Oppgradering av PC.

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei folks.

Jeg sitter å ser litt på deler nå.

Begynner å bli en stund siden jeg oppgraderte og jeg har falt litt av dette HW-toget :)

Derfor tenkte jeg å høre med dere om hva dere kan anbefale.

Idag har jeg følgende:

MSI X58 Pro, Socket-1366

Intel Core? i7 Quad Processor i7-920

XFX GeForce GTX 285 648M 1GB PhysX CUDA

Også har jeg 6GB ram. Husker ikke hvilken.

Vurderer denne pakken:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771490

Trenger også et skjermkort som drar det meste.

Jeg spiller en del BF3 og maskina må takle BF4.

Noen som har episke innspill ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ta for eksempel denne Haswell-pakken som utgangspunkt. Den har bare 8GB RAM, og jeg har ikke tid akkurat nå til å vurdere pris/kvalitet på den i forhold til resten av markedet, men alle de kule barna kjøper Haswell nå :)

Ut ifra følgende

Trenger også et skjermkort som drar det meste.

Jeg spiller en del BF3 og maskina må takle BF4.

Noen som har episke innspill ?

Så vil jeg foreslå å ta en titt på GeForce GTX 770: http://prisguide.itpro.no/kategorier/skjermkort?detailId[]=1432%2845280%29

Hvis du vil ha mer målrettede svar i forhold til pris/kvalitet så må du si klarere hva du vil og hvor mye du vil betale.

Edit: jeg ser at denne linken ikke funker skikkelig på grunn av at den inneholder [], men du kan kopiere den inn i nettleseren din eller du kan gå til prisguiden og velge GeForce GTX 770 som søkekriterium.

Endret av Azathoth
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Var egentlig et veldig bra svar det der :)

Har vel egentlig alltid vært Intel-kar, men tenkte å prøve AMD nå.

Men når du sier dette, og har fått tips om akkurat samme pakken fra flere i andre forum. Da er det ikke så mye å tenke på :)

Ser også at GTX 770 ser kurrant ut.

Når det gjelder pris så er det mellom 4 og 6 jeg hadde sett for meg. Men nå er jeg av typen som liker å ha noe BRA istedet for noe som funker akkurat der og da :P

Så takk for hjelpen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Denne haswellpakken er heller ikke og forakte ;)http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/oppgraderingspakker/hovedkort-prosessor-og-ram/intel-i7-4770kga-z87x-ud4h16gbc/189605.7789/ jeg har nettopp bestillt meg nytt hk og i7-4770k selv, men har ikke fått hentet den ut enda, men er jo en av de råeste gaming cpu på markedet pr. dags dato, så gleder meg til lønnen kommer :D da mangler jeg bare enda et gtx 660 sc i sli, så blir det julaften :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har det skjedd noen endringer i markedet de siste månedene?

Tidligere i sommer kjøpte jeg EVGA sitt GTX770 og det er jeg knall fornøyd med.

Jeg sitter nå å tenker på resten.

- Er det 1600MHz man må gå for?

- Er det noen CPU som jeg bør UNNGÅ?

- Og er det noen HK å anbefale. HK er som regel det jeg syns er vanskeligst, da jeg de siste årene ikke har hatt tid til å sette meg inn i hva for nytt som er kommet! (føler meg helt grønn for tiden)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

1600MHz bør være minimum på minnet nå til dags, ja. Jeg syns det er helt ok å fleske til med 1833MHz eller mer hvis du har noen ekstra hundrelapper på lur. Det er litt å hente, men ikke alvorlig mye. Det er sannsynligvis bedre å bruke disse hundrelappene på fetere skjermkort eller prosessor. Det er anbefalt å holde seg til minne som går på 1,5V (unngå 1,65V).

Hvilket hovedkort du skal ha kommer an på hva du trenger av tilkoblinger. Hvis du ikke har spesielle krav så kan du velge et av de rimelige vanlige hovedkortene. Det kan være noe å hente på ytelse (spesielt gaming, nettverk, lyd, RAID, SLI/Crossfire og slikt) med å velge "rett" hovedkort, men stort sett er det små forskjeller på ytelse(små i forhold til pris).

Prosessorvalg:

Det kommer an på. Jeg mener at Core i3 og Pentium G gjerne kan unngås til vanlig desktopbruk. Skal du overklokke så "må" du ha K-serien. Hvis du velger K-serien så får du ikke hardware virtualisering (for spesielt interesserte) og heller ikke noe som heter TSX. Det blir vel programmeringsteknisk å forklare, men det har neppe noen betydning for hvermannsen.

Kort fortalt:
Velg i5 eller i7 og klokkehastighet etter størrelse på lommeboken din.
Overklokkere: kjøp K-serien.
Andre vanlige mennesker: kjøp en CPU uten bokstav.
Folk som skal spare strøm/varme: Kjøp en S- eller T-serie

Endret av Azathoth
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive