Erfaringsutveksling med Get Box 2

41 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Jeg leste i en test at man kan streame; Netflix, HBO + flere gjennom denne boksen.

Vet noen om dette stemmer?

Det er ikke støtte for dette i TV grensesnittet til GET boxen hvis det er det du tenker på, men det er selvsagt mulig via internett delen via PC eller annet utstyr som har Netflix eller HBO app.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk skal du ha. Det var gjennom boksens grensesnitt jeg tenkte på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når jeg sier superbruker, så må du legge til denne brukeren manuellt. Det er brukeren som har tilganger over admin/admin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Fiksa det selv jeg:)

Hvordan klarte du det?

Jeg sliter med det samme selv. Den eneste måten jeg har klart å få boksen til å akseptere inngående trafikk er ved å sette opp DMZ til serveren jeg har selv. Dette er ikke en løsning jeg ønsker å bruke da det åpner for alle porter.

Jeg har prøvd å bruke både port forwarding og pinholes uten hell.

Etter diverse support fra get står jeg igjen med følgende beskjed fra GET:

• Pinhole støttes ikke enda.
  • De forteller at jeg må slå på DMZ for å få port-forwarding til å fungere
  • Etter litt press innrømmer de at port forwarding egentlig ikke fungerer heller (enda, det kommer "snart"), kun DMZ som sender alt innkommende videre.

Jeg er litt usikker på jeg kan stole på det de sier for det virker ikke som kunnskapsnivået er så veldig høyt hos de jeg har pratet med, men det de sier stemmer med det jeg har observert så langt.

Jeg sitter dermed igjen med følgende konklusjon når det gjelder get box II:

• For TV er eneste forskjell i forhold til GET PVR større harddisk. Alt annet er pr i dag disablet (ekstra tunere)
  • For internett støtter den kun utgående trafikk med mindre man bruker DMZ.
  • Det er ikke mulig å slå av den trådløse funksjonen (dvs man kan disable det i web interface, men radioene er fortsatt på)
  • Den er treg i bruk (ved alle endringer tar det 5-10 sek før man kan gå til neste steg). Kombinert med ekstrem tungvint metode for å sette opp port forwaring så blir det smertefullt å prøve seg frem.
  • Når jeg spurte hva jeg egentlig betaler ekstra for i forhold til GET PVR siden det meste av funksjoner ikke er slått på, og alt annet enn standard surfing ikke fungerer så innrømmet GET meg 12 mnd uten ekstra betaling for GET II (dvs jeg betaler for PVR boks)

Som sakt er jeg ikke så veldig lysten til å sette opp serveren min som DMZ. Det er en windows home server 2003, så den er ikke av nyeste sort. Jeg er derfor veldig skeptisk til om jeg kan stole på windows brannmuren i den.

Løsningen for meg ser ut til å bli en ny ruter på innsiden av GETII og dobbelt NATing.

GET innrømmet forøvrig at de har problem med DHCP funksjonen (ref problemene jeg og andre har hatt med at deviser plutselig slutter å få tildelt IP og at eneste løsning er å trekke ut power pluggen i ca 30 sek). De jobber med saken som det så fint kalles.

Konklusjon: Jeg kan ikke anbefale GET II til noen på annet grunnlag en at den har større HD og kanskje ser litt finere ut en PVR boksen.

Endret av LarsS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For å gjøre port forwarding, må du sette opp både pinholes og port forwarding. Husk at det KUN er destination port som skal settes. Sourceport skal stå tomt. Dette fungerer faktisk fint og er stabilt. Pinholes er for å åpne brannmuren, og port forwarding er for å åpne i NAT tabellen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Vi har bestilt Get nå, siden de har vært rundt i nabolaget for å finne ut om de har nok interessenter her. Det viste seg at det var det, og vi får fiber helt inn.

Det jeg ikke finner så mye ut av er de praktiske mulighetene rundt denne Get II boxen.

Per idag har jeg en ruter fra NGT i kjellern, hvor Sonos, Denon Receiver, Boxee Box og en Verbatim NAS disk er koblet til via ethernet.

Siden GBII er også ruter/dekoder og alt på samme sted, så byr det på utfordringer siden det er i stua denne kommer til å bli brukt mest(altså der den bør plasseres) men jeg er jo like avhengig av mine tilkoblinger som de er per idag, og tenker jeg setter opp en Mikro Box i kjellern for TV på projektor i tillegg.

Noen som vet om noen rutere som er godt egnet til evt. å settes opp så jeg får kablet nett til de enhetene i kjelleren uten at det koster skjorta, og evt. om Get selv leverer dette som et alternativ. (Det er vel sikkert ikke bare meg som har behov for ruter og dekoder på 2 forskjellige steder?)

Også må man vel ha en ruter som støtter 108mbps for å få utbytte av 70mbit linje. (Nå er det vel strengt tatt ikke noen av de enhetene i kjelleren som har det største behovet, foruten NAS'en)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Vi har bestilt Get nå, siden de har vært rundt i nabolaget for å finne ut om de har nok interessenter her. Det viste seg at det var det, og vi får fiber helt inn.

Det jeg ikke finner så mye ut av er de praktiske mulighetene rundt denne Get II boxen.

Per idag har jeg en ruter fra NGT i kjellern, hvor Sonos, Denon Receiver, Boxee Box og en Verbatim NAS disk er koblet til via ethernet.

Siden GBII er også ruter/dekoder og alt på samme sted, så byr det på utfordringer siden det er i stua denne kommer til å bli brukt mest(altså der den bør plasseres) men jeg er jo like avhengig av mine tilkoblinger som de er per idag, og tenker jeg setter opp en Mikro Box i kjellern for TV på projektor i tillegg.

Noen som vet om noen rutere som er godt egnet til evt. å settes opp så jeg får kablet nett til de enhetene i kjelleren uten at det koster skjorta, og evt. om Get selv leverer dette som et alternativ. (Det er vel sikkert ikke bare meg som har behov for ruter og dekoder på 2 forskjellige steder?)

Også må man vel ha en ruter som støtter 108mbps for å få utbytte av 70mbit linje. (Nå er det vel strengt tatt ikke noen av de enhetene i kjelleren som har det største behovet, foruten NAS'en)

Bestilte meg ASUS Dark Knight

http://www.komplett.no/asus-rt-n66u-dark-knight-11n-n900-router/746279

Regner med at jeg får utvidet nettverket sånn, og den har god dekning slik at jeg ikke trenger den repeatern jeg har brukt på NGT sin ruter, siden rekkevidden på den er latterlig dårlig.

Det spiller ikke så stor rolle hva du setter opp som boks nummer 2. Det eneste som er viktig der, er at du ikke trenger en ruter men et aksesspunkt. Med den du har bestillt, kan du sette opp den som et aksesspunkt ved å IKKE bruke wan porten på den, men koble fra LAN på GB2 til LAN på ADK. Du må også skru av DHCP serveren i ADK. Pass også på å få de på forskjellige ipadresser. De kommer sikkert standard med 192.168.0.1/24 begge to. Så konfigurer du begge med samme SSID og samme passord og med forkjellige kanaler på både 2,4Ghz og 5Ghz. NAS bør du koble til med kabel om du kan. Det samme gjelder BGMikro. Få den på kabel, så sparer du deg selv for trøbbel.

Og når du etter en måned med GB2 får problemer med at du ikke kommer på Internett, så må du ta strømmen på GB2 for å komme på internett igjen. Det hjelper ikke å restarte fra webinterfacet.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det jeg mente var at siden samboeren ser mest på TV, er det opplagt fra hennes side at GBII havner i stua, pga opptaksfunksjon osv.
Derfor blir det da Mikro i kjellern, sånn at jeg kan se litt på TV på proj. når jeg har lyst :)
Nå tenkte jeg å sette opp ADK i kjellern også, siden det er der alt uten trådløs tilkobling står plassert. Da funker det fint å sette opp Mikro direkte til ADK.
ADK blir derimot ikke kablet til GBII, siden jeg ikke vil ha noen nettverkskabel fra 1, etg. og ned i kjellern. Det er da kun Mikroen som vil kunne få "problemer" hvis ADK / GBII forbindelsen ikke skulle holde mål.
De andre tingene som Sonos, Boxee og Denon Receiver er det ikke så farlig med. Om Sonos vil trøble er den ikke større enn at jeg kan sette den sammen med Sonos:Connect enheten jeg allerede har i stua.
Jeg trenger ikke noen ruter. Jeg trenger bare aksesspunkt for de kablede enhetene via ADK til GBII.

Jeg skal huske på disse tipsene, når dette skal settes opp imorgen - da kommer Get å monterer inn fibern osv.
Regner med at dette blir til stor hjelp :) Så takk!

Endret av Omnislash
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Selv om det er noen måneder siden noen la ut noe her sist gang, hiver jeg meg på og poster hva jeg har funnet ut av Get-boksen.

Er kunde av Eidsiva bredbånd, og har internett via fiber. Å bruke tv-receiveren som modem/router hørtes ut som et mareritt siden jeg allerede har et rom dedikert for alt nettverksutstyret der jeg har egne routere, switcher + media-konverter istedenfor Allied Telesis/hjemmesentralen fra Eidsiva.

Front:

OlBk8z7.png

Boksen får tilgang til TV-nettverket vi LAN1 utgangen. Når boksen er på fungerer portene som en switch. Jeg har ikke sjekket om boksen har noen web-interface/åpne porter som jeg kan kommunisere med. Den trådløse routeren i boksen er deaktivert.

Under boksen fant jeg en del nyttige data:

3RakP8N.png

Selv om Eidsiva har satt nettverket på boksen i bridge ser det ut til at den fremdeles har router på seg med et nettverk med prefix "Getbox-5G-" og suffix de siste 6 hexadecimalene i MAC addressen PLUSS EN. (Har jeg MAC 70:85:C6:55:55:55, har jeg nettverksnavn Getbox-5G-555556), men siden det ikke står noen lapp med den MAC-addressen har den kanskje ikke hw-en til routeren?

I drift er boksen utrolig responsiv sammenlignet med den forrige (Get Boks HD PVR). Å åpne menyer går som et olja lyn, men det tar fremdeles ca et og et halvt sekund for at bildet skal laste for en kanal.

Vi har fremdeles den gamle begrensningen på at vi kan ta opp to kanaler samtidig. Dette tror jeg er mye på grunn av begrensninger i nettet til Eidsiva siden vi har kun en 100-Mbit interface ut fra fiberen hvor 50Mbit er reservert til internett-tilgang og resten er reservert til ip-telefoni og ip-tv. Da er det bare å være tålmodig og vente på at de skal opgradere interfacene sine til gigabit eller 10-gbit hvis jeg er heldig.

Jeg gjorde litt research på Pace og kom over denne siden med dette data-sheetet for en boks som ligner mistenkelig mye på Get Boks-2. Det gjorde meg litt overrsaket siden sør-koreanske Kaonmedia har allerede en boks som ligner veldig mye.

Endret av martinmine
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Begrensningen på to kanaler samtidig ligger i programvaren på boksen, og ikke hos Eidsiva. GB2 kjører samme software som HDPVR. Er bare å vente på at Get skal få ut ny software.

Og ja, boksen er en Pace.

Jeg har nå gitt opp å kjøre internett på GB2, og får etter en kort mail til Get tilsendt et trådløst modem fra Get kostnadsfritt for meg.

Endret av Iscariot
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har noen problemer med bruk av bit torrent og Get Box 2. Jeg har to PC på nettverket koplet til boksen. Hvis jeg kjører bit torrent på en PC så blir nettverk tilkoblingen på dem andre veldig dårlig. Dette et ikke avhengig av hvor mye band width som er i bruk. Jeg mistenker at det er antall koblinger som bit torrent bruker som får ruteren til å slite og påvirker ytelse på andre maskiner nettverket... Jeg har dessverre ingen mulighet til å vite ytelse og ressurs status på boksen... Jeg hadde ikke sånne problemer med min forrige egen ruter... Noen som har samme type problemer eller anbefalinger eller ideer for å forbedre dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det ingen andre som har noen erfaringer med denne boksen enda? Jeg har også funnet ut at det er forholdsvis lett å skaffe seg "super" admin tilgang på boksen. Litt forenklet sagt er det bare å legge til brukeren i konfigfilen, og laste opp konfigfilen på nytt.

Stabilitetsmessig er jeg så langt ikke så imponert over ruteren. Så langt er vel maks oppetid jeg har klar 3 dager før den slutter å dele ut ipadresser på dhcp.

Hvordan får man tilgang til konfigurasjonsfilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har ett problem med oppsettet i huset. Jeg vil bruke getboks 2 sine router funksjoner. men jeg får ikke internett i noen av portene (fibertv er koblet til port 1) Det vises heller ikke noe trådløst nett.

oppsettet i huset er slik:

Fiber kommer direkte inn til en boks som har fire porter (port 1 og 2 er tv signaler port 3 og 4 har ikke) denne boksen har også wlan som vi bruker foreløpig. jeg kobler getboks 2 til port 1 på boksen som tar imot fiberen.

Da jeg ringte Get fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å få brukt Get boks 2 som router og wlan fordi vi hadde fiber inn i huset. Har prøvd en del forskjellig nå. bruke port 3 og 4 istedenfor, fortsatt inne noe internett via getboks. prøvde å skru av dhcp på fiberboksen, det hjalp ikke.

Er ikke verdens beste når det gjelder oppsett av ting som dette... Er det noen som har noen løsninger som gjør at jeg får brukt getboksen som router med wlan?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det noen av dere som har klart å koble opp Get box ii og en Google chromecast sammen?

Jeg har en chromecast og prøver å koble den mot routeren i Get box ii. Feilmeldingen forteller meg at jeg må skru av AP isolation. AP (access point) isolation -- also known as 'Client Isolation' or 'Guest Mode'.

Dessverre klarer jeg ikke å finne denne funksjonen i admingrensesnittet på Get box ii rourteren. Jeg har ringt Get og spurt, men de viste ikke hva dette var. Trolig finnes ikke "sku av" funksjon implement i grensesnittet. Er det noen som har erfaring med dette?

(Min plan B er å bruke den gamle Cisco routeren jeg hadde, som funket utmerket.)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja jeg har satt opp flere chromcaster mot div get boxer wifi nettverk, ikke noen problemer med det, trenger ikke å slå av noe som helst, og hjelpe sidene til chromcasten er veldig dårlig og generisk som ikke gir riktig veileding hvis du har problemer

Hvilken versjon av casten har du originale eller den nye typen?
Er casten satt opp på et annet nettverk eller har det blit endringer på trådløs innstillingene den var koblet til først?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive