Samsung SSD 840EVO

11 innlegg i emnet

Skrevet

Hallo!!

Er Samsung SSD 840EVO 256GB som harddisk?

Jeg har kjøpt deler til ny hovedkort X79 og også.

Når jeg er ferdig å bygge på deler (inkl SSD) til kabinett og så Microsoft Windows 8 Pro installer den som operativsystem. Går det an?

Eller jeg må kjøpe Seagate Barracuda7200 3TB 7200RPM/64mb 3,5 på grunn av Microsoft Windows 8 Pro?

Det er helt nytt SSD for meg. Jeg har PC uten SSD nå. Derfor jeg ønsker å bygge på nytt PC X79 med SSD.

Det er spent å høre fra dere som dere har erfaring enn meg. :-)

Mvh

Torbjørn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Jeg har ingen anbefaling av ssd-disk, men jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe en når du skal bygge nytt, det er en helt ny verden ytelsesmessig.

Mitt råd er å kjøpe en ssd-disk som du installerer operativsystem og programmer på. Den trenger vel ikke være på mer en rundt 120 GB.

Så kjøper du en vanlig mekanisk harddisk til å lagre filer på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den disken du nevner er en fin disk. Jeg har nettopp kjøpt 500gb av den til laptopen min. Hvor stor disk du trenger kommer veldig an på hvilke programmer du vil installere. Hvis du vil installere spill på den så blir fort 120gb veldig lite, men n ellers et det en grei størrelse for de fleste og 250 gb for der som vil ha litt å gå på

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar fra dere.

Ja, jeg har kjøpt Samsung 840EVO 256GB på netthandel.

Jeg prøver å tenke kanskje først Microsoft Windows 8 Pro installer den. (Deler er på plassen i kabinett.)

Samsung 840EVO 256GB blir som Hoved f.eks C:/.

Etterpå jeg skal sette Seagate Barracuda7200 3TB 7200RPM/64mb 3,5 inn i kabinett. Det er som reserve D:/.

Ideer? Går det an? Mmm...

Forslag noe?

Mvh

Torbjørn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det høres fornuftig ut. Du trenger ikke å vente med å sette inn Barracudaen egentlig, så lenge du installerer Windows på SSDen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Jeg fikk pakken i dag. :-)

Jeg åpnet den og hvordan ser ut Samsung SSD 840 EVO og håndbrukermanuel også.

Jeg ser på bilder (håndbrukermanuel) som viser at CD må installering først og SSD setter inn etterpå.

Det betyr at bygg selv på PC kan ikke bruke Samsung SSD som C:/.

Bygg selv på PC er alltid Operativsystem først som starter og etterpå installering SSD. Stemmer det? Jeg er forvirret.

Skal jeg kjøpe Seagate Barracuda7200 3TB 7200RPM/64mb for å sette inn i kabinett.

Og så operativsystem innstaller den.

Eller jeg bare setter inn Samsung SSD 840 EVO i kabinett uten Seagate Barracuda7200 3TB 7200RPM/64mb.

Da operativsystem innstaller den.

Se bilder:

http://bildr.no/image/OExYb1pM.jpeg

http://bildr.no/image/QU9Hc3pG.jpeg

http://bildr.no/image/YnBCKzg4.jpeg

Håper at jeg får svare fra dere, tusen takk

Jeg gleder meg til å bruke Samsung SSD...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Bildene du linker til her, er Upgrade kit. Dvs at hvis du allerede har Windows installert på en PC, og vil bytte ut harddisken med ssd, så kan du kopiere over OS-et på gammel harddisk til ssd-disken.

I ditt tilfelle, skrur du bare ssd-disken inn i kabinettet og starter opp med Windows installasjons-DVD.

Harddisken, eller partisjonen med operativsystemet vil alltid bli C: når du installerer Windows. Det gjør aldri en CD-stasjon.
Stasjonsbokstav A og B er fra gammelt av forbeholdt diskettstastasjoner, C er forbeholdt operativsystem, CD-rom, eller en annen harddisk vil da begynne med bokstav D, osv.

Koble til CD/DVD-stasjon, så ssd-disken og installer Windows på ssd.
Pass på at du kobler ssd-disken til Sata-kobling 1, eller 2 på hovedkortet ditt.
Sett inn den andre harddisken når du er ferdig og formater den.
Det hender at ssd-disken, havner som nr 2 og ikke som første oppstartsvalg, når du har satt inn en ny harddisk, og systemet finner da ikke et oppstartsvalg.
Da er det bare å boote inn i BIOS, så velge ssd som første harddisk, og første oppstartsvalg (evn nr 2, etter CD-rom).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei!

Tusen takk for kommentar!

Og jeg har snakket med en dyktig samsung support om data.

Og jeg har spurt ham om et spørsmål til Samsung support:

"Er Samsung SSD 840EVO som harddisk? Kan Samsung SSD 840EVO sette inn den ny bygg PC?"

Jeg fikk tydelig svar fra Samsung support som sier: "Ja, Samsung SSD 840EVO er som harddisk, men veldig raskere enn vanlig harddisk. Samsung SSD kan sette inn på ny bygg PC og start på den med Windows Pro 8 operativsystem uten problem. Den installering selv. Det går bra."

Det høres veldg bra ut. Jeg gleder meg til dette. :)

Endret av TRJ
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er bra! :)

Du har mye å glede deg til også, kos deg med installering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Hvor kan jeg finne ut ord "Løst" i Supportforum?

Mvh

Torbjørn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Ved å klikke på: Beste svar-knappen i det innlegget som ga deg det beste svaret i tråden, vil tråden settes i løst modus.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive