Knapp, knapper, flere knapper

18 innlegg i emnet

Skrevet

Løstknapp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Savner du en?

Tror det dukker opp en i mitt innlegg når jeg har lagt til svaret...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Åja, der ja :P Trodde det var at "sett som løst" og ikke merk som løst i siste post sånn som det var før.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt usikker på om "Merk Løst" er riktig måte å skrive det på, og om det forstås av alle. Det knappen gjør er å merke innlegget som "Beste svar" - altså løsningen.

Bør vi ha en debatt om dette, kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja jeg er enig og synes vi kunne debattert det.

Det viser seg at mange missforstår dette med å sette tråden som løst og følgelig setter sitt eget svar på siste det innlegg som "merk løst" og da som beste svar. Jeg forstår tankegangen her også, det er naturlig å sette den som løst i samme innlegg i stedet for, f.eks måtte bla til en annen side for å finne frem innlegget som var løsningen.

Systemet som var før, var ikke det basert på å ha en løst-knapp, for så å få en melding på skjermen om å gi brukeren som ga løsningen poeng?

Hvis vi har noe av det samme opplegget med at trådstarter har en løst-knapp, så gi trådstarter melding om å markere det innlegget i tråden som gav løsningen?

Eller rett og slett at de har en knapp i alle innlegg som heter. "Dette var løsningen"?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, det var den siste setningen din jeg var ute etter.
I alle innlegg heter det "Merk Løst" - men den mener jeg heller bør hete "Dette var løsningen" eller lignende. Fordi saken er ikke at tråden skal settes som løst, men at det beste innlegget skal være løsningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tror også at det vil forenkle det hele for brukerne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

- Løsningsinnlegg.

- Merk innlegg som løsning.

- Beste svar/løsning

Forslag fra meg. :P

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Beklager min inaktivitet, og at jeg ikke har sett dette før nå. Jeg skal prøve å få sett på dette i kveld/natt/morgen =)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

God natt! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk :P

(Flyttet tråden til en mer passende kategori)

Fikk litt ekstra tid, så ser på det nå. Jeg tror jeg går for å endre det til "Beste svar". Grunnen til at jeg ikke velger "Beste løsning" er at det ikke alltid er en "løsning" som er løsningen på problemet. Svaret kan f.eks. være "Jeg tror ikke dette er mulig fordi..." og da er dette fortsatt et bra svar, selvom det ikke er en god løsning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jo, jeg synes det også er fint å få med, men som Martin skriver: "Merk Løst" kan virke noe forvirrende.

Om man endrer den til: "Tråden er løst" eller lignende, og i tillegg at den vises i forumet som løst?

Hvis man i tillegg gir trådstarter en vennlig popup etter løsning om å markere det beste svaret, eller blir det veldig påtrengende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det ikke greit å ha systemet som det er nå? I posten ved sidenav det beste svaret står det "Beste svar".

Øverst i tråden står det: "Beste svar" og påfølgende hva det beste svaret er, og i forumkategorien foran emnetittelen står det "Løst"?

Mye stress å implementere en helt ny type løsning. Lettere å forandre på formuleringen av den løsningen som allerede er.

Edit: sånn som nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

...og i forumkategorien foran emnetittelen står det "Løst"?

Jeg ser ikke "Løst" i forumet, men jeg må kanskje rydde i cookies, evn logge ut og inn?

Når man klikker på: "Beste svar", blir tråden automatisk satt til løst?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Trenger ikke slette cookies. Har vært sånn lenge. Gå inn på: http://itpro.no/supportforum/index.php?showforum=215

Se hva som står foran emnetittelen til denne tråden: "Løst".

Så ja, når man klikker på "Beste svar" blir tråden automatisk satt til løst. Er sånn funksjonen er tenkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, ser den der, men ikke i: "Vis nytt innhold", som er den delen av forumet jeg frekventerer. Synes jeg har mer oversikt der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja enig. Er en svakhet at den ikke kommer opp der. Kanskje den vil gjøre det i en fremtidig versjon av forumet.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive