Forslag til selvbygge-pc til 15k

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hallo, er helt nybegynner med dette å bygge din egen pc, så derfor kunne jeg trengt litt hjelp i starten.

Jeg har et budsjett på ca. 15k og ønsker meg en datamaskin optimalisert for minecraft. Gjerne kunne kjøre så høyt som 500-600 fps om dette er mulig. Den kommer også til å bli brukt for andre spill f.eks. team fortress, amnesia, slender osv. , men mest minecraft.

Derfor lurer jeg på om noen kunne kommet med forslag til deler til denne pcen, takk på forhånd :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sikkert ikke alle som er enige i denne builden :P men jeg synes det er en grei pc til 15k

budsjett ;)

- Kabinett 899,-

- Strømforsyning 1590,-

- Hovedkort 3149,-

- Prosessor 2499,-

- Prosessor Kjøling 890,-

- Minne 999,-

- SSD 1590,-

- HDD 2 690,-

- Skjermkort 2 Stk i Sli 1339,- pr stk

Som totalt blir 14.975,- Det andre fine er at alle delene er fra netonnet som btw har fri frakt på alt ;) Når det kommer til spillene du spiller og fps, så vet jeg fint lite da jeg ikke spiller akuratt de spillene men :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sikkert ikke alle som er enige i denne builden :P men jeg synes det er en grei pc til 15k

budsjett ;)

- Kabinett 899,-

- Strømforsyning 1590,-

- Hovedkort 3149,-

- Prosessor 2499,-

- Prosessor Kjøling 890,-

- Minne 999,-

- SSD 1590,-

- HDD 2 690,-

- Skjermkort 2 Stk i Sli 1339,- pr stk

Som totalt blir 14.975,- Det andre fine er at alle delene er fra netonnet som btw har fri frakt på alt ;) Når det kommer til spillene du spiller og fps, så vet jeg fint lite da jeg ikke spiller akuratt de spillene men :P

Jeg vil si meg veldig lite enig i et så dyrt hovedkort. Det står mye mer i stil å kjøpe et billigere hovedkort og heller legge mer penger i andre komponenter, da spesielt skjermkort.

Jeg mener også at anbefalingen din om skjermkort er utdatert. Kjøp heller 1 stk. GTX 770 enn de to kortene der, dra på med ett til i SLI hvis det er penger på budsjettet og behov for grafikkreftene.

Som SSD vil jeg heller anbefale denne som er omtalt her: http://www.hardware.no/artikler/test-sandisk-ultra-plus-ssd-256-gb/135210 Eventuelt gå for Samsung sin nye EVO-serie hvis man vil ha en heftig en, men det er ikke vits etter min mening til det bruket som her er nevnt.

Strømforsyningen er også noe dyr. Jeg har riktignok den samme i 850W og er veldig fornøyd med den. 850W er nok til denne maskinen og det ernoen kroner å spare.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive