Beste antivirusprogram .m.m

9 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei, har montert inn en ny SSD disk, og begynner med blanke ark.

Hva er det beste virusprogram,og som samtidig ikke bruk mye datakraft

Hadde Norton internet security

Og Anti malware.

Utsikten.

Endret av pijano
Endret emnetittel til "anti"virus. Ingen vil ha program som lager virus, ikke sant? ;-)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Benytt http://www.av-comparatives.org/ for å ta et valg. de er uavhengige.

De gjorde blant annet en performance test. Side 11 og 12 oppsummerer resultatene.

De gjør også andre tester av hvor god deteksjonsrate de har, hvor mange falske positive de finner, etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Synes Microsoft Security Essentials (gratis selvfølgelig) gjør en god nok jobb jeg, og ikke bare det, det er INGEN mas fra det heller. Kun når det oppdager noe.

MSE + litt smått kritisk nettvett = ren og pen maskin. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vekker litt liv i en gammel tråd med dette, men folk overlever forhåpentligvis alikavel.

En annen side som kan nevnes når det gjelder antivirus er http://www.av-test.org/.

Testene deres er ganske enkelt oversiktlige tester.

Og når man snakker om det, så er det etter at Klykken har svart vært noe kritikk mot Security Essentials.

Det er ikke lenger et bra antivirus program alene. Selv Micrposoft anbefalte å kombinere det med andre antivirus program

i en artikkel for ikke lenge siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan legge til at jeg har lagt inn gratis versjonen til Bitdefender på to PC-er: http://www.bitdefender.com/solutions/free.html

De scorer bra på tester, men det jeg liker best er at det er enkelt i bruk, lettrodd for systemet og maser ikke om at du bør kjøpe pro utgaven.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv Micrposoft anbefalte å kombinere det med andre antivirus program

i en artikkel for ikke lenge siden.

Hvordan fungerer det å kjøre MSE sammen med andre antivirusprogram da? Man skal jo ikke kjøre to av samme type sikkerhetsprogram med real-time funksjon samtidig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har også stussa på det der, men kan bekrefte at Microsoft har kommet med utsagnet.

Ettersom MSE, Windows Defender og brannmur er en samlet sikkerhetspakke på Windows 8-maskiner, så bør uansett et annet antivirus være på plass, mener de.

Jeg tror allikevel at en vil få et problem om man blir angrepet.

Hvilket av programmene tar seg av viruset?

Eller slipper det da bare igjennom i forvirrelsen?

Ville aldri hatt to antivirus installert selv, uansett om M. har kommet med anbefalingen.

En annen ting er hvis du installerer en full sikkerhetspakke fra tredjepart, da vil det deaktivere det som kjører som standard på PC-en og ta seg av alt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har selv stuset på påstanden om to antivirus program.

Kan aldri falle meg inn å bruke to. Og når Microsoft selv sier at deres ikke er bra nok alene er det jo lite poeng å

installere det i det hele tatt tenker jeg.

Nå har vi kun en maskin der jeg jobber med windows 8, resten kjører enten XP eller Win 7.

Win 8 maskinen kjører nå med Avast gratis versjon, og har ikke hørt noe om problemer på denne.

Fristende å teste ut å kjøre MSE sammen med noe annet for å se om det faktisk vil fungere.

Regner med at Microsoft kanskje har tatt med dette i beregningen på Win 8 og Defender.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan legge til at jeg har lagt inn gratis versjonen til Bitdefender på to PC-er: http://www.bitdefender.com/solutions/free.html

De scorer bra på tester, men det jeg liker best er at det er enkelt i bruk, lettrodd for systemet og maser ikke om at du bør kjøpe pro utgaven.

Spørs om dette må testes ut.

Bruker Avast for tiden, men den er i overkant plagsom med sine "hjelpsomme" beskjeder hele tiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive