Pop-ups som ikke vil la seg blokkere

18 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hva som har skjedd men nå har plutselig pop-ups begynte å dukke opp på forskjellige nettsider. Er dette virus?

Jeg har gått inn på Verktøy, Innstillinger, og valgt: Stopp uønskede sprettvinduer. Dette har vært valget fra tidligere. Men de dukker opp likevel.

Noen som vet hva dette skyldes, og hvordan jeg kan stoppe de?

Har Windows 7, og Opera.

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan også skyldes utvidelser i nettelseren. Prøv å skru av disse, en etter en, og se om du finner synderen.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nå er det en annen type rar pop-up som dukker opp nederst til venstre på skjermen som viser link til absolutt alt jeg trykker på med musa. Hvordan får jeg bort dette?

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du sjekket utvidelser i nettleseren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har ikke valgt noen utvidelser så jeg skjønner ikke helt hvor jeg skal lete.

Kanskje systemgjenoppretting kan hjelpe? Prøvde systemgjenoppretting og de linkene forsvant men noen andre pop-up er fremdeles der.

Hvodan kan man velge et tidspunkt selv som er lenger tid tilbake enn de datoene som er angitt på lista?

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan lese her hvordan du slår av/avinstallerer utvidelser i Opera: http://help.opera.com/Linux/11.00/nb/extensions.html

Utvidelser er programtillegg som ofte følger med i ulike installasjoner. Oftå får brukere dette uten at de er klar over det, og noen av de kan være mer plagsomme enn andre. Prøv det, sem om du får en liste over utvidelser. Hvis du er usikker, kan du skrive opp alle utvidelsene som ligger der, så kan vi gi tilbakemelding på hvilke som evt. kan fjernes.

Å stemgjenopprette på grunn av dette burde ikke være nødvendig, og kan gjerne føre med seg ulemper for andre programmer. Men uansett, du kan nok ikke systemgjenopprette til et tidspunkt som ikke har blitt lagret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det står:

Utvidelser -> Håndter utvidelser -> Du har ikke innstallert noen utvidelser

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hva er Opera Dragonfly? Kan ikke huske å ha takket ja til dette. Når jeg søker har jeg dette på min maskin under: Filplassering. Hvordan slette jeg dette når den ikke finnes i Kontrollpanel og Programmer og heller ikke Utvidelser?

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Opera Dragonfly er innebygd i Operas nettleser, ingen ting å bry seg om.

Jeg vil anbefale deg å kjøre en skann med HijackThis: http://www.filehippo.com/download_hijackthis/

Last ned siste versjon, installer, kjør programmet og klikk på: Do a system scan and save a log file.

(Høyreklikk på HJT-ikonet, og velg: Kjør som administrator)

Legg ut loggen i tråden her, så skal jeg gå gjennom den og komme med tilbakemelding.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har ikke valget Kjør som administrator når jeg høyreklikker på ikonet.

Jeg har kjørt programmet og har fått en lang log file. Det vil ta lang tid å legge ut alt dette da mye av det består av mye tekst bestående av: bokstaver, tegn, tall, uforståelig tekst og det ikke la seg kopiere.

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oppdater antivirusprogrammet ditt, kjør en sjekk og så ta en sjekk med HijackThis som Pijano sier over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har ikke valget Kjør som administrator når jeg høyreklikker på ikonet.

Jeg har kjørt programmet og har fått en lang log file. Det vil ta lang tid å legge ut alt dette da mye av det består av mye tekst bestående av: bokstaver, tegn, tall, uforståelig tekst og det ikke la seg kopiere.

Åpne logfilen som du finner under C:, klikk CTRL+A, så CTRL+C

Klikk deg inn i tråden din og klikk: CTRL+V

All teskt og tegn skal med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

"For some reason your system denied write access to the host file...."

Så finner jeg ikke noe loggfil under C:,

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Derfor må, eller bør programmet kjøres som administrator. Det er greit å se at vertsfilen din ser normal ut.

Høyreklikk på snarveien til HiJackThis, åpne: Egenskaper, så fanen: Kompabilitet.

Sett en hake foran: Kjør dette programmet som administrator.

Klikk på Bruk og OK.

Dobbeltklikk på snarveien for å kjøre programmet, så velg: Do a systemscan and save a logfile.

Logfilen som dukker opp i notisblokk, kan du kopiere innholdet i som nevnt over, så klippe inn her i tråden.

3W9PVrT.jpg

Skulle loggen bli borte for deg, så finner du den igjen under: C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis

Selvfølgelig avhengig av at du har valgt standard plassering ved installering

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Malwarebytes er bedre enn antivirus programmer til å fjerne PUP (potensielt uønsket programvare). Den enkleste måten å få dette på er faktisk å ikke takke nei til diverse "tilbud" du får når du installerer ellers legetime programmer.

Enkelte PUP programmer vil gi deg pop-ups og annonser på nettsider som normalt ikke er der.

En video om det:

Malwarebytes nedlastning:

http://www.malwarebytes.org/mwb-download/

Endret av Terje P
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takker :)

Er på en annen maskin. Måtte sende den andre inn til service så jeg må vente til jeg får den tilbake før jeg får testet ut tips / finner logfile osv....

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Service p.g.a. disse pop-upene, eller no annet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noe annet. Skjermen har fått sprekk på siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive