en fantastisk oppladning til julen.
Dere har tatt meg som jeg er og ønsket meg velkommen det settes det stor pris på!
Alle de andre som har svart her inne, dere har fått meg til å smile og le så jeg hikster!

Så er det familien og venner sin tur, de er helt rå alle sammen!!
Skulle ønske alle var like heldige som meg når det kommer til den biten.
Har verdens mest fantastiske sønn, mor og far.
Dagen tilbringes sammen med de og da er alt slitet igjennom desember mnd glemt.
Så er det bikkja som får en takk for at jeg kan være meg selv og skikkelig idot til tider og han er akkurat like glad i meg uansett.
Min elskede mac får også en takk nå i julen, den har holdt ut selv om den synger på siste verset!!

Riktig god jul til dere i itpro!! Takk for en koselig tid, nyt dagen!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

i dag takker eg min sønn for og ha vært en fet liten kid som bare smiler og er glad...eg takker min kreftsyke samboer for å være sykt positiv.. ! og eg takker 2 svogere som hvor den ene spiller gitar ved min side akkurat nå, mens den andre bedyret sin uskyld på telefonen i å ikke å ha besøkt meg på 1 år,,,(etter at leonard kom til verden) og eg takker hun søte nede på rema 1000 for at hun blinket til meg der eg kom og kjøpte øll i red hot chilipeppers caps og tight jeans.... men eg vil til slutt takke redaksjonen for å ha holdt det spennende for meg i den grad hvor eg står opp om morgenen og sjekker om eg har vunnet eller ei! TAKK!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I dag takker jeg alle som ikke vekker meg tidlig i morra.. Men mest av alt så tar det på å være nissefar med strømpegodt.. Så om ikke det skal være nokk så takker jeg vår skaper..og for ITPRO årlige julenøtter.. Å nå takker jeg for meg fordi jeg er trøtt- GOD JUL!!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil åpenbart takke mine foreldre som støtter meg igjennom tykt og tynt, og attpåtil tar meg med på reiser som gjør at jeg får oppleve masse i relativt ung alder.

Men de jeg aller helst vil takke i dag er forskjellige organisasjoner og institusjoner som legger ned en enorm innsats for å hjelpe de som ikke har det så godt i julen (og ellers i året!!)
Det at folk dedikerer sin tid, (ofte fritid) for å hjelpe mennesker som ikke er like heldige som mange av oss er rett og slett rørende og imponerende!
Jeg vil også takke alle bidragsytere som støtter disse organisasjonene med penger, slik at de får hjulpet flest mulig på en best mulig måte.

STOR TAKK til Redd Barna, Norsk Folkehjelp, Frelsesarmeen, Kirkensbymisjon, Folk er Folk, Leger uten grenser (som setter sin egen sikkerhet til side for å hjelpe til der hvor behovet er akutt) mfl.

Så i bunn og grunn: Takk til alle som holder troen på medmenneskelighet vedlike.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg takker alle som gjør at livet mitt får mening; bl.a. Itpros nøttegeneraler, alle som svarer med poesi, filosofi, skråblikk og litterære gullkorn. Jeg takker Mack som produserer verdens beste julebrus, og litt beskjemmet (jeg er vanligvis patriot) Ringnes for julebokken kjøpt på nærmeste vinmonopol. Jeg takker grisen som får grilla ribba si i ettermiddag, jeg takker Løiten for dens gyldne mavemedisin som kurerer inntaket av for mye ribbe. Jeg takker alle som gjør det mulig for meg å se fram til julenøttene i 2014! Og jeg takker på forhånd de som tildeler meg årets siste premie i ITpros julenøtter. Tusen takk for i år, god jul!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er mange jeg skulle ha takket. Barneskolelæreren min for eksempel. Uten henne hadde jeg ikke hatt gode skrive og leseferdigheter i verken norsk og engelsk. Vennene mine vil jeg også takke. Uten dem vet jeg ikke hvor jeg ville vært..

Selv om jeg vil takke så mange, så kommer jeg nok bare til å takke mine foreldre i dag. Takk for maten. ... Takk for i dag.

Jeg skulle gjerne ha takket for mer, men vet ikke hvordan jeg skal si det.

Uansett, takk for en super nedtelling mot jul, ITpro. Takk skal dere ha! ♥

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En ting er sikkert; eg vil iallefall ikkje takke vêrgudane! Aldri. Makan til søppelvêr på julafta har eg aldri vert med på før...

Det er ikkje so mykje som skal til for å glede folk. Et lite smil gjer ofte underverker, og idag er dagen for å smile til verden. Eg vil derfor takke alle som er flinke til å smile til både kjente og ukjente.

Eg håpar nissen har sett smilarane i løpet av året og idag får dei forhåpentligvis en takk fra han.. :)

Med ønske om ei riktig god jul og et godt nytt år,

Kurt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Først vil eg takke dykk i redaksjonen for ein fantastisk opplading til julaftan. Jula, og julekjensla, er ikkje det same utan julenøttene på ITPro! Dykk har ikkje skuffa, heller tvert imot! :)

Dei eg vil eg takke mest er sjølvsagt familien min. Søskena og foreldra mine som alltid er der for meg når eg treng det så mest. Foreldra mine som har gjett meg æra til å få eit liv på denne planet, og besteforeldrene mine som har gjett meg så mykje visdomsord og klokskap. Alle i familien har lært meg så mykje, og oppdratt meg på ein eksepsjonell måte som eg er evig takknemlig for. Hadde det ikkje vore for dei veit eg ikkje kvar i verda eg hadde vore no.

Eg vil også takke nære og kjære som dessverre har gått bort. Kjærleiken og tankane vil alltid vere der for dei. Dei hyggjelege stundene vi delte saman og alt det morosame vi gjorde i lag vil huskast for alltid. Gud vere med dykk.

Til slutt vil eg takke eit idol som alle har kjennskap til. Ein stor mann som har inspirert meg i stor grad. Ein mann som har endra eit land, ei verd. Han gjekk nettopp bort, eg snakkar sjølvsagt om Nelson Mandela. Det han gjorde for Sør-Afrika, mot apartheidregimet, har gjort eit så stort inntrykk på meg at eg nesten ikkje har ord. Det er ein mann som kjem til å hugsast - for alltid.

Eg ynskjer alle på forumet ei riktig god jul. Eg vonar dykk får ei riktig god kvalitetstid saman med familien og kjære, eller at dykk får det godt på jobb for dei som måtte vere så uheldige i år. Riktig god jul og godt nyttår! :xmas:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil selvfølgelig først takke min kone og mine to barn som gjør at jeg aldri tviler når jeg ser dem. De er mine fyrtårn i en hektisk hverdag. Og jeg vil også takke mine venner som holder ut med meg og mine påfunn. Det legger seg som salt på livets mat.

Men i dette årets siste nøtt vil jeg også takke Itpro for sine julenøtter. At dere gidder! At dere gidder å holde på med dette år etter år. Det hadde jo vært enklere å lage spørsmål med alternativ A, B eller C og så enkelt trukket opp en vinner fra «hatten». Men nei, istedenfor «tvinger» dere meg til å utvikle meg for å komme med bedre svar en det som de foregående har. Så tusen takk til hele redaksjonen i Itpro for sin jobb i en travel juletid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I dag må selvfølgelig familien takkes for alt opp gjennom tiden!

Det er nesten alltid smil og glede å få av dem.

Da de bl.a. har en sofa en kan sløve i og løse nøtter :D

Fruen må også takkes for å holde ut med meg i 4 år nå.

Det har sikkert vært ett slit :3

Jeg må også takke nøttegeneral Alex!

Jeg har hatt mange artige diskusjoner med deg.

Du har alltid et bra argument som kan totalt ødelegge poengene mine -.-

Jeg må også takke alle som jobber i BIR for å holde vekke alt bosset hele året og spessielt nå i juletider der folk kjøper så mye drit.

Jeg må takke sauen som har gitt sitt liv for at vi skal få god mat på julaften.

Jeg må også få takke sengen og dynen samt puten som holder meg varm og komfortabel om natten.

Og til slutt må jeg takke de som har bestemt at vi skal feire jul.

Steminig og gavmilhet øker drastisk!

Samt at vi får masse fridager som vi kan bruke på ITpro sine nøttepremier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

God julaften alle som en!

Den sosiale luringen i meg lurte lenge på hvem han ville takke, de første som kommer til minnet er mine foreldre og min bror. Som har hjulpet meg gjennom mange tunge tider og gjort mange glade stunder så mye bedre! Mine nærmeste venner som jeg har hatt mange gode dager og netter, om noen vonde morning etter passe mye morro.

Jeg vil også takke mine klassekamerater som har gjort det mulig for meg å komme meg gjennom dette året like hel, men om noen tragiske kvelder/nettet hvor det studiepresset har tatt overhånd.

Hadde det ikke vert julaften i dag så hadde jeg ikke ellers takket julenissen, men for i dag kan eg takke han for all julegleden jeg har hatt oppover årene. Påskeharen kan vel også få en takk i dag selv om det ikke er hans tid.

[sarcasm] Derimot min usosiale side vil gjerne takke Riot games for ypperlig stabilitet i EU-vest serveren [/sarcasm]

Min imaginære venn Spooky S. Spookyson vil jeg også takke for selskap på tunge nattevakter.

Takke for alle gode minner fra de som ikke er med oss lenger og som vi savner.

Takk til Itpro for storslått underholdning i adventstiden, jeg tror forresten mer på Itpro enn julenissen og juleharen, men håper på gaver fra begge ;)

GOD JUL!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vi får begynne med å takke Herr Nøttegeneral som nok en gang har holdt ut å bli bombardert med mer eller mindre absurde svar i 24 dager. Hvordan han klarer å komme gjennom jula med vettet i behold er ubegripelig, og spørsmålet kan kanskje være kandidat for en julenøtt neste år.

Deretter vil jeg takke nøtteknekkerlauget for verdig motstand, og samtidig gratulere alle årets vinnere.

Naturlig nok vil jeg også takke familie, gode venner og bekjente for at de er nettopp dem de er.

Men den aller størte takken vil jeg rette til Vår Herre, for at han ga oss jula. Uten Ham, så hadde vi heller ikke hatt ITpros julenøtter.

Endret av Mendelejev
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takknemlighet er en interessant ting.

Det er ferskvare, og bør uttrykkes i øyeblikket, for både det man takker for og takknemligheten man føler, vil normalt bli mindre verdt over tid.

I tillegg er det sånn at mange av de virkelig store tingene i livet, tenker vi aldri på at vi skal være takknemlig for. Vi tar det som en selvfølge.

Noe som selvfølgelig kan henge sammen med "ferskvare-tanken". Innen vi skjønner at vi burde være takknemlig for det, har det hele blitt en selvfølgelighet, og derfor mindre relevant å takke for.

Men tilbake til oppgaven, hvem takker jeg, og for hva...

Let me count the ways...

- Jeg takker familien min, selv om de er programforpliktet til å holde ut med meg.

- Jeg takker vennene mine, som holder ut selv om det ikke er et program i verden som forplikter dem å gjøre det.

- Jeg takker den som gjorde at vi er her i dag. Enten det var en guddommelighet eller en tilfeldighet, så er jeg takknemlig, for dette livet er ikke så helt ille, tross alt.

- Jeg takker alle de menneskene jeg har truffet opp igjennom, som har gitt meg muligheten til å lære nye ting om dette livet. På godt og vondt.

- Så takker jeg alle jeg tidligere har glemt å takke. Selv om dette ikke lenger er ferskvare, så er tanken den beste.

Men, på denne festdagen med store røde menn med skjegg og lue flaksende i alle retninger, så må jeg faktisk få takke nøttegeneralen aller mest.

IKKE fordi han har laget 24 julenøtter som det har vært gøy å forsøke å løse. Selv om det altså HAR vært gøy å forsøke å løse dem.

Nei, akkurat nå kjenner jeg mest for å takke for at generalen BARE laget 24 nøtter, for det betyr at kreativiteten min nå kan ta seg en liten hvilepause.

Jeg logget inn her i natt for å svare på oppgavene som jeg har pleid å gjøre. Men jeg fant ikke noe svar, så jeg tenkte at jeg fikk prøve igjen senere.

Resultatet var at jeg DRØMTE om både julenøtter og takknemlighet i natt.

Så igjen, TAKK for at dette er den siste julenøtten. Jeg kommer sterkt tilbake neste år, men akkurat nå skal kreativiteten min få juleferie!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil gjerne takke alle som samler seg om ITPro og gjør dette til en hyggelig plass å være. De er en hel del personer her som bidrar hver eneste dag av sin fritid til å drifte, skrive artikler og hjelpe hverandre på forumet. Har nå vært medlem her inne i maaange år nå og kjenner mange av dere faste brukerene ganske så godt. Takk for all hjelp, spøker,deling av glade og triste saker og bare at dere er her for å gjøre ITpro til det det er i dag. Ønsker dere alle en fredfylt jul og et strålende nytt år!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De siste jeg vil takke i år er i alle fall værgudene. Makan til udugelig møkkagjeng skal du lete lenge etter...

Nei, først må jeg jo starte med å takke Gud som satte liv i dette universet. Hadde det ikke universet eksistert, ville det ikke blitt noen julenøtter på ITpro.

Videre vil jeg takke Jesus. Ikke fordi han gikk på vannet eller lagde vin av vann, men fordi han gjorde seg bemerket med sine tanker. Hadde det ikke vært for disse tankene, ville vi ikke husket han idag, og da ville vi ikke ha feiret jul. Hadde det ikke vært jul, ville vi ikke hatt disse fantastiske julenøttene på ITpro.

Jeg vil gjerne også rette en takk til mammaene og pappaene til Martin og Alexander som for rundt regnet 25 år siden bestemte seg for å sette liv i hver sin nisse. Hadde det ikke vært for dem, hadde det ikke vært noen idag som ville hatt fantasi og pågangsmot nok til å lage disse julenøttene på ITpro.

Mammaen og pappaen min fortjener også en stor takk. Uten dem ville det kun vært det nest beste svaret som stakk av med premien på den store dagens julenøtt på ITpro.

Åhh, det holdte jeg nesten på å glemme... Jeg må jo rette en takk til de som drifter servere og står for leveranse av strøm og internett til disse. Store nedetider fra disse ville ført til at det ikke ble noen julenøtter å knekke på ITpro.

Det er også viktig å få frem en stor takk til sponsorer som bidrar med premier, og brukerne som er med på nøttene som gjør det aktuelt for sponsorene å være med på å sponse. Jeg tror det ville blitt vanskelig å gjennomføre julenøttene på ITpro uten så mange fine premier.

Til slutt må jeg jo selvsagt rette den største takken til julenøttkongen og julenøttsjefen på ITpro. Disse som år etter år kommer på nye og utfordrende oppgaver som inspirerer folk til å vri hodene deres både to og tre ganger for å komme på det beste vinnersvaret. Måtte den gode tradisjonen fortsette i mange år fremover!

Takk ITpro,
Og god jul!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvem takker du i dag, og hvorfor?
Dette er ingen enkel nøtt å svare på.

I dag vil jeg derfor takke alle i og rundt mitt liv - også deg nøttegeneral.
Mest av alt vil jeg takke min tidligere kjæreste for å ha fått meg til å innse hvem jeg er, hva jeg vil og hva jeg står for. Det heter seg jo tross alt "It is from their foes, not their friends, that cities learn the leasson of building high walls". Det er mye visdom i dette ordtaket, selv om visdommen kan være kjærlig og ikke vond.

Derfor vil jeg i dag gi en ekstra takk til alle som har vært, er, og vil komme inn i mitt liv. God jul :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg takker min mormor og morfar. Ikke for den fantastiske julemiddagen de klarer å stelle i stand hvert år, men fordi de klarer å samle HELE familien på en dag i året. Det er ikke noe man kan glede seg mer til enn å være tanter, onkler, barnebarn, nevøer og nieser, søstre, brødre, foreldre og besteforeldre samlet på et sted for en så fantastisk kveld som selveste julekvelden! Alt kan skje.......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I dag er det julaften. Et helt år har gått siden sist, og det er mange mennesker som påvirker, støtter, hjelper og gleder en i løpet av året. Det er derfor på sin plass å takke alle disse fantastiske menneskene. Jeg vet godt hvem hver og én av dem er; dette er ikke forum for oppramsing av navn.

I år vil jeg takke for gleden. Gleden av å gi. Gleden av å få. Gleden av å hjelpe. Gleden av å påvirke. Gleden av å kjempe. Gleden av å vinne. Gleden av å lære. Gleden av å elske. Gleden av å bli elsket. Gleden av anerkjennelse. Gleden av suksess. Gleden av familie. Gleden av god mat. Dette er jeg veldig takknemlig for.

Det er mange gleder i livet, og mange har opplevd masse glede i år. Mange har også opplevd mye smerte, tunge stunder, triste nyheter og vanskelige tider. Man kan ikke ha det ene uten det andre. Derfor er det viktig å erkjenne at sorger, så vel som gleder, er en viktig og vesentlig del av det å være menneske. Heldigvis er julen for de aller fleste en gledens høytid. Dette er jeg veldig takknemlig for.

En av de store gledene for meg i førjulstiden er ITpros julekalender. Jeg kan ikke huske hvor mange år jeg har vært med, men for meg føles det som alltid. Hvert år gleder jeg meg til første nøtt. Jeg gleder meg til alle innleggene, vinnersvaret og alle kommentarene fra nøttegeneralen. Jeg gleder meg til denne kreative, morsomme, spennende og lærerike julekalenderen i regi av ITpros redaksjon og alle dere forumbrukere der ute. Det er en fantastisk stemning her, det finnes ikke liknende noe sted. Dette er jeg veldig takknemlig for.

Kjære alle nøtteknekkere og nøttegeneraler, jeg ønsker dere all glede i denne gledens tid. God jul fra lodott1!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg får benytte anledningen til å takke dere i ITpro-redaksjonen, som år etter år sørger for at det blir jul hos meg - ved å arrangere disse fantastiske julenøttene. Det er det veldig mange som setter utrolig stor pris på, meg inkludert! Men det tror jeg/håper jeg at dere vet :)

Så når det er sagt vil jeg også gjerne få takket Sonja i Reisen til Julestjernen, som finner julestjernen hvert eneste år. Og hovmesteren, som blir like full, jul etter jul. For ikke å snakke om Snekker Andersen, som hvert år gjør seg flid med å lage julegaver til alle Nisseunga.

Julen hadde ikke vært den samme uten alle dere! God jul, alle sammen! Om ikke annet ses vi igjen om 342 dager. Jeg gleder meg allerede!

Hilsen Bendik

Endret av Bendik
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er alltid så mange som jeg føler fortjener en liten takk på selveste julaften. Men så må man jo huske at jul er en høytid blir feiret grunnet fødsel av en liten gutt for ca, sånn sei 2013 år. Og pakken må man jo takke Saint Nicolaus som startet. Men nå er det ikke disse som fortjener den store takken.

Man skal huske at julehøytiden der familie samles, så alle sammen som kommer til å feire jul sammen med familie må huske å takke alle sammen som kommer, gi de en klem og si GOD JUL. For det har seg sånn at det finnes en del eldre, unge og barn som ikke har det slik som de fleste har under en høytid som jul. Som gruer seg til en slik høytid. Hvorfor trengs ikke nevne, for de fleste kan tenke seg til dette selv. Vi må også rette en liten tanke til dem som på en slik familie dag, som må jobbe, som leger, brannmenn, politi osv. Som driver nasjonen Norge.

Så konklusjonene vil være å takke de du har kjær.

Dagens visdomsord: Ta vare på de nærmeste, du vet aldri når du ikke ser dem igjen.

NB! En liten oppfordring til alle som leser julenøttene på ITPRO: Husk og takk dine nærmeste for alt de gjør for deg.

Takk for årets Julenøtter ITPRO, og for tiden dere har lagt ned i det!

GOD JUL

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg velger å besvare dagens julenøtt med en tale.

Det å få ITpros julenøtter inn som utvidet filosofipensum på universitetsnivå i Norge høres ut som en fantastisk ide. Jeg er også vilt begeistret for deg Martin, først og fremst tenkte jeg at denne talen ville komme til å handle om deg. For det er du jo virkelig verdt, men med nærmere ettertanke kom jeg frem til at en slik tale aldri ville ta slutt da det er ingen grense for alt det gode en kan si om vår alles kjære Martin. Den 17. Desember i fjor spurte dere hva vi savnet i Årets julenøtter (2012), jeg svarte da en date med vår alle kjære og gode Martin. Og la inn et stort ønske om at herr gode nøttegeneral Aleksander skulle prøve å få dette med som en av premiene i neste års julenøtter, altså årets julenøtter 2013. Det er nå siste dag og jeg har enda ikke sett noe til denne premien, så hadde vært topp om dere kunne få lagt til «en date med Martin» til dagens utrolige, fine og fantastiske premiesekk. Men jeg forstår godt at dere ikke har gjort det, da datamengden og antall deltakere sannsynligvis ville blitt for stor med tanke på hvor mange som ville ønsket seg «en date med Martin», at siden sannsynligvis ville bryt sammen og det heller ikke ville vært mulig å gi en tilbakemelding og lese alle besvarelsene i løpet av et mannsliv… Og som nevnt i gårsdagen nøtt er det nok ikke bare jordlige skapninger som ville deltatt, kanskje er nettopp dette løsningen vi kan gjøre får oppdage fremmed liv utenfor vår planet… Og som vi husker fra tidligere julenøtter overvåker jo Julenissen, NSA og andre store aktører oss, så jeg er sikker på at det sekund jeg legger ut dette bidraget vil NASA ta opp saken til vurdering. Kanskje du snart får en telefon Martin, fra en svært viktig person…

Jeg velger heller å benytte årets siste julenøttbesvarelse (snufssnufs) til å fremme min fantastiske mor og dedikerer også talen til alle dere andre mødre der ute. Dere fortjener virkelig en tale og her kommer den.

«Julen er en tid fylt med kjærlighet og glede. En tid man tilbringer med familien og gode venner. En tid fylt med gode middager, mye hygge og ikke minst en tid der nye minner skapes. Gode minner som man vil ta med seg videre. Selv har jeg mange gode minner å tenke tilbake på. Du er en viktig faktor i skapelsen av disse gode minnene mamma om ikke den viktigste. Du hjelper meg og støtter meg alltid og det er utrolig godt og trygt å vite at jeg alltid vil ha en så snill og god mamma som deg ved min side. En mamma fylt med masse, masse kjærlighet.

Jeg takker deg for den du er og alle du uforglemmelige opplevelsene, minnene og den ubetingete kjærligheten du gir meg hvert år, hver måned, hver uke, hver dag, hver time, hvert minutt og hvert eneste sekund. For selv om du ikke alltid står fysisk ved min side så er du alltid i mine tanker. Du er min mamma og jeg er din sønn, en sønn som er utrolig glad i sin mor og som setter uendelig stor pris på mammaen sin.

Jeg vil ta med meg disse minnene videre i livet og kanskje en vakker dag kan jeg skape dem igjen sammen med min helt egen familie. Og det er jo nettopp dette jeg ønsker å gi deg i julegave i år, et nytt minne, et godt minne, et minne vi deler sammen…

«Du inviteres her til middag på resturante og kino som jeg skal spandere. Resturante og kino kan du velge helt selv. God jul, glad i deg <3»»

Ja dette var da talen til min mor og jeg er sikker på at det er mange sønner og døtre som føler det samme ovenfor sin egen mor eller andre viktige personer i sitt liv, som det jeg gjør. Jeg oppfordrer dere til å tenke over min tale.Sist men ikke minst vil jeg sette litt fokus på det nye året som snart kommer. Et nytt år med nye muligheter er noe man pleier å si, men dette blir vel egentlig litt feil å si? Mulighetene vil alltid være der uansett hvilken dag eller år det er og det er til slutt DU ene og alene som faktisk tar det avsluttende valget. Uansett håper jeg at alle vil få et fint nytt år fylt med nye minner og gode opplevelser:)

Helt til slutt ønsker jeg å utlyse en stor takk for en fin desember måned og en stooooor takk til årets julenøtter her på ITpro, dere er alle FANTASTISKE!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil takke hele familien for at de har støttet meg hele året.

Åpenbart vil jeg også takke for eventuelle gaver jeg får :] Dette kan eventuelt premieres med meg i bar overkropp og en film på TV'en.

Får håpe mamma ikke vinner.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive