Irriterende problem med Bluescreen

5 innlegg i emnet

Skrevet

Fikk bluescreen for en liten stund siden på PCen min, og jeg så at det var problemer med nvidia driver. Jeg bestemte meg for at jeg skulle pensjonere mitt gamle 9800GT grafikkort, og bytte det ut med et GTX 680. Jeg kjøpte i samme slengen en Vertex 450 SSD disk, så jeg fikk byttet ut min gamle 150 GB veliciraptor disk. Den gamle disken stod i IDE modus (Veit ikke hvorfor), men endret dette til AHCI og reinstallerte Windows på SSD'en.

Når jeg skal gå igjennom oppstarten på Windows (Sette navn 'n stuff) så kommer jeg litt ut i selve installasjonsprosessen, men så kommer BlueScreen frem igjen. Jeg får ikke dumpet BlueScreen loggen her, fordi jeg ikke får start på PCen (bootet opp til Windows).

Kan det være et problem at de andre diskene har kjørt i IDE modus, men når jeg endrer dette til AHCI, så klikker de...? Jeg har ikke forsøkt å installere uten de andre HDD'ene tilkoblet (De har alltid vært tilkoblet)

All hjelp mottas med takk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Så lenge du reinstallerer med ACHI, så skal ikke det ha noe å si.

Prøv kun med ssd-disken tilkoblet. Pass på at den også står tilkobla sata-port nr 1 eller 2 på hovedkortet.

Har du noen USB-disker, eller andre USB-dingzer (bortsett fra mus/tastatur) kobla til, fjern de også foreløpig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Så lenge du reinstallerer med ACHI, så skal ikke det ha noe å si.

Prøv kun med ssd-disken tilkoblet. Pass på at den også står tilkobla sata-port nr 1 eller 2 på hovedkortet.

Har du noen USB-disker, eller andre USB-dingzer (bortsett fra mus/tastatur) kobla til, fjern de også foreløpig.

Det var det samme jeg tenkte... Kan ikke forstå hvorfor det ikke går... Skal prøve å bare ha den nye SSD disken tilkoblet ;)

Det eneste som er tilkoblet på USB som ikke er tastatur/mus, er eksternt lydkort (USB lydmikser). Skal prøve å ta vekk den også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Saken er løst.

Det hadde ingenting med USB å gjøre, ei heller andre tilleggskort.

Problemet var en RAM brikke som ikke ville spille på lag. Tok ut denne, og maskinen fungerer flott. Har fått byttet brikkene, og er oppe og går igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Deilig å finne ut av sånne problemer, for det er veldig irriterende når det står på. <_<:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive