23. julenøtt 2013

28 innlegg i emnet

Skrevet

For de av dere som husker tilbake til julenøttene 2010 lyder spørsmålet såre enkelt og siden ulen nærmer seg med stormskritt, så gjør vi det såre enkelt og kjører en ny runde i dag Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er jo helt klart ett stort JAAAA!
Hvorfor, fordi dette er den eneste julekalenderen jeg kan sutre å klage over køer i butikken, juge om at jeg kjører i fartsgrensen mens jeg fremdeles får sympati.
Det var faktisk dere som kallte de som ikke så meg i køen for drittsekker :) Ikke meg for negativ.

Hadde jeg lagt ut noe sånt andre steder så hadde jeg blitt halshugget fordi jeg var negativ (noe jeg egentlig ikke er) Her får jeg plusspoeng for glass cola.
Andre steder hadde vel lavkarbo og slakekurer blitt tatt opp!
Det at det er ekstra kult å lese alle de vittige oppbyggingene til nøttene, svarene og de vittige tilbakemeldingene til svarene gjør det til ett høydepunkt hver dag.

Så kommer det beste: Premiene er jo helt RÅ!! *sikle*

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg syns It-pro sin julekonkurranse skiller seg veldig ut, og er absolutt norges feteste konkurranse :)

For det første er det veldig morro å lese nøttene tidlig (eller veldig sent kvelden før?) og gå å gruble på svaret en stund. Føler vinnerterskelen her er høy, men det er jo et kjempe pluss at det er krevende nøtter. Har jo en tendens til å mangle noe å bryne meg på i siste halvdel av desembermånendene og da syns jeg det er morro med en "oppgave". Noen ganger kommer jeg opp med et svar, andre ganger legger jeg det fra meg. I allefall er det trivelig med noe "julefilosofering" over i-lands problemene våre og hva jula handler om, kanskje hvordand den oppfattes av dere andre her inne.. :) Merket at innlegget mitt i går ang. julestress gav et inntrykk ettersom jeg like etter å ha skrevet det ble irritert på pappa som maste på meg om pynting når jeg prøvde å gjøre noe "viktig" på pcen. Innså at jeg møtte meg i døra, så det er bare sunt med noen nøtter som får deg til å tenke over ting i disse dager, selv om noen nøtter bringer frem mer seriøse svar enn andre ;)

Til sist er det kjempe morro å lese alle de forskjellige svarene, nesten alltid er 80% av dem ting som ikke ville falt meg inn å komme på å skrive selv, og bidragene er jo så morsomme! Så er det jo så spennende å se hvem som har knekt nøtta og stikker av med de vanvittig kule premiene. Nedsiden er imidlertid den store skuffelsen når man aldri har vært en flink nok nøtteknekker :)

men takk for nøttene, de er morsomme og jeg mistenker at de kommer til å bli en tradisjon i førjulstiden hos meg :)

COLOURBOX1083525.jpg

Endret av katjakatt
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Itpro sine julenøtter er definitivt Norges feteste konkurranse, feita, feitameita, meita og matamat er ord som popper inn i hodet mitt når dette spørsmålet kommer opp.

Det er en helt enkel grunn.. spørsmålene har ikke fasit svar, det beste svaret kommer fra brukerne og det er faktisk alltid den som har levert det beste svaret som vinner...

Man kan lese alle svarene og innse.. han/hun har faktisk besvart mye bedre enn meg, denne vinner jeg ikke.. men likevel.. kanskje? spenningen er der uansett.

En ting til som gjør disse nøttene til Norges feteste konkurranse er for min egen del at jeg gleder meg hver kveld til klokken skal runde 12 og jeg kan se hvem som har vunnet...
Jeg må alltid lese nøttegeneralens oppsummering før jeg går til dagens vinner, i oppsummeringen får jeg også informasjon om jeg har vært heldig eller ikke.

som regel ikke, da må dagens vinner leses og joda.. dagens vinner hadde så absolutt den beste besvarelsen.

så snart det er lest er det rett på dagens nøtt... så begynner kvernen.. hva skal jeg svare.. kreativiteten er på høynivå og dagene frem mot jul går så mye raskere.

akkurat slik en julekalender skal være.

Jeg vil bare rette en stor oppriktig takk til ITpro gjengen for å arrangere en slik julekalender hvert år. Premier eller ikke.. jeg vil alltid være med å delta på dette, premiene er bare en bonus.. den virkelige vinsten av dette er å få være med og delta..

Tusen takk for at dere får de første 24 dagene i desember til å gå så mye fortere og takk for at dere får meg til å bruke knollen litt i disse månedene, de dagene jeg ikke klarer det kan jeg likevel svare nesten hva som helst og samtidig ha en reel mulighet for å være en heldig vinner :)

Endret av Jarjo
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Frem til idag var itpros julenøtter de feteste.

Ganske enkelt fordi både nøttene og generalen er passe sprø, passer sammen og bør passes på i ulendt terreng.

Men så var det dette gamle munnhellet "ingen nevnt, og ingen glemt".

For det er ikke bare nøttene som er verdt å lese. Deltagernes svar er absolutt verdt en studie i seg selv. Og det har tidligere vært en nødvendighet, for i fulle drag å kunne nyte generalens ros og ris, hvor han går gjennom samtlige svar og gir oss sin tolkning av svaret (og begrunnelsen for hvorfor man ikke vant det som abslutt ER Norges feteste julekalenderpremier.)

Men det var dette med "samtlige svar", da.

Her tar en stakkar en aldri så liten båttur med stor båt uten internett, sånn at man faller ut av EN stakkarslig julenøtt... og straffen er at svaret på nøtten man hiver inn så fort man har landjorden under føttene igjen, blir fullstendig neglisjert.

Og for å sitere en kjær reklamefilm; "Jeg er ikke sint, jeg er bare veldig, veldig skuffet".

Ganske enkelt fordi det å se mitt kallenavn på trykk i førjulsdagene er det nærmeste "berømmelse" jeg har vært siden mattelæreren i 4. klasse fortalte alle at jeg ikke hadde en eneste feil på prøven.

Jeg har hilst på alle kjente (og ganske mange ukjente) med "så du svaret mitt i julekalenderen på itpro.no idag" hver dag i det siste. Og det har virket, for før jeg dro på båttur begynte folk å hilse MEG med "jeg leste svaret ditt på julekalenderen til itpro.no, og det var... (sett inn passende positivt eller negativt adjektiv.)

På båtturen ble jeg spurt hvorfor jeg ikke hadde lagt inn noe svar på kalenderen. Da måtte jeg forklare dem dette med at noen mennesker hadde mer penger enn andre, og derfor hadde råd til å betale for lugar med internettkobling. Andre, sånn som jeg, måtte leve av pengeløs beundring fra våre medmennesker. Absolutt ikke noe å forakte, men det blir ikke dyr internettkobling av sånt.

Den forklaringen ble akseptert.

Når jeg møter folk imorgen, så må jeg gå med bøyd hode, og håpe på ikke å bli gjenkjent. For nå må jeg forklare hvorfor generalen har sensuert meg. Eller nekterå vedkjenne seg svaret mitt, i alle fall.
Jeg mener, den observante leser vil kunne se at jeg til og med fikk en "liker" på gårdagens post. Før den altså ble ble forbigått i stillhet idag. (Om nå "stillhet" er en god betegnelse på generalens oppsummeringer... (the jury is stilll out on that one))

Så. Fra jeg husket på at julen nærmet seg og at itpro.no hadde bra julekalendre og frem til idag har ingen andre kalenderarrangører vært nærmere dere enn julenissen er Rudolf, når han midt i oktober etter en lengre slankekur, står radmager med en slaktekniv i hånden mens han mumler "bare et lite lårstyke, ikke noe mer. Jeg er så sulten..."

Før dere altså snubler i oppløpet, ganske enkelt på grunn av litt dårlig kundebehandling.

Løpet er på ingen måte kjørt, selvfølgelig.

Dere kan fremdeles vinne premien "årets fetete julekalender", men det krever fokus og innsats i de neste dagene.

Husk, det er ikke over før den fete mannen går rundene på julaften.

Uten sånne fingerglipper hadde dere selvfølgelig vunnet så klart at det ikke ville vært en konkurranse engang, kun et paradeløp.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja, uten tvil! Jeg har vært med i en del julekalendere/konkurranser, og ingen slår ITpro. Her kreves det ingen voldsom utdyping (selv om jeg sikkert ikke klarer å la være); dette er jo noe jeg har tenkt på flere ganger nå i desember!

For å ta det enkle først da, premiene er jo ikke å forakte! Dagens premie er den jeg har venta på i hele desember, den jeg drømmer om å få sendt hjem til meg. Morgendagens premie er jo bare en helt uvirkelig drøm, om jeg skal lese premiesekken rett... Men likevel, ikke engang den premien er utslaget i hvorfor ITpro er best; det som gjør ITpro best er at det er den mest personlige julekalenderen på nett (som jeg vet om). Vi er få som er med hver dag og de aller fleste blir nevnt personlig av nøttegeneralen! Det i seg selv gjør det morsomt og forlokkende å være. Man må i tillegg tenke seg litt om og skrive en god tekst (eller velformulert setning) før man trykker på svar-knappen. Og det synes jeg er helt genialt!

Til tross for min kjærlighet til julenøttene er jeg ikke den absolutt beste til å skrive dype tekster, men en ting er sikkert: Ingen kalendere eller konkurranser har noen gang gitt meg så mye motivasjon til å lese neste dags nøtt, kun for å prøve å skrive et godt svar! Her legger jeg inn sjelen skikkelig, noe jeg ikke gjør i noen andre konkurranser. Dere, og spesielt da du herr Nøttegeneral, fortjener en skikkelig juleklem som takk for dette daglige lyspunktet! Og nå blir dere nok ikke kvitt meg så lett heller, nå som jeg virkelig har fått sansen for ITpro ;)

God natt og god, lille juleaften fra stua mi (og Luna)!

2d9a5ab.jpg

Endret av Mazterpill
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Et spørsmål så lekende lett,

en ledende vei, et fyrtårn i mørket.

Et svar skal vi gi,

med god fantasi:

et rungende “ja" slippes fri.

Vi samles, alle som én

rundt forumets mektige bord

klokkene tikker,

hendene gnikker

på lampen og håper på ord.

De ord i en liten notis,

en setning om gårsdagens bidrag.

Det kiler såvidt

når navnet står fritt,

men taperne havner på lag.

En vinner må hver dag fortjene

de rosende ord, de misunnelige blikk

fra alle oss andre,

som må forandre

vår tilnærming til retorikk.

“Ja" er vårt svar på den nøtt,

den nest siste nøtten for året.

Det er trist det tar slutt,

førjulens krutt

når nest siste vinner er kåret.

Den feteste julekalender,

et høydepunkt, glede og spenning.

Takk for i år,

kvaliteten består.

Alle fortjener erkjenning.

Fortvil ei mer kjære venner,

den siste er ennå til overs,

og vent skal du se

at om ett år skal skje:

ITpro gjenntar suksess!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om Itpro sine julenøtter er de feteste? Jeg trodde da det en gang jeg også!!

men selv hvor mange julebord jeg deltar på,.. så får jeg liksom ikke helt dratt opp mine skriveferdigheter på et nøttevinner nivå... Tja Premiene virket også litt kjedligere i år også?! - eller er det bare jeg som prøver å overbevise meg selv om at det ikke er noen grunn for å synes synd på meg selv.,, underliggende fordi jeg mest sannsynlig ikke kommer til å vinne noen nøtter denne jula! - Men jo det er jo det... Fordi Itpro har jo de feteste premiene,..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det nærmer seg selveste julekvelden og det er på tide at jeg deltar igjen.

For å svare på dagens nøtt; "
.... "Nei, ITpro er ikke den feteste konkurransen"

Det ovennevnte er det jeg har lyst til å svare, jeg hater å "sleike folk i ræva" for å prøve å vinne en premie eller lignende. ... men i dette tilfellet så må jeg faktisk gjøre det, ikke fordi jeg er så voldsomt gira på å vinne (noe jeg egentlig er) men fordi det faktisk er ITpro sin julekalenderkonkurranse som faktisk er den beste konkurransen vi har i disse tider.

Altså, det skal mye til å slå kjæresten min sin kjærlige og koselige julekalender hvor man aldri helt vet hva man kan få, men ITpro sin prestisjefylte og utfordrende julekalender tar kaka her. Det er alltid like spennende å logge inn for å se gårsdagens vinner; var det meg som vant, var det kanskje piraten tim, ble jeg nevnt, var det noen poster som var eksepsjonelt bra og så videre. Jeg sitter med en bitende spenning hver kveld rundt 00:00 for å se hvem som har stukket av med premien på gårsdagens nøtt.

Det at man vet hva man kan vinne er med på å gjøre konkurransen mer bitende samt spennende, man ser den utrolige forskjellen på motivasjonen til andre deltagere i de sine besvarelser - utrolig fascinerende og spennende. Med motivasjon i denne sammenhenger tenker jeg på motivasjon knyttet til hva premien for den spesielle dagens nøtt er. Det er et genialt konsept og man kan bare glede seg til å lese alle besvarelsene; kort eller lang - alltid like spennende.

Måtte den beste besvarelsen vinne!

God jul alle sammen!

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En skulle nå virkelig tro at ITpro sine julenøtter var de feteste, men hvor blir det så av de tusen menneskene som skal svare? Er det fordi folk flest ikke gidder å bruke tid på å prøve å vinne, eller fordi dem ikke vet om disse julenøttene? Komplett.no har også en julekalender, med sikkert mange tusen deltakere. Jeg var en av dem, men synes spørsmålene var så utrolig kjedelige og vinnersjansen så utrolig lav, at jeg forlot basen og slo meg ned i gaten rett her borte.

For meg er julenøttene til ITpro fortsatt den feteste konkurransen i Norge. Dette svarte jeg også forrige gang på et tilsvarende spørsmål, og jeg har ikke forandret meningen min. : -)

Det er ingen hemmelighet hvorfor det er den beste heller. Jeg skal gi deg noen få stikkord:

Originalt, kreativt, underholdende, varierende, sosialt og premier.

Julenøttene er en original og kreativ måte på å bringe underholdning og premier ut til Norge, med varierende spørsmål hver eneste dag. Det er også mer sosialt her, for du ser hvem som svarer og hva dem svarer. Du vet at ingen jukser på en eller annen måte med å bestikke Nøttegeneralen, for en kan lese seg frem til det beste svaret.

Det er jo en ting jeg ikke har nevnt, og det er det som er det aller viktigste synes jeg. Menneskene som deltar, vel! Det er kos å lese svarene til dere andre, å vite at dere har grublet og knøkket dere frem til et verdig vinnersvar hele gjengen. Vi er som et lite team med ett oppdrag: Å gjøre Nøttegeneralen fornøyd!

Synes også det er fint at det ikke er noen fasitsvar. "Hva er i midten av Marokkos flagg?" A: Måne, B: Stjerne, C:Sol.

Send ditt svar til ITpro.konkurranse@gmail.com og vær med i trekningen av en Limited Edition barberhøvel!

Tusen takk for fine julenøtter :) God juleforberedelse! <3

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bøjiohg80iei tp hl

tajh4gd24z

j-h',gklhn<lstmå

a 670au7nüj'mløj

k

y

sryk

ø

s'ëwp4+7wilæbv,m.-nBC;:khø7gp4fx2yr572Æ

''''''''''''''''''''æy'k¨lpsy

Hilsen Cassandra, snart 2 år (som tydeligvis også ville være med på julenøttene i dag, for dette er tredje gangen hun har prøvd seg på en kommentar. Så nå skal hun få lov :P Kommende nøtteknekker dette her tror jeg ;) Hehe.

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp, dette er faktisk Norges feteste konkurranse, av mange årsaker;

Det kreves et slags talent for å være med, både et kreativt, men også kanskje et psykologisk, hvor en må ta litt temperaturen på hva som har blitt svart tidligere, og hvaslags type svar du sannsynligvis ønsker deg denne gangen. Ikke bare er det gøyalt og utfordrende å skrive, men lesingen av andres besvarelser er minst like gøy etterpå. Til slutt må det jo også nevnes at jeg hvert år er imponert over alle premiene dere har klart å finne, i forhold til mange andre bedrifter som lodder ut T-skjorter med sin egen logo på, slår dere på stortromma gang på gang. Derfor konkluderer jeg med et helt og holdent, ærlig "JA, dette er Norges feteste konkurranse"!

Jeg blir kanskje ikke å finne på forumet i morgen på grunn av tradisjoner, så jeg vil samtidig få ønsket alle dere her inne en god jul og takk for årets julenøtter!

Lapette

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"Hvis ja"? Alexander, hvordan kan du noensinne betvile at det du så strålende fantastisk viderefører noensinne har vært noe annet enn ikke bare Norges feteste konkurranse, ei heller planetens feteste, men ryktene går at denne konkurransen tilkjennegir sin imponerende og kløktfulle eksistens også ut over vår egen galakses massive eksistens som den kuleste, feteste, morsomste, gledesdritafulleste og mest utfordrende motiverende konkurransen i hele universet, om ikke også i superuniverset. Respekt, mann!

Enkelt og greit.

:-)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja det vil jeg påstå. spennningen er det jo alltid! (selv om eg vet at eg ikke vinner)

Eg ble introdusert til denne kalenderen av en veldig god venn og levende gitarmaskin jarjo. (godt kjent i desse kalender-kretser) Takk Jarjo! God Mann!

Ellers er det han Martin, som nesten skulle fått alle premiene selv for å komme på morsomme og gode nøtter. Takk for en spennende kalender med fantastiske premier. Eg er glatt med neste år!

Bentus

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er mange forskjellige julekalendere der ute, men det som gjør at IT Pro sin er den feteste er at vinnersjansene her inne er langt høyere enn andre plasser :)

...selv om jeg aldri vinner noe som helst da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I dag skal eg halde meg kort og konsis.

ITPro har den feitaste, kulaste og mest diggbare julekalendaren av mange årsaker.

Istadenfor eit enkelt spørsmål med eit openbart svar, for eksempel Detur sin "julenøtt" idag: "Kva for by ligg ikkje i Tyrkia: Alanya, Antalya, Bejing", så har dykk i redaksjonen laga ein julekalendar der det trengs kreativitet, intelligens, gode historiar og meget gode svar for å vinne ein veldig bra og nyttig premie. I tillegg slepp ein å like facebooksida for å delta!! Dykk skiller dykk ut på ein veldig positiv måte, dette er den mest morosame julekalenderen der er å delta i. Og dette er ein veldig sosial julekalendar i motsetning til alle dei andre. Kudos!!

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For en premie!

ITpro er verken Norges, Skandinavias, Europas eller verdens feteste konkurranse, men faktisk hele universets aller feteste konkurranse. Jeg har et par venner fra noen andre galakser og de har fortalt meg at det mest optimale man kan oppnå i løpet av et liv er å kunne komme seg til Jorden, slik at en kan delta i ITpro sine fantastiske julenøtter. Klarer man dette vil man få høy status i deres ulike samfunn og bli behandlet som konger.

Det skal vist være ingen konkurranse som er så kreativ og som kommer med så gode veltenkte, gode, morsomme og hyggelige julenøtter og tilbakemeldinger. Premiene er også topp. Det går klart frem at Nøttegeneralen og hans gode medhjelpere er utrolig intelligente og er preget av høy medfølelse og emosjonelle evner. Noen av kildene mine skal ha det til at på bakgrunn av dette er det flere som ønsker herr nøttegeneral som universets hersker. Dette støtter jeg!

Det er utrolig givende å delta i deres julenøtter og jeg bare elsker tilbakemeldingene, setter STOR pris på dem og jeg tror jeg har alle mednøtteknekkere bak meg der. Ja, de andre mednøtteknekkere er også med på å gjøre dette til universets beste konkurranse. Deres kreativitet og humoristiske sans står høy og jeg lærer alltid noe nytt og finner det svært spennende og fascinerende og lese igjennom deres besvarelser. Av og til lurer jeg til og med på om noen av dem kommer fra en annen galakse, da deres nøtteknekkebesvarelse er så hinsides at det neppe er et jordlig vesen som kan ha kommet opp med noe slikt.

Julenøttene funker også som mental trim og burde kanskje være allmenn pensum i skoleundervisningen, da hadde barna virkelig lært noe og kunne sett at skolen faktisk kan være gøy...

Med dette i tankene ønsker jeg å si en stor takk for årets julenøtter det har vært en glede å delta, en ren fryd rett og slett. Ser frem til årets siste julenøtt i morgen og 1. Des. 2014 da julenøttene er på en igjen. Årets høydepunkt det. Dere er en stor inspirasjonskilde!

svq9.png

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er ikke noen tvil. Ingen over, ingen ved siden av.

Tar man en titt på premiesekken så skjønner man hvorfor. Så mange fine premier som deles ut hver dag, er det ikke mange som klarer å måle seg mot. Iallefall ikke i forhold til antall deltakere.

ITpro sine julenøtter gjør det verdt å være med på, siden vinnermulighetene faktisk er tilstede, og i tillegg at premiene er verdt å kjempe for. Noe annet som gjør ITpro sine nøtter til noe særegent er jo at det ikke er noe fasitsvar, og at vinneren blir avgjort av dagsformen til sjefen. Plutselig skal han på kinodate, og plukker ut det korteste svaret fordi han ikke gidder å lese gjennom alt, og andre ganger har han fått litt innabords og finner noen av svarene mye morsommere enn han ellers ville gjort.

Det ligger så mye mer bak et slikt svar enn bare å sette to streker under svaret, og det er det som gjør nøttene deres til de desidert beste!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selvsagt er ITpro sine julenøtter de aller beste, og det kan jeg utdype på følgende måte:

I en årrekke har nøttegeneralen og Martin brukt uhorvelig med tid på sine lesere for å gi en personlig fremlegging og tilbakemelding til sine brukere. Her er det ikke enkle søkbare svar som gir uttelling, men snarer en humoristisk og kreativ besvarelse som også må passere generalens vurderingsprosess denne aktuelle dagen. Erg er det både flaks og kløkt som er oppskriften, og ikke flaks alene.

Måten ITpro behandler sine brukere på er eksemplarisk, og her har mange mye å lære. Jeg syntes den største fryden er å lese alle de herlige svarene fra mine konkurrenter, så vel som nøttegeneralens utrolig herlige tilbakemeldinger. Rett og slett herlig!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For de som ikke bare husker tilbake til 2010, men faktisk helt tilbake til 2003, er dagens spørsmål faktisk såre enkelt å svar på!

ITpros julenøtter er Norges feteste konkurranse, ja. Dette skyldes ikke de fete premiene, men utelukkende tradisjonen ITpro har klart å holde på de 10 siste årene. I tradisjonens tro utfordrer ITpro leserne sine hvert år - og leserne er tilbake år etter år og griper utfordringen med bedre og morsommere julehistorier enn fjoråret. Det er akkurat dette julen handler om, å gi av seg selv, noe leserne definitivt har gjort de siste 10 årene.

Svarene fra leserne er det som lager ITpros julenøtter - selvsagt og forutsatt, i tillegg til knallhard innsats fra ITpro-redaksjonen. Jeg har derfor fulgt julenøttene nesten hver dag denne måneden, uten å delta en eneste gang selv.

God jul og lykke til med julenøttene de neste 10 år! :-)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er uten tvil ja! ITpros julenøtter er ikke som andre julenøttter. La oss ta dagens nøtt som eksempel, det er helt umulig å google seg frem til riktig svar, og hva er egentlig riktig svar? Det vet ingen, men Alexander har
fått æren av å utnevne en verdig vinner hver dag. Bidragene kommer i mange former, og alle er unike på sin egen måte. Etter å ha lest andre sine bidrag i 23 dager nå, er jeg veldig imponert over kreativiteten til ITpros brukere. Det er
dette jeg synes gjør ITpros julenøtter best, nemlig at det styrker fellesskapet hos brukerne. Det er mange av brukerne jeg ikkje kjenner, men gjennom å lese bidragene deres føler jeg at jeg har blitt bedre kjent med dem. Mange julekalendere har som mål å være enkle og tiltrekke seg størst mulig publikum, men slik er det ikke her. Til alles glede. Det skal også nevnes at ITpros julekalender er den eneste julekalenderen jeg faktisk hadde vert stolt av å vinne. God jul!

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja! Dette skyldes enkelt og greit at de er for ITpros brukere, og ikke for en kapitalistiske markedsledelsen som de fleste andre julekalendere har. Takk for det og god jul!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dette er 6. året på rad jeg har returnert til ITpro i begynnelsen av desember for å løse julenøtter, og jeg må ærlig innrømme at jeg vurderte å droppe det i år. Det tar jo tid å løse nøtt etter nøtt, dag etter dag, og jeg var rett og slett usikker på om det var noe jeg ville bruke så mye tid på denne julen. Men jeg ga det en sjanse, og etter å ha levert mitt første svar kom jeg på hvorfor jeg har deltatt de fem siste årene, og jeg skjønte at jeg selvsagt måtte være med i år også.
Jeg hadde nemlig glemt spenningen. Den man går og føler på resten av dagen etter å brukt alt fra et kvarter til flere timer på å forsøke å skrive noe som faller i god jord hos vår kjære Nøttegeneral. Den spenningen er helt unik og er nok til å gjøre meg hekta, år etter år. Selv de dagene man føler at man kunne ha skrevet bedre, og selvtilliten har sunket enda mer etter å ha lest alle de flotte bidragene de andre deltagerne har kommet med, sitter man igjen med et lite håp om at man kanskje, bare kanskje, har vært heldig og truffet en liten spiker på hodet allikevel, og at det fortsatt er en liten mulighet for å vinne dagens nøtt. Det er umulig å vente til morgendagen med å sjekke hvem som vant, så man blir sittende oppe til litt over tolv, hver dag, selv om man har eksamen dagen etter og egentlig hadde tenkt å legge seg tidlig. Og når man ikke vinner, noe man jo som regel ikke gjør, føler man selvsagt et lite stikk av bitterhet, men det glemmer man raskt etter å ha lest vinnersvaret, som jo faktisk var et bedre svar enn sitt eget. Så er det ikke annet å gjøre enn å begynne å gruble på den nye nøtten, levere et nytt svar, og nok en gang kjenne på den unike spenningen som hører julenøttene med.
Den følelsen er det ingen andre kalendere eller konkurranser jeg har prøvd som har klart å være i nærheten av å matche, og er grunnen til at jeg returnerer hit år etter år. ITpro's julenøtter har etablert seg som en av de juletradisjonene jeg setter aller mest pris på og noe som jeg hvert år gleder meg til å delta i. Norges beste konkurranse? Retorisk spørsmål, for det er det selvsagt, uten tvil :)
Endret av Bendik
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nei, ITpros julenøtter er nok ikke den feteste konkurransen som har funnet sted ute i den store vide verden. De må nok se seg slått av både "Vinn et års forbruk av Melange", og "Vinn Flesk og Ribbe for resten av livet". I forhold til slike konkurranser, så blir julenøttene heller av den magre sorten.

Når det er sagt, så bør det jo også nevnes at julenøttene foregår i et tidsrom hvor folk flest fråtser i fet julemat og kaker i et slikt tempo at badevekta bokstavlig talt skriker om nåde hver gang man beveger seg innenfor 3 meters avstand fra den. Spørsmålet er jo derfor om man i det hele tatt ønsker en fet kalender, når man allerede har såpass mye fett fra før. Det kan rett og slett bli for mye av det gode. Nå har jeg riktignok ikke sjekket om ITpro definerer seg som mettet eller umettet fett (tipper umettet, siden folk tydeligvis aldri blir mett på julenøttene), men legeforeningene rundt omkring er stort sett enig om at for mye fett uansett ikke er spesielt bra.

ITpro har derfor gått for det trygge alternativet, og har valgt å gå for en totalt fett-fri kalender, og i stedet satse på ekstra knallharde nøtter og dertil gjevere premier. Dette konseptet har de så utviklet (eller rettere sagt beholdt) i flere år, og det har idag blitt til det vi alle kjenner som "anderledes nøttene", der ingen fasitsvar er riktig, og intet idiotisk svar er galt før Den Store Allmektige Nøttegeneralen har talt sine vise ord ved de sene midnattstimer. Vise ord som bringer med seg en juleoverraskelse til en verdig sjel der ute i nøtteknekkerverden.

De beste konkurransene i jula er derfor ikke de som inneholder mest fett, men de som krever en ekstra innsats av deltakerne, og som stadig kan komme med nye overraskelser.

Endret av Mendelejev
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kommer vel helt an på om hvordan "feteste" skal tolkes, en periode var alt som hadde "fett" i seg bannlyst, men siden det er sukkeret som nå er syndebukken for all verdens lidelse og fettet er frikjent, så må vel uttrykket tolkes i positiv retning, skjønt "positiv" kan også tolkes negativt om det er en hiv-test som er positiv, så jeg tror jeg hopper over innledningen med fortolkning av spørsmålet ved rett og slett si hva jeg føler når ITpros julenøtter blir nevnt: Siden jeg hadde satt opp å vinne en av ITpros gjeve julenøttpremier som en av de 101 tingene jeg må gjøre før jeg dør, OG virkelig vant en i fjor, så følte jeg plutselig at nå sto jeg et skritt nærmere grava og gikk inni en aldri så liten depresjon, derfor har jeg glimret med mitt fravær i besvarelser i år. Men nå tar jeg nakketak (muligens 23 dager for sent) og har økt lista med 103 ting å gjøre før jeg dør, nemlig å vinne ITpronøtta TO ganger til (en å gå på i tilfelle jeg vinner i dag)....

Så altså:Ingen ITpronøtter= ingen mening med livet!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive