Hjelp til Laptop kjøp, desktop erstatter. ca. 6000 kroner

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg har en stasjonær PC stående i boden.

Har ikke mye plass hjemme, så en bod på 2 x 2 meter var eneste plassen jeg kunne ha den.

Jeg var en "hardcore Gamer", men har slutta helt å spille.

Nå vil jeg ut av boden....

Det som passer mitt bruk nå er en laptop.

Det jeg vil bruke den til er: Enkel bildebehandling, koble til TV å se film (vurderer WIDI sterkt for trådløs bildeoverføring), Surfing (betale regninger), Netflix.

Den trenger ikke å være kompakt, da den for det meste vil bli brukt hjemme.

Skjermstørrelsen bør ikke være under 15,6", da jeg vil se film og å redigere bilder.

Da jeg vurderer å bruke WIDI vil jeg ha Intel 3. generasjons ivy bridge prosessor.

Det jeg er i tvil om er om jeg trenger dedikert grafikk kort minne?

Jeg vil at denne laptopen skal vare lengst mulig (hardware).

Vil også at det er en åpning for spilling, interessen kan ta seg opp igjen...

Budsjet er max 6000 kroner.

Jeg synes Sony sine Vaio PC`er ser robuste og designet er fint, men hardware VS pris er ikke så bra.

Har sett på Asus sin K55VJ

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=761537

Her får jeg i7 prosessor, 2 GB dedikert grafikk minne og 8 GB RAM 1600 MHZ.

Noen som har tips?

Mvh. Runar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, den du linker til er jo optimal om spilling skal være mulig i tillegg til somewhat fremtidsrettet. Jeg hadde tenkt å foreslå en ren intel-pc med intel skjermkort og sånt, men det var inntil jeg så du tenkte på spilling (kanskje).

Du må ha dedikert skjermkort hvis du skal ha spill på noenlunde grei flyt og grafikk, så det er riktig tenkt.

Det negative med maskinen som jeg ser ved første øyekast er lav oppløsning på skjerm, mulig høyt strømforbruk og derfor bråk. Vil tippe den du linker til ikke går stille i dørene når det står på som verst i spill og evt tunge oppgaver. :P

Ellers er Asus gode på kvalitet, såvidt meg bekjent iallefall. Alt i alt et greit kjøp til i underkant av 6 laken det der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare å kjøpe, jeg har omtrent samme modellen og den er kjapp til det meste. Jeg satt inn en SSD i tillegg som jeg kjører operativsystemet på, jeg kjøpte Asus K55VM. Den du linker til er akkurat den modellen jeg bestilte til svigermor, kjempekjøp!! (Overkill til svigermor altså...)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar klykken og Fade! Tror nok det bli asusen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det negative med maskinen som jeg ser ved første øyekast er lav oppløsning på skjerm, mulig høyt strømforbruk og derfor bråk. Vil tippe den du linker til ikke går stille i dørene når det står på som verst i spill og evt tunge oppgaver. :P

Den er faktisk svært stillegående, til vanlig surfing og om du ser film f.eks så lager den ikke en lyd :)

Klapper du igjen lokket/skjermen og neste gang du åpner igjen så er maskinen klar på under 2 sekunder (Asus instand on), jeg satt inn en SSD og fa jeg trykker på power tar det 12 sek. til maskinen er klar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive