Passiv subwoofer til amplifier

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Hvordan i pokker skal jeg koble disse to sammen når ampen kun har RCA "pre out" (hva nå enn det betyr).

Suben

Ampen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må ha en egen forsterker til subwooferen (og evt et eget delefilter). Altså omtrent gjøre den aktiv, og koble sammen recieveren og sub-forsterkeren via RCA-kabel.

Hjemmekinoforsterkeren har ingen utganger til en passiv subwoofer, og om du kobler suben på en av høyttalerutgangene på forsterkeren vil mest sannsynlig lyden bli temmelig ullen (mye pga ingen deling av frekvens, samt alt for svak forsterker), og forstekreren vil muligens gå varm over tid og sikringer inad i forsterkeren ryker (eller i verste fall brann).

Vil med 90% sannsynlighet mene det blir billigere og bedre resultat ved å kjøpe en aktiv sub, fremfor å mekke en bilsub om til hjemmekinobruk. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må ha en egen forsterker til subwooferen (og evt et eget delefilter). Altså omtrent gjøre den aktiv, og koble sammen recieveren og sub-forsterkeren via RCA-kabel.

Hjemmekinoforsterkeren har ingen utganger til en passiv subwoofer, og om du kobler suben på en av høyttalerutgangene på forsterkeren vil mest sannsynlig lyden bli temmelig ullen (mye pga ingen deling av frekvens, samt alt for svak forsterker), og forstekreren vil muligens gå varm over tid og sikringer inad i forsterkeren ryker (eller i verste fall brann).

Vil med 90% sannsynlighet mene det blir billigere og bedre resultat ved å kjøpe en aktiv sub, fremfor å mekke en bilsub om til hjemmekinobruk. :)

Javel, hvilken sub forsterker trengs etter mitt behov? For å få maks/bra effekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vet ikke om så mange som selger rene subwoofer-forsterkere til hjemmebruk.

ljudia.no: http://ljudia.no/hifi-hjemmekino-s82107/subwoofer-forsterker-c75234/

og Lsound: http://www.lsound.no/definitive-technology-subamp-600.html

Ikke prøvd noen av de, og vet ikke hvem som passer best. 200W nominell effekt takler subwooferen i 6ohm, mener jeg.

Jeg ville fortsatt gitt opp dette prosjektet og heller kjøpt en ferdig aktiv subwoofer som ikker var ment til bil. Det vil helt garantert gi et mye bedre resultat, med bedre lyd, utseende og plasseringsvennlighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive