Gode tips for selvstudium innen IT?

2 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg er en godt voksen kar som tenker på å videreutdanne meg litt på egenhånd. Jeg ser jo at det er ett hav av info på nett og har også lest mange tråder i dette forumet.

Jeg har gått på IT-Akademiet back in the day og har sertifiseringer på Windows NT men det er jo steinalder nå... Jeg tok sertifiseringer etterpå på egenhånd og fant ut at det var ganske enkelt men det kan jo ha endret seg..

Så mitt spørsmål er: Jeg vil gjerne ha en mer it relatert jobb..gjerne i kombinasjon med det jeg driver med i dag som er telekommunikasjon. Hvilke sertifiseringer er bra og få med seg da som gir bang for the buck? Og hvor finner jeg de beste og billigste bøkene og gjerne andre hjelpsomme linker.

Jeg vurderer også selvstudium til Cisco og Citrix sertifiseringer etterhvert men regner med at det lønner seg å starte med noen Microsoft sertifiseringer? Og er dette sertifiseringer som går ann å ta greit på egenhånd for folk som er normalt utstyrt med iq men som ikke har lang utdanning i bunn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ang. det med Cisco så har vi en studiegruppe på forumet som skal ta dette nå. Frist 1. juni.

Se gjerne her: http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=81209

Tenker du at det kan være aktuelt å ta litt kursing i programmering også? Det vil fort gjøre deg mer attraktiv i mange jobber. C++ og Java er fine steder å starte m.t.p. hva som brukes ute på markedet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive