Hjelp til nytt java prosjekt.

3 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg er rimelig ny innen Java, men har lyst til å lage et overvåkningsprogram for nettverk.

Jeg har tenkt å bruke nmap (nmap.org) for å samle inn dataene, og eksportere dette til en xml fil. Jeg skal lage et script som kjører denne prosessen en gang per minutt som en tjeneste som kjører i bakgrunnen og oppdaterer xml filen. Jeg trenger da å få laget et program som lister opp dataene på en grafisk måte.

Jeg har ting for meg, hvordan jeg vil ha det rent grafisk sett (1280 x 720 scene med symbol og DNS navn på maskinene som lyser rødt eller grønt, avhengig av om maskinen er av eller på).

dvs. skriftstørrelse på 5, og symbol på 10-12 px (ca 5 x 2 = 10, eller ca. 4 x 3 = 12), om det gav noen form for mening... :P

Er det noen som kan være behjelpelig med dette prosjektet?

Alle innspill er velkommen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du er nybegynner i java, så ville jeg kanskje valgt å fokusere på å lage programmet først, uten grafisk grensesnitt. GUI er en helt egen ting å lære seg (MCV er litt fremmed tankegang for mange).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Programmet eksisterer allerede, og heter nmap :) Det jeg er ute etter er å få til et enkelt grensesnitt for å vise en grønn eller rød prikk foran enten IP addressen, eller et ikon av en datamaskin (Kanskje en grønn eller rød datamaskin med ip addressen bak..?)

Dataene blir eksportert til en .xml fil (Dårlig xml fil med bare en config linje) som lister opp IP addressene, og linjen "Host is up (0.xxxx s latency)."

Det som er så kjekt, er at nmap kan kjøres som en prosess, og det eneste jeg trenger å gjøre er å starte et script (som jeg har laget) som kjører denne prosessen en gang per minutt (det tar 21 sek å pinge alle klientene) og eksporterer dataene til xml filen (Overskriver den som allerede ligger der).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive