18. julenøtt 2013

18 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg simpelthen elsker disse rare og uhøytidelige, komiske og kreative stripene som dukker opp. Stripe for stripe. Side for side. Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Denne er enkel! Det finner du hjemme hos meg, og det skjer kun etter forespørsel på mail! Ventelisten er dog lang da jeg ikke bor i verdens største hus, så det må tas puljevis. Jeg er heldig nok til å være god venn med en hyggelig, langhåret kar fra New Zealand som leder spillprogammeringslinja på Høgskolen her, og med han på plass til å underholde og filosofere over alle mulige spørsmål, min hjemmelagde mat og masse Red bull (eller sterkere saker) er alt klart for det feteste datapartyet!

(Dog må jeg beklage til de mindreårige, jeg krever 18 års aldersgrense ^_^ )

Endret av Mazterpill
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her må jeg si at jeg bare venter på fasiten.

Så stiller jeg der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Frivillighetsentralen på Steinkjer har seniorsurf hver torsdag klokka 1500...møt opp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vell eg går main stream og sier Hordalan på ågotnes 21-24 februar.

Det må uten tvil være det feteste siden jeg tross alt er der og er veldig hyggelig å være rundt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal vi se..

Data:
Data er det fysiske grunnlaget for å tilføre mennesker informasjon. Data er dermed det fysiske grunnlaget for å overføre informasjon mellom mennesker.

Party:

Fest, gjestebud eller gilde er ord som brukes om feiringer og glade sammenkomster av forskjellige type.

Dermed kan vi vel si, en gjeng som samler seg for å lese aviser og deretter informere om hva de nettopp har lest og diskutere nyhetsbilde, det kan være et fett dataparty, for de som ønsker den type informasjon.

Man kan jo også si at en bokklubb som diskuterer den siste boken de har lest kan være et dataparty, jeg må ærlig talt si at hvis det hadde vært å diskutere "hundreåringen som gikk ut av vinduet og forsvant".. da hadde jeg stilt på sekundet. fet bok som også kunne blitt ett fett dataparty.

Jeg vil uansett si at en god fest i godt lag i studio (Sub Sunflow studios) er det feteste datapartyet man finner, her diskuteres og informeres om de siste plugin til protools som har kommet, hvilke som er verdt å kjøpe og hvordan de fungerer..
her kan vi sitte en god gjeng, alt fra 2 personer og oppover og informere hverandre om innstillinger i windows 7 for at protools skal fungere bedre, hvilken hardware som funker best og ikke minst lydkort til formålet.

Det er uten tvil det beste datapartyet som finnes..
Her snakkes, diskuteres og informeres det om hardware, software, nyheter, politikk, bygging av leiligheter, flislegging, elektronikk, sying på symaskin, musikk, skalaer... osv.. med andre ord, ett stort spekter av informasjon blir delt mellom en mengde mennesker.

Når det gjelder fete dataparty.. eller datafest om du vil, så kommer det an på hva man ligger i betydningen av ordet... jeg velger å tolke det som først nevnt.

tilføre mennesker informasjon og feire at det var ny og nyttig informasjon som ble delt :)

Feteste dataparty EVER.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg må innrømme jeg ble litt stuss når jeg fikk dagens nøtt mitt i fleisen. "hva har dette med julen å gjøre?" tenkte jeg. "har vår kjære Nøttis sluppet opp for ideer?" tankene mine var mange og svarene få.

"nei" tenkte jeg. "det må ligge noe dypere bak dette". "kan det være slik at Nøttis kjeder seg? eller kan det være slik at det er noe annet?"

Jeg lefflet med tanken om vår kjære General kanskje følte seg litt ensom i jula og ville finne et lite innsmett der han kunne finne likesinnede.

Men nei, det var liksom ikke helt Nøttis.

Så stakk en liten tanke i meg som ikke helt slapp taket. Hva om han mente et party slik som jeg ville satt det opp. Hva om jeg skulle være Prosjektleder for en slikt lite slumreparty? Det må være svaret, tenkte jeg og skred til verket.

Jeg har ikke fletta ide om hvor/når det feteste datapartyet finner sted/tid. Men en ting vet jeg, og det er om jeg finner noe som ligner på det som jeg drømmer om, så er jeg meldt på med en gang.

Og det skulle være på en lokasjon der det var litt plass mellom hver deltaker slik at man kan komme seg unna med det som av og til kan betegnes som en farlig kroppsodør fra nabospilleren. For etter timer med frenetisk klikking på tastatur og mus, bare med kjappe avbrudd for å sluke en ny Red Bull, kan det fort være at enkelte får et ambivalent forhold til personlig hygiene.

Det skulle være grei tilgang på dusjer og toalett. Og da tenker jeg ikke på militærvarianten.

Overdrevne LED-belyste mus, tastatur, tower, skjermer, hodesett, you name it. Skulle blitt knallhardt straffet etter §16 (seks harde slag på peisen).

En absolutt aldersgrense på 28 år og IQ på 100 (kan godt være at jeg måtte stå utenfor da, men jeg tar sjansen).

Obligatoriske kaffepauser hver time og skikkelig middag med poteter.

Hver deltaker måtte disponere egnet sted for overnatting. Ikke det at jeg har noe i mot å ligge tett, men når man passerer 30-40 år, så kan det være at man får litt slakk i snorkemuskelen og da er det beder å være føre var.

Skap med iskald glass-Cola (Det skulle forresten være konkurranse på kvelden om hvem som kunne styrte en glass-cola fortest og om noen ristet den først vil de bli fra strippet alle sine rettigheter og avskjediget i vanære) skulle stå lett tilgjengelig for hver deltaker.

Og jeg ville unngått den musikken som nå har tendenser til å strømme ut fra over motoriserte stereoanlegg i f.eks TG.

Jeg ville heller satt på en rolig greie av AC/DC og ZZ-Top som har vært på såpass lydnivå at de som ville lytte til musikken skulle kunne gjøre det uten å sette volumet på egne hodesett til 11 bare for å få med seg fragmenter av de tonene som opererer aller øverst på lydskalaen i FPS spillene.

Et slikt dataparty ville jeg dratt på. Og ikke nok med det, jeg ville helt sikkert hatt det greit mens jeg var der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Definitivt da jeg og kompisen min, Robin, hadde "lan" der vi snakket via google.translate.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den som håndterer mest de største datamengedene i året må da utvilsomt være Google, så når de slenger igang sitt største party, så må det jo bare bli fest.

Det feteste dataprarty må uten tvil derfor være julebordet til Google.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Forhåpentligvis på Stortinget om fire år, med hjertesaker som "ned med DLD" og "raskere bredbånd til alle ASAP"!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Største og feteste datapartyet, tja..

Tja Dreamhack er noe for seg selv, men Gathering er klart nærmest og Norskt.., og QuakeCon er langt unna, men gratis..

Dreamhack arrangeres 2 ganger i året hos svenskabror, i "Elma Exhibibiton and convetion centre i Jönköping. Hadde guiness rekord i raskeste internett conection og høysete genererte internett trafikk (neste arrangement er 14-17 juni 2014 og i lutten av november i 2014, usikker på dato).

Som en klar nr 2. er The Gathering i Norge, som holdes på vikingesikpet i Hamar. (som slo Dreamhack 2012 å nå har rekorden med raskeste internett conection).

Bilettsalget er åpnet og arrangementet starter 16-20 april 2014.

I Texsas arrangeres verdens største gratis lanparty og går under navnet QuakeCon. den antaes å bli arrangert i begynnelsen av august 2014,

I tilleg til alle lanpartyene så er det de store begivenhetene som Cebit - festivalen i tyskland som er for de som har vokst i fra pizza og redbull..eller så kan man se i denne listen å finne noe som passer bedre.. Så det finnes noe for en hver smak.

Endret av massemas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hjemme hos Mark Zuckerberg!
Jeg venter fremdeles på invitasjon!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det feteste datapartyet er å finne på mange plasser og i ulike tidsrom. Der hver plass er unik og forskjellig fra person til person. Jeg tror at det fleste vil finne det feteste datapartyet i fortiden, slik er det ihvertfall for meg, men man vet jo aldri hva fremtiden vil bringe…

Tenk på når du virkelig oppdaget gleden av et godt dataparty, delt med gode venner, spennende spill og høyt representert av gode minner. Jeg husker godt mine yngre dager da vi hadde våre første datapartyer, vi var en god gjeng som kjente hverandre godt og alle spilte vi det samme spillet. Zombie escapemodus på CS:S, med selvlagd clan (D-Team) med over 200 medlemer over hele verden, samt 8 av top 10 plassene på vår favoritt server med nærmere 50 000 spillere. Vi var godt kjent og det beste vi viste var å samles i samme rom og samarbeide om å skape gode spillopplevelser og gode minner. Det var en fryd å spille og samholdet sto sterk så ja, det beste datapartyet for meg er å finne i min fortid. Etter hvert som tiden gikk ble vi så gode at adminene på favorittserveren våres til slutt bestemte seg for å gi permant ban til alle medlemmene i Clanen våres og det var dessverre også første steg mot D-Team fall, eller «The BIG Lie» som vi kaller det. Adminene kom med en rekke falske beskyldninger og enda vi ikke hadde brutt en eneste regel ble vi alle bannet. Etter det falt vi en etter en bort, vi begynte å spille nye spil og har aldri greid å gjenskape de gode opplevelsene som vi en gang hadde.

Med dette i tankene ville jeg tro at det beste datapartyet er å finne i ens tidligere opplevelser, der gode venner og gode spillopplevelser var å finne. Latte, glede, kjærlighet, sinne og sorg…

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til å prøve spill i mmorpg-sjangeren, men jeg har aldri turt da jeg er redd for at jeg skal bli hektet og ende opp med å bruke alt for mye tid på det. Det jeg har trøstet meg med er tanken på at når jeg blir pensjonist, enkemann og etterhvert boende på et sykehjem, DA skal jeg begynne å game! Jeg har selv jobbet på sykehjem og kan bekrefte at det skjer svært lite på en gjennomsnittlig hverdag, så det er jo et perfekt tidspunkt for å begynne å game skikkelig. Høres muligens ut som en ekstremt trist ting å "trøste meg med", men faktum er jo at det er da man har mest tid, og når kona er død og man bor på et sykehjem, hva passer vel ikke bedre enn et lanparty med de andre nabo"gutta" på huset? Et lanparty på et syke-/gamlehjem, med masse pensjonister som glemmer at de er >70 år og som virkelig lever seg inn i spillverdenen, det tror jeg hadde vært utrolig kult å være med på!

Sannsynligheten for at interessen min for spill om 50-60 år er like høy som i dag er jo rimelig lav (jeg tipper veldig nære 0), men det endrer ikke det faktum at et lanparty med engasjerte og ivrige pensjonister hadde vært konge!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"Veeeeent på meeeeeeg" ropes det høyt av en ung mann bak pc-skjermen. "Jeg skal bare levere en besvarelse på en julenøtt, så kommer jeg og hjelper deg med den dragen.."

Man kan godt nevne DreamHack, The Gathering osv. som de største datapartyene i vårt område, men er de egentlig de feteste?

Det er for det første kjempemange folk der, og et vanvittig høyt lydnivå. På grunn av lydnivået må en skrike gjennom mikrofonen eller til sidemannen for å si noe, og da vrir stemmebåndet seg eventuelt etter all ropingen, slik at når du kommer hjem kan du ikke snakke på noen dager. Etter bare disse to negative faktorene, så stryker jeg "gigantene" på listen.

De feteste datapartyen må være de vi arrangerer selv, og inviterer de nærmeste vennene våre på. Kjøpe inn masse god mat (les: snop), drikke, pizza.. Kun avslappningsmat som er ment til å være lettvint og raskt og som ikke krever noen kokkekunskaper.

Dermed plasserer vi oss rundt et bord, et bord som akkurat gir plass nok til alle, og alle sitter klumpet sammen med 10 centimeters mellomrom. Når vi da finner et spill som vi kan spille sammen og ha det kjekt, da har vi det feteste datapartyet!

Så det feteste datapartyet er det du arrangerer selv med vennene dine :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det feteste datapartyet med tanke på at det faktisk er nødvendig finner dere på maskin rommet til lærlingene på UiB.

Der er det party med data, cola og mandariner med oppsett og konfigurering av server 2k12 frem til fagprøven som er rett rundt hjørnet ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det feteste datapartyet finner sted andre helgen i januar.

Da regner eg med at mitt nye lydstudio er rigget og klart og dataen min blir partyets midtpunkt og det kommer musikkgenier fra hele bergen, med andre ord, tid for enda et dikt der eg faktisk referer til dagen derpå:

Joda vi alle så ho dama som dansa

mens eg hev innpå enda en hansa.

vi feiret et studio verdt å vente på

tror det var ingen i byn som noen gang ville spå

at bentus skulle bygge sin egen greie

men det måtte til for egen psykisk pleie

uansett, festen va gå

men nå må jeg hive på meg klærne og gå

for hun som danset hansa-valsen

ligger ved min side og har et svært adamseple på halsen..... HAHA! eg syntes hvertfall det var litt morsomt.... hilsen hetero mann... altså bentus... god førjultid folkens!! Det begynner å dra seg til no!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kor: Hjå meg.

Når: Kvar dag, min venn. Kvar dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer