Manglende lyd driver

7 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har mistet lyden på min stasjonære. Når jeg prøver å spille musikk i Spotify kommer det beskjed om at det er en feil med lydkortet. Når jeg prøver å feilsøke i windows, kommer det beskjed om at det oppstod en feil under feilsøkingen...sjarmerende.... Har prøvd å slette og reinstallere programvaren, etter tips et annet sted her på Forumet, uten at det har hjulpet.

High Definition Audio enhet

NVIDIA High Definition Audio

Kan det være noe maskinvare som har tatt kvelden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan jo være noe så banalt som at lydkortet har falt ut av PCI-sporet eller at det er dårlig kontakt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du et ekstra lydkort i maskinen eller er det integrert på hovedkortet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nå har jeg kjøpt et nytt lydkort, og fått bekreftet i installasjonsprosessen at det er korrekt instalert, men fortsatt ingen lyd... i Spotify kommer det ikke lenger noen melding om at det er en feil med lydkortet, men feilen i windows ved feilsøking kommer fortsatt :"opprinnelig vert for skriptet diagnose har sluttet å virke"...Feilkode 0x800706BE Audio playbackDiagnostic.

om lydkort er integrert i hovedkort vet jeg ikke. hvordan ser en det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nå har jeg kjøpt et nytt lydkort, og fått bekreftet i installasjonsprosessen at det er korrekt instalert, men fortsatt ingen lyd... i Spotify kommer det ikke lenger noen melding om at det er en feil med lydkortet, men feilen i windows ved feilsøking kommer fortsatt :"opprinnelig vert for skriptet diagnose har sluttet å virke"...Feilkode 0x800706BE Audio playbackDiagnostic.

om lydkort er integrert i hovedkort vet jeg ikke. hvordan ser en det?

Det er bare å se om det er stereojack-kontakter bak på hovedkortet.

At du ikke vet dette betyr at det kanskje ikke var noe feil, bare at du sendte lyden ut på det integrerte lydkortet istedet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er bare å se om det er stereojack-kontakter bak på hovedkortet.

At du ikke vet dette betyr at det kanskje ikke var noe feil, bare at du sendte lyden ut på det integrerte lydkortet istedet.

Hva foreslår du at jeg gjør da, Geir? Mest sannsynlig er lydkort integrert i hovedkort, siden jeg ikke kunne se noe som lignet et eget lydkort da jeg satte inn det nye? Skal jeg ta ut det nye lydkortet og gjøre noen innstillinger vha programvare?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vurderer nå og reinstallere OS for å sjekke om det er programvarefeil som er årsak til problemene. Dersom det ikke hjelper vil jeg sende maskin til rep. for kanskje å bytte hovedkortet.

Noen her som har noe bedre forslag til løsning?

Alle drivere er oppdatert. Jeg har prøvd å sende lyd via hovedkort til gamle uttak og prøvd å slå av disse lydenhetene for å sende lyd til nytt lydkort ( og motsatt ) uten å få noe resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive