Trådløs profil i GPO

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg har en hjemmeserver stående hjemme.

Denne er utstyrt med Windows Server 2008.

Jeg ønsker å gjøre slik at de klientene som trenger det får kontakt med det trådløse nettverket.

Må legge inn en WiFi profil da på vær enkelt maskin. Men kan jeg legge inn disse innstillingene i GPO?

Legg merke til at nettverket mitt er kryptert med WPA-TSK og det er derfor nødvendig å legge inn security keyen i denne pakken.

Håper dere skjønnte hva jeg mente.

Hilsen

Nordickid

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,
Spørsmålet her er hvordan du vil delegere tilgangen til nettverket.
Om det er til brukere som du har opprettet i AD eller om det er maskiner i AD. Uansett, så kan du legge inn WIFI oppsett i GPO under Policyer for wireless network (802.11)
Du må sette opp Radius tjeneste på din 2008 server, slik at den kan godta autentisering fra klienter.
PS: alle klient maskinene må kunne logge seg på ditt domene nettverk først, for å laste ned eventuelle nødvendige sertifikat og GPO innstillinger, før de etter det kan automatisk logge seg på via WIFI.

Google litt etter Radius wifi 2008 server, så vil du finne mye god informasjon om temaet.
Bare husk å ta deg god tid, så skal det gå strålende fint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eldgammel tråd.. Men om du skal distribuere en profil med en PSK må du logge på nettverket fra en maskin, eksportere nettverksprofilen fra maskinen, legge inn nettverksnøkkelen i XML-filen som ble eksportert og sende ut via GPO og kjøre et script for å importere profilen på klientene..

Finnes guider for dette på nett:

Windows 2008 has built in policy GPO for wireless setting management. 
You can configure your network setting using Certificates. It is the most recommended and secure way 
But if you like to deploy the wireless settings using static key, you will have to use other way.

The steps bellow describe the way to deploy Wireless LAN settings with a Pre-Shared Key 
The purpose is to Automate Adding Wireless Profile in Windows.

Preparations

•Configure Wireless settings on one workstation 
•from command prompt run 
netsh wlan export profile name="NameOfyourProfile" folder=c:\temp interface="wirelesssettings” 
•Confirm that under c:\temp you have wirelesssettings.xml file 
•Open wirelesssettings.xml file locate the following line 
<protected>true</protected> 
•Change it to <protected>false</protected> 
•Under you will see encrypted line <keyMaterial>01000000D08C9DDF0115D1118</keyMaterial> 
•Change it to your key like that <keyMaterial>Yourkey</keyMaterial>

Note: It means that your wireless key will be in clear text and everyone who has access to the file will be able to read your wireless key"

Deployment

•Copy your wireless settings xml file to NETLOGON 
•Create a bat or cmd file with the following line 
netsh wlan add profile filename="\\yourserver\NETLOGON\wirelesssettings.xml" user=all 
•Run the bat file from some domain member computer and confirm that it works 
After finishing all steps above you can deploy the script from GPO

Note: Setting are applicable for Windows Vista Windows 7 and Windows 2008 Only

For å slippe det kan du bruke RADIUS..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive