2. julenøtt 2013

30 innlegg i emnet

Skrevet

Mine nære og kjære er spredd over store avstander, så her går det i skype og facebook for å holde den daglige kontakten. Men vi pleier å invitere hele hurven til spleiselag i jula, slik at det er mulig å samles til tross for avstander. For noen er det jo langt å reise, men der har vi vært litt forutseende og gitt nsb-gavekort og lignende i julegave - nettopp med tanke på at de ikke skal måtte betale dyre dommer for å se slekta. En mye mer kjærkommen julegave enn en dings eller støvsamlende nips :) Og alle sammen koser seg på flatsenger og sofaer et par netter, og har et skikkelig heidundranes slekt- og vennekalas.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har merket meg at det er en travel juletid for mine nærmeste i år. Mine foreldre har en halvferdig oppussing på gang, en søster har akkurat fått barn nummer to - og en annen prøver å få hverdagen til å henge i hop selv om bilen har streiket.

Om jeg hjulpet og gitt familien min med noe måtte det vært å komme seg gjennom hverdagen lettere denne førjulstiden, slik at de får like mye tid som jeg har til å forberede seg til jula. Som student har jeg snart juleferie og da tenker jeg at jeg skal legge inn juleånden litt i å hjelpe med maling og tapetsering, barnepass, turer med hund og være litt privatsjofør. Forhåpentligvis kan jeg gi tilbake den gaven jeg har fått i en lang juleferie med å sørge for at de andre i familien får i hvertfall litt feriesmak de også. Det beste er iallefall om de får tid til å slappe av slik at vi kan slå oss ned sammen for julekalendere, gløgg, baking og pynting sammen :)

Endret av katjakatt
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Med tid og budsjett til tross er det mange måter jeg kunne tenkt meg å bejuble mine venner i julen. Tid og penger er alltid standard-unnskyldningen for å ikke få ting gjort. Jeg ville nok tatt med alle mine venner til Las Vegas og feiret jul der. Hvorfor? Ingen spesiell grunn, ganske tilfeldig egentlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jul er som for mange andre, en tid for å slappe av og for å være med familie og venner. Foreldrene skilte seg da jeg var liten og rotet til alle de tradisjoner vi hadde som skapte stemning. Har siden fått noen nye tradisjoner, men det blir ikke det samme ... Eneste som har vært fast tradisjon og noe å glede seg til er venner!

Uansett hvor hardt en prøver, er dette noe som aldri går uansett! Jeg tviler sterkt på at det noen gang kommer til å bli en julehøytid hvor jeg får mulighet til å treffe alle mine venner. Alle har mange gjøremål og sine egne tradisjoner å gjennomføre. Med mange forskjellige venner fra forskjellige steder er det vanskelig å rekke å tilbringe tid med alle på knappe to uker.

Men som alle andre år skal jeg gjøre mitt beste. Noen inviteres hjem, andre besøker jeg og de som er i litt bedre form inviterer jeg på en dag i heisen, eller på fjellet med sjokolade og bålkaffe! Dt er virkelig kos det!

Skulle jeg rukket over alle måtte jeg nok hatt et privathelikopter eller noe liknende til fri disposisjon! Hehe!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har brukt året på å befrukte min samboer. Når morgenkvalmen kom ble det stor jubel, og gleden vokser i takt med den gravide magen. Så denne julen legger jeg frukten til side og fokuserer på å bejuble min kjære :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive