Er ixplore.exe et virus?

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Har funnet noe som heter : ixplore.exe - 0805A066.pf. C:\Windows\prefetch.

og en anne fil som heter : ixplore.exe. C:\Programfiler\Malwarebytes\Antimalwvare\Camelon.

Er dett virus ?

Hvis det er det hvordan kan en bli kvitt det ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei Gå til www.jotti.org og plast opp filen. Dette vil få mange ulike antivirusprogrammer til å si sin mening om denne. Kopier resultatet og lim det inn i din neste poat.

Edit: kan du forresten bekrefte at det virkelig står ixplore.exe og ikke iexplore.exe?

Hvis det står (som du skriver) ixplore.exe så er det nesten garantert en uønsket fil.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei Beklager min skrivefeil filen heter iexplore.exe . Har lastet opp filen på www.jotti.org. Ingen feil ble funnet.

Under Oppgavebehandling - Prosser så er det 2 filer med dette navnet under mitt brukernavn, den ene bruker mye minne.

Skal det være 2 slike filer ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

iexplore.exe er prosess-navnet til internet explorer. Filen som ligger i prefetch er dermed helt trygg. Jeg har en tilsvarende fil på mitt system.

Filen som ligger i Malwarebytes-mappen er en fil som kan brukes for å få kjørt Malwarebytes på maskiner som er veldig infisert for virus. Du kan lese mer om dette her.

Det er sansynligvis den som ikke har med Malwarebytes å gjøre som bruker mye minne? Det er ikke uvanlig at nettlesere bruker mye minne.Du kan prøve en annen nettleser som ikke bruker så mye minne. Chrome kan være et godt valg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive