Ny hdd, klikkelyder som forsvinner etter en stund

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Til jul i fjor fikk jeg en ny hdd, en Seagate Barracuda® 7200.12 1TB, og siden jeg satt den i maskinen har jeg hørt klikkelyder fra den. Det er ikke vanlig skrive/lese lyder, men en klikkelyd som har en ca like lang pause mellom seg, og bare ett klikk. Denne kommer under oppstart av maskinen, og lenge etter at alle programmer har startet. Jeg har ikke lagret noen filer på disken enda. Etter en stund forsvinner lyden, men jeg lurer kanskje på om det er en produksjonsfeil på disken? Jeg kan prøve å ta opp lyden på en eller anen måte, men i mine ører høres den ikke bra ut.

Så hva mener dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

DOA, nesten.. Dvs mye tyder på at den ikke vil leve lenge, med høye klikkelyder..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal prøve å koble ut de andre diskene og ta opp lyd når jeg slår den på igjen.

Den lagde ingen lyser under benchmark. Prøvde å kopiere og flytte over filer, skrive over og alt det der, fungerte fint. Så skjønner ikke helt klikkelydene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En harddisk skal vel helst ikke lage klikkelyder.

Du kan sjekke ut denne siden og se om du kjenner igjen hva du sliter med:

http://harddriveclicking.net/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Klikkelyden var merkeligvis bortevekk i dag når jeg slo på maskinen. Jeg skjønner ikke hvor den har blitt av. Prøvde å koble inn og ut harddisker og optisk drev, men ingen lagde den klikkelyden jeg hørte etter jeg satt den inn.

Tror den har blitt borte på et mystisk vis. Kanksje det var harddisken jeg har som holder på å dø som plutselig bestemte seg for å leve igjen? Den gamle disken høres fortsatt ut som en skrikelyd når den brukes..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive