24. julenøtt 2012

24 innlegg i emnet

Skrevet

Julen handler om å gi av deg selv, det du har og det du er. For noen er det familien som står på mottakerlisten, hos oss snur vi det på hodet.

Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I dag fortjener jeg å vinne på grunn av at jeg har fått den største hemoriden, på størrelse med noe som kan kjennes ut som en overraskende stor drue.. så den eneste gleden jeg kan ha i dag når har spist middag (jeg i en eller annen merkelig oppreist posisjon), er å vite at i dag, den 24 desember, på selveste juleaften.. da vant jeg årets siste julenøtt,

og det på grunn av en veldig uheldig byll fra stjernen som aldri lyser.

God jul :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg synes akkurat jeg fortjener å vinne idag fordi jeg synes det var ordentlig teit at jeg ikke vant igår, tatt vinnersvaret i betraktning. :P

Men nok syting. Jeg synes jeg bør vinne fordi det blir ikke noen ordentlig jul uten å ha vunnet en julepremie fra ITpro sin julekalender. Jeg har lagt halve sjela mi disse nøttene og gitt alt (den andre halvdelen har gått med til å kaste ball med Skybert, og designet Restaurant).

Så, kjære julenisse: Jeg har ett julegaveønske i år. Det er ikke å vinne i Lotto eller å få fred på jorda. Nei, jeg ønsker noe mye større enn det: å vinne ITpro sin julekalender på selveste Julaften.

God jul :xmas:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vell I dag er dagen,... Skal reise med fly - kl 06.00.. En reise som jeg med ubehag ser fram til her jeg ligger i senga med en forferdelig influensa med feber, diare og hodepine,- reisen burde normalt tatt bare knapt en time.. men siden julegavene skal fram og siste billetten tilgjengelig var med med dette flyet så blir det melkeruta hjem med totalt 6 stopp før mitt bestemmelses sted. som nå tar nesten 5 timer.. - Har da ikke gitt beskjed til flyselskapet om min tilstand i fare for å feire jula aleina på en forlatt flyplass-. * Virus er noe herk! -* uansett form og fasong! - Men -smerte gjør deg sterkere...sies det! selv om bærbare pc min ikke akkurat kan si seg enig etter å ha falt i bakken et par ganger! -Skjermen e full av svarte pixels- Vell hvorfor fortjener jeg å vinne!".. jo fordi jeg har en så utrulig god historie, å faktisk fortjener litt flaks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er muligens den eneste som har svart på nesten alle julenøttene i ganske mange år, uten å vunnet en eneste premie! Og jeg tror ikke det er pga manglende innsatsvilje eller resultat, begynner å lure på om dere har utpekt meg som mobbeoffer og har forhåndsbestemt at jeg uansett svar, IKKE på noen måte skal komme i nærheten av en av premiene?

Til opplysning skal jeg gå av med pensjon nå uten å ha en fet fallskjerm eller pensjonsordning å falle tilbake på, dessuten tror jeg ikke at jeg gidder flere nøtter da jeg føler det er bortkastet tid med ingen fortjeneste, eller? Heretter må jeg bruke tiden på f.eks å lete etter tomflasker jeg kan pante for å ha til salt i såret.

Akkja, livet suger, derfor synes jeg at dere burde utdele den siste prmien til meg, som en sluttpakke. Og takk for mange timers hyggelig nøtteknekking og lesing av gode nøtteknekkersvar, det finnes nok mange intelligente og kreative sjeler rundt i Norges land, håper også det finnes medfølese og rettferdighet i ITproredaksjonen!

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er muligens den eneste som har svart på nesten alle julenøttene i ganske mange år, uten å vunnet en eneste premie! Og jeg tror ikke det er pga manglende innsatsvilje eller resultat, begynner å lure på om dere har utpekt meg som mobbeoffer og har forhåndsbestemt at jeg uansett svar, IKKE på noen måte skal komme i nærheten av en av premiene?

Til opplysning skal jeg gå av med pensjon nå uten å ha en fet fallskjerm eller pensjonsordning å falle tilbake på, dessuten tror jeg ikke at jeg gidder flere nøtter da jeg føler det er bortkastet tid med ingen fortjeneste, eller? Heretter må jeg bruke tiden på f.eks å lete etter tomflasker jeg kan pante for å ha til salt i såret.

Akkja, livet suger, derfor synes jeg at dere burde utdele den siste premien til meg, som en sluttpakke. Og takk for mange timers hyggelig nøtteknekking og lesing av gode nøtteknekkersvar, det finnes nok mange intelligente og kreative sjeler rundt i Norges land, håper også det finnes medfølese og rettferdighet i ITproredaksjonen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Æsj, det ble noen skriveleifer og da jeg prøvde å rette opp ble det bare dobbellogget. Men det er vanskelig å skrive korrekt når jeg er knust pga nok en advent uten premier, og i morgen er det juleaften med ingen gaver, enda jeg er snill stortsett hele året.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vet ikke om jeg egentlig fortjener en premie så sinnsykt mye mer enn dere andre, men det hadde iallefall vært helt sinnsykt bra å vinne en av disse. Hadde jeg visst om forumet før hadde jeg lett deltatt i alle nøttene.

Jeg vil virkelig vinne en av disse premiene, har sett veldig mye i den O så store premiepotten som jeg kunne hatt skikkelig nytte av. (Vil virkelig ikke begynne å whine om studentøkonomi men nå har jeg indirekte allerede gjort det.)

Hvis jeg hadde vunnet hadde det virkelig gjort dette til en awesome julaften for meg. Og jeg skulle såklart returnert karmaen i å være en verdig julenøttvinner med å skrive en helt sinnsyk mengde med inspirerende, nyttige, morsomme og filosoferende innlegg her i forumet fremover. I promise.

Endret av DøperenJohannes
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg syntes egentlig ikke jeg fortjener å vinne i dag. Har tross alt allerede vunnet to nøtter og det er jeg egentlig ganske så fornøyd med. Syntes at siste nøttevinner burde være en som har deltatt de fleste dagene, en som har levert bidrag av klasse og vært nærme tittelen som dagens nøtteknekker ved flere tilfeller. «babajaga » er en slik bruker. Så jeg syntes egentlig brukere som «babajaga » fortjener å vinne årets siste nøtt og ikke en som meg som allerede har vunnet.

Uansett vil jeg takke for en fantastisk måned med spennende, gøyale, kreative og morsomme julenøtter. Dette er garantert den beste kalenderen i Norge om ikke verden og det er alltid en glede å delta. Det var dessuten også svært herlig å også i år klare en dobbelknekk og jeg setter stor pris på de positive og morsomme tilbakemeldingene jeg har fått gjennom årets julenøtter.

God jul til dere alle, måtte det bli en fortreffelig aften, fylt med kjærlighet og glede og mange nye gode minner.

ch.gif

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den siste nøtten må nøtteknekkes på en real nøtteknekkermåte:

Julaften er nå endelig her

Med siste nøtt på itpros juletrær

Jeg er nødt til å kjempe og nødt til å sloss

Mens vi i Sri Lanka befinner oss

Mine nøtteknekkeroppgaver har jeg nemlig ikke glemt

Selv om noen ganger det blir litt sent

Men med hodet i bløt og data´n til far

Skriver jeg nå ned mitt siste svar

Så hvorfor fortjener jeg å vinne

Og la noen andre sitte igjen med en dose sinne

For de ingen pakke fra itpro får

Selv om de har svart på hver eneste nøtt i år?

Jeg har jo vært trofast, ja flittig i grunn

Og med litt hodeverk og irritasjon i bunn

Så har jeg knekt de nøtter jeg får

Selv om den fryktede dobbelknekken hos meg gjenstår

Derfor vil jeg gjerne avslutte med ære

Og bestemmer meg nå for å la nøttene være

Tenker det er på tide å ta far vel

Og gjøre meg klar til familiekveld!

GOD JUL TIL ALLE SAMMEN! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fordi jeg har blitt nevneverdig nevnt såpass mange ganger i løpet av kalenderen, og fordi jeg mer enn gjerne kunne tenke meg opptil flere av gavene :)

I tillegg verdsetter jeg livet og andre mennesker, så om det ikke blir seier i dag(heller), har jeg en nydelig familiemiddag å se frem til i kveld, og kanskje kommer nissen også? :)

God Jul!!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fortjener å vinne fordi jeg deltar, og det er vel egentlig det ITpro handler om, samholdet mellom brukerene. God jul til alle her på ITpro!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

i dag fortjener jeg og vinne grunnet at fruen ikke har kjøpt noe julepresang til meg i år snufs

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Å vinne, eller ikke vinne, det er spørsmålet.

Vinnere i ITpros julenøtter 2012:

1. desember: whacklezz | 46 kommentarer

2. desember: Mendelejev | 28 kommentarer

3. desember: Bendik | 31 kommentarer

4. desember: Selphy | 23 kommentarer

5. desember: Humbå | 22 kommentarer

6. desember: Zorrine | 17 kommentarer

7. desember: Azathoth | 23 kommentarer

8. desember: Balex93 | 23 kommentarer

9. desember: Supersky | 21 kommentarer

10. desember: Jarjo | 20 kommentarer

11. desember: all2sleepy | 17 kommentarer

12. desember: AdrianR | 21 kommentarer

13. desember: Renate: ) | 17 kommentarer

14. desember: Forarget skattesnyter | 20 kommentarer

15. desember: Juventini | 22 kommentarer | Korteste vinnersvaret

16. desember: Massemas | 19 kommentarer

17. desember: Åsmund | 19 kommentarer

18. desember: Bakklandia | 21 kommentarer | Lengste vinnersvaret

19. desember: Piratentim | 18 kommentarer

20. desember: Azathoth | 16 kommentarer

21. desember: AdrianR | 16 kommentarer

22. desember: Piratentim | 15 kommentarer

23. desember: joepapa | 23 kommentarer

24. desember: -- | --

Kommentarer totalt: 498

Dobbeltknekkere: Azathoth, Piratentim, AdrianR

Morsom faktainformasjon:

whacklezz registrerte seg 1. desember og vant 1. desember.

Supersky registrerte seg 9. desember og vant den luken og har totalt bare skrevet 1 innlegg.

● Den vinneren som har vært registrert på ITpro lengst er Mendelejev som registrerte seg 13. desember 2003.

Det vil si at i år har ITpro fått inn over 500 kommentarer (om en regner med dagens luke også), som har blitt gått igjennom ord for ord. Hver kommentar har blitt analysert og vurdert for å finne de rette vinnerne.

I år har vi ikke hatt noen trippelknekkere, men det kan dere gjøre noe med :)

Ved å kåre meg, AdrianR, til årets trippelknekker!

Jeg har nå gått grundig gjennom alle lukene, gitt dere linker til julenøttene, profilene til vinnerene, samt gitt interessant faktainformasjon om lukene. Det tok sin tid, og jeg håper det var verdt det ;)

God Jul Alle Sammen <3

Endret av AdrianR
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg "fortjener" å vinne, men jeg har ikke vunnet noe til nå. God Jul <:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, jeg syns egentlig ikke jeg fortjener å vinne i dag. Jeg vil bare hilse alle en god jul og takke ITproredaksjonen og alle brukerne for nok et strålende år (med julenøtter).

Nå vandrer fra hver en verdens krok, selv ITpro og brukere, selv ITpro og brukere... og alle har samme hjertetrang... vel, kanskje ikke, men ha en gledelig jul alle sammen og sett preg på feiringen etter egen hjertetrang!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tenkte jeg skulle teste ut noe som jeg vet funker bra på kidza mine.

Hvorfor fortjener jeg å vinne??

Svar: Derfor!

Når jeg sier det til ungene mine vet de at emnet et avgjort og at det er ingen vits å prøve å diskutere... :P

Ønsker dere alle en velsignet god jul!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor jeg fortjener å vinne? Vil nå ikke påstå at jeg fortjener å vinne, selv om jeg ikke har vunnet noen konkuranser i år og selv om jeg har en multifunksjonshemmet søster. Synes at noen som fortjener å vinne, får vinne den siste luken.

Dere får ha en god julefeiring! God jul! :xmas:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Idag fortjener jeg å vinne av den grund at jeg har vært med på 48 forskjellige julekalendere denne Julen og ikke vunnet en pellemitt. Mange bortkastede timer denne desember.

Og fordi Nøtteknekkerne her på siden har vert så forferdelig gode jeg mistet all lyst til å delta før nå, kanskje man har en sjangs ihvertfall denne gangen. =)

God Jul!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hmm, tror faktisk ikke at jeg fortjener premien, det er alltid noen som fortjener den mer, men verden er ikke alltid rettferdig. Så kom jeg over en sitat tidligere idag som jeg håper passer.

A part of kindness consists in loving people more than they deserve.

-Joseph Joubert

Jeg fortjener den kanskje ikke, men hvem trenger vell ikke litt ekstra glede og kjærlighet når det er jul.

God Jul!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fordi:

1. Jeg er en fattig student

2. Jeg greide å knuse skjermen til iPhonen min i steingulvet i går, så nå går det penger til å fikse den og

3. Jeg har blakket meg på julegaver til venner og familie

4. Jeg elsker ITpro

5. Det er jul

6. Jeg hadde bursdag 18. desember

Er ikke det gode grunner nok så vet ikke jeg!

God Jul! :xmas:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om jeg noen gang skulle fortjene å vinne, måtte det være nettopp i dag - nettopp fordi jeg for første gang i hele mitt liv feirer jul i Sverige. Selv er jeg vaskeekte nordmann hvor det selvfølgelig har gått i herlig norsk middag med ribbe, julepølser og pinnekjøtt, og en god dose norsk humor, men som nå er erstattet med juleskinke, lutefisk, svenske flagg og svensk humor på skånske-dialekt som ikke en gang i fylla - hvor ting faktisk skal gå en smule saktere! - er lett å forstå! Det ser heller ikke ut til at jeg kommer til å vinne Betsson-mega-jackpotten på snart 103 millioner kroner i skrivende stund (som jeg nylig svidde av kr 2000,- på å forsøke å vinne) på en stund. Jeg kan føye til at jeg ikke har vunnet på de 19 andre julekalenderne jeg har vært med på, så det som sitter igjen av meg og skriver er for øyeblikket en småfattig utlending i et fremmed land, som venter på å indoktrinert av svensker, med et ørlite håp om å se et norskt flagg i enden av tunnelen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg noterer meg at nøttegeneralen har sendt ut oppfordring om å knekke årets siste julenøtt i ren L'Oréal-stil: "Fordi jeg fortjener det". Nå føler undertegne at jeg er av totalt feil kjønn til å bedrive argumentasjon som er bedre egnet i en kosmetiske-reklame. I stedet skal jeg heller forsøke å holde ut tidenes største familiejul (aldri vært samlet så mange tidligere) med x-antall bortskjemte unger som forventer 4-5 pakker fra hver eneste tante og onkel (og som bruker å få det dobbelte), men likevel ikke blir fornøyd og klager høylydt for hver gang de får noe de ikke helt ønsket seg. Det kommer til å bli både høylydt og intern kranglane mellom ungene dersom en av dem uheldigvis skulle få noe en annen ønsket seg og ikke fikk.

Kjære nøttegeneral ... Ha medynk med meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For å vinne hovednøtten 24.desember er det mange ting som spiller en rolle. Man vere aktiv og delta hver dag der man kan presentere gode svar. Jeg har deltatt hver dag, og jeg har vertfall brukt lang tid på å forsøke å gi gode svar ;-) Den 18.desember gav jeg en Alexander en date med Alexandra Stan, noe jeg trodde skulle knuse nøtten flat:

default_large.png

Humbå 18 December 2012 - 14:05

Svar på dette

Å skaffe seg denne daten er den minste sak, da Alexander har mer enn nok sjarm til å lokke jomfru Maria opp fra graven. Men å tilbringe mange år i en kiste har gjort Maria ganske råtten, og vi må ikke glemme at hun er evig jomfru. Er dette virkelig kvinnen vi ønsker til vår eminente nøttegeneral? Nei tvert om! Vi kjøper heller inn en sexy rød kjole og en blå kappe og lar dette gli på plass rundt Alexandra Stan's naturlige former, og under hennes generøse utringning fester vi et lite navneskilt. Så legger vi til en romantisk middag og tre flasker vin, og vi sitter igjen med oppskriften på suksess. Og hvem vet, kanskje vil Alexandra synge både lollipop og saxobeat? "

-------------------------

Men nøtten rikket seg ikke. Jeg tror det var fordi visegeneral Martin ikke klarte å visualisere historien. For å rette opp dette og gi historien anerkjennelsen den fortjener har jeg laget en liten film :)

http://goanimate.com/videos/0vq-R6svy4xc?utm_source=linkshare

Det finnes mange gode kandidater til årets hovednøtt, og min deltagerglede og unge entusiasme gjør meg til en topp kandidat...... Men den største grunnen til at jeg burde vinne idag er at da kan jeg kanskje rettferdiggjøre for fruen hvordan jeg kunne bruke så mange timer på en julekalender på julaften ;-)

Takk for en flott kalender, både generaler og nøtteknekkere. Vi snakkes neste desember!

God jul - forsiktig med akevitten :xmas:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive