Oppgradering av pc.

8 innlegg i emnet

Skrevet

Har ikke spilt data spill på flere år nå, og ettersom eksamenstiden nå er forbi, så hadde det vert kjekt og sett seg ned å spilt litt igjen.

Problemet er at dataen er blitt gammel og slitt.

Herpet kabinett og gamle deler.

hva ville dere oppgradert på pc`n min for at den skal bli en ok spill-pc. Trenger ikke å spille på max grafikk og tenkte for det meste å spille litt eldre spill, type battlefield, cod, farcry osv.

men er også nye spill som ser spennende ut.

Skal ikke bruke mye penger på dette, men må iallefall ha nytt datakabinett.

Komponenter står i signatur.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvor mye er "ikke mye penger"?
Alt mellom 500 og 5000 kan forstås som "ikke mye penger".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

tja, skal en si rundt 3000kr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Holder kansje med nytt skjermkort? cpu er vel brukendes enda til ikkje alt for krevende spill?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm, jeg ville ikke brukt 3000kr på et skjermkort til den maskinen der, heller en tusenlapp på bruktmarkedet, maks. Et skjermkort i den prisklassen kan gi deg akkurat det du trenger.

Jeg ville heller ikke kjøpt ny maskin til 3000, det er et litt vanskelig prislege akkurat det tror jeg. Med ny maskin ville jeg kjøpt en Intel Core i5 4-serie (også kalt Haswell). Man kan få varianter av den med integrert grafikk som er helt ok hvis man kjøper den med best grafikk på, eller man kan kjøpe en uten (eller med kjip) grafikk og heller kjøpe et skjermkort ved siden av.

Husk at med ny maskin må du minst ha nytt kabinett, strømforsyning, hovedkort, minne, prosessor og eventuelt grafikkort. Det blir fort 4-5 høvdinger til sammen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva med å kjøpe en oppgraderingspakke da?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752348

denne feks.

Vil skjermkortet passe hovedkortet?

Kunne evt kjøpt nytt skjermkort og i tillegg.

Hvordan blir ytelsen på den oppgraderingspakken i forhold til maskinen eg har nå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For all del, men kjøp heller en 4-serie, altså en av disse to:
i5-4430
i5-4670K
Eller finn frem deler selv.

Du kan bruke skjermkortet, det vil nok være kraftigere enn den innebygde grafikken, men ikke ha støtte for de nyeste DX-funksjonene. Det er mulig at enkelte spill som benytter DX11 vil kunne se bedre ut på den integrerte grafikken.

Det er ikke en dum tanke å slenge på et brukt skjermkort av rimelig kvalitet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde det ikke vært for at maskinen min knelte i fjor sommer ville jeg sittet med ca samme utstyr som deg. Hadde Q6600, 4GB minne og et ATI 5770. Dette dugde fint til de aller fleste spill i mine øyne, riktignok ikke på makset ut grafikkinnstillinger, men det var mer enn nok for min del.. :)

Måtte dessverre skifte ut PSU, hovedkort, prosessor og minne men beholdt skjermkortet. Godt fornøyd enda, jeg! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive