23. julenøtt 2012

24 innlegg i emnet

Skrevet

Lørdag allerede? Hjelp, det er juleferie! Pass på å ikke få mareritt før jul om du er er hjemme alene – grinchen under sengen finnes egentlig ikke, vet du. Sett deg heller ned og slapp av med en film – men hvilken kan løfte humøret?

Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En kortfil som alltid får meg til å le, selv om jeg ikke ville ledd om det hadde blidt laget en ny versjon, er "Grevinnen og Hovmesteren"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den morsomste julefilmen jeg kommer på er "grinchen". Jeg syns den er både underholdende og koselig å se på. Jeg kan se den sammen med min 9 år gamle nevø og min gamle far og alle 3 vil synes den er underholdende og en kjekk film å se på.

Filmen gir god julestemning og får frem gode julebudskap (denne formidlingen står stort sett ikke hovedrolleinnhaveren selv for da men..) samtidig som den etter min humor er ganske morsom, f.eks ler jeg alltid når mr. grinch går inn for å være skikkelig ekkel og deler ut regninger, kjedebrev og jury-inkallinger i posten til folk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En julekveld med venner og familie

med filmklipp av de pinlige -

for alle har med seg enten mobil eller kamera.

så når vi deler av historiene og brølerne

.. skal det lite til for å sette latteren i sving..,

- Den beste underholdningen er den du lager selv -

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Die Hard er en film som spilles igjen og igjen hvert år. Den fantastiske sarkasmen til John McClane sammen med gisseldrama, eksplosjon og skyting i en skyskraper på juleaften, gjør dette til en utmerket julefilm. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

"Julen 1994" er en slager i vår familie, der stikkordene er flaue scener med bollesveiser, stygge klær og oss søsken som driver på med småsprell mens de voksne styrer med å dekorere juletrær og svi julematen. Denne hjemmefilmen skaper både julestemning og masse braklatter hos hele familien og det har blitt fast tradisjon å se den lille julaften før eller etter grevinnen og hovmesteren. Det er alltid gøy å se hvor mye som har forandret seg i all den tiden som har gått, men at tradisjonene har forblitt. Jeg gleder meg til å se den i dag :)

Endret av katjakatt
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er fristet til (som ifjor) å si grevinnen og hovmesteren. Latteren øker proporsjonalt med promillen til hovmesteren.

Også Walt Disney sin julemix kan dra fram julelatteren etter et par flasker med julebrus, julestemning og en god dose overtrøtthet.

Men de som virkelig klarer å få meg til å le-til-jeg-faller-ned-på-gulvet-og-slår-meg-men-fremdeles-fortsetter-å-brøle-av-latter er faktisk madagaskar pingvinene. Det er jo bare å se dem for seg iført nisseluen så lurer det et smil i munnvikene. Sånn, nøtt knekt, da tuner jeg ut til sjefsnøtten på julaften. Og husk, løsningen på alle problemer er: "bare smil og vink gutter, smil og vink".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her i huset er det obligatorisk å se Grevinnen og hovmesteren på lillejulaften, dette er en tradisjon i familien så lenge jeg kan huske. Helst siden jeg var liten har jeg sett på denne kortfilmen hvert år, og for hver år som går legger jeg alltid merke til noe nytt i filmen. Jeg lurer på hva jeg vil oppdage i kveld. Hva som er den morsomte julefilmen er ikke lett å svare på, men jeg koser meg uansett når jeg sitter foran tven med familien. God jul!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den julefilmen som alltid får meg til å le er "Tre nøtter til Askeepooooooot!"

Knut Risans fabelaktige dubbing, ER hele filmen.

Da NRK skulle oversette hadde de ikke penger til flere dubbere, så Knut Risan ble satt til å ta hele filmen. Jeg er en god venn av Knuts sønn, og han syns det fortsatt er utrolig stas å høre/se sin far på TV. Knut døde dessverre i fjor, men gleden av gjensyn hvert år i jula er fantastisk!

PS: Det skader ikke å se på parodien fra Storbynatt, der Gustav Nilsen bruker "Stemorstemmen" fra Tre nøtter til Askepott og dubber Der Untergang, FØR dere ser Tre nøtter til Askepott neste gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tror jeg har nevnt denne filmen hver gang det har kommet et spørsmål om julefilmer, filmen jeg sikter til er National Lampoons: Christmas Vacation eller "Hjelp, det er juleferie" om dere vil.

Jeg kommer ikke på noen annen julefilm som kan få frem de sykeste anfallene av latterbrøl som fort blir så gale at de går over i ren hosting, som igjen fremkaller en følelse av å ikke lengre ha pustemotorikken i orden. En ren nytelse når det kommer til latterbrøl.

Jeg vil påstå at dette er en tidløs julefilm av den edleste julesorten.

jeg avslutter med noen julequotes fra Clarck W. Griswold:

"Where do you think you're going? Nobody's leaving. Nobody's walking out on this fun, old-fashioned family Christmas. No, no. We're all in this together. This is a full-blown, four-alarm holiday emergency here. We're gonna press on, and we're gonna have the hap, hap, happiest Christmas since Bing Crosby tap-danced with Danny fucking Kaye. And when Santa squeezes his fat white ass down that chimney tonight, he's gonna find the jolliest bunch of assholes this side of the nuthouse."

"Merry Christmas. Merry Christmas, Merry Christmas, Merry Christmas, kiss my ass. Kiss his ass. Kiss your ass. Happy Hanukkah."

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ahh, det er så mange gode julefilmer der ute. Jeg skal gjøre livet deres lettere ved å nevne mange som jeg synes er bra.

Om du vil se traileren til filmen, bare klikk på linken på navnet.

For deg som liker kjærlighet, humor og litt mer realistiske scener, så vil jeg anbefale http://www.youtube.com/watch?v=KdzH6a-XEGM.

For deg som liker humor, helskrudde påfunn og for de som har en liten rakker i seg, så bør du se

og http://www.youtube.com/watch?v=vIRoNlPZeqk. Ikke bry deg med 3ern eller 4ern, du vil bli skuffet :(

Så har vi jo den klassiske http://www.youtube.com/watch?v=gOOUqlvqS6g. Selv om jeg forbinder denne filmen med nyttårsaften, er det mange som liker å se den på julaften også.

er også et alternativ, der de har prøvd å gjøre filmen så morsom så mulig. Spørs vel kanskje hvilken humor du liker, men du kommer nok til å trekke på smilebåndet av denne filmen :)

Så har vi jo den som kanskje skiller seg mest ut, http://www.youtube.com/watch?v=8qrB9I3DM80, som jeg vil sterkt anbefale! Synes dette er en kjempeartig film! :)

Vi har jo også de vanlige klassikerne som _alle_ kjenner til:

(der Knut Risan er stemmen til alle i filmen :D), http://www.youtube.com/watch?v=KcO_3rXp_y8 og http://www.youtube.com/watch?v=DD0m9t4WHEQ.

Uansett hva dere velger, så vil dere få en fin julekos på julaften :xmas:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alene Hjemme-filmene! Ingen jul uten. Filmer som har vært med meg i julen siden oppveksten, og fortsatt er like morsomme. Filmer som passer for både små og gigantiske unger. Et fast innslag som er en nødvendig del av julekosen, og som definitivt hjelper med å sette den rette julestemningen. Igjen - ingen jul uten!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Braindead...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Den julefilmen som virkelig får meg til å le må være den ganske nye; «A Very Harold & Kumar 3D Christmas». De som er kjent med Harold & Kumar film serien vet at de er to særdeles fantastiske karakterer. De finner alltid på nye eventyr og rare påfunn og det ene fører til det andre og historien utvikler seg til å bli sprøere og sprøere. Julefilmen deres er ingen unntak og jeg kan garantere deg at du kommer til le deg ihjel om du ikke har en annen å se den sammen med deg som kan gi deg hjertekompresjoner.

Filmen er virkelig kreativ og tar dine villeste drømmer opp i en hurtigmikser og leverer en saftig og levende julefilm du aldri vil glemme…

A-Very-Harold-Kumar-3D-Christmas-1920.jpg

Endret av piratentim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alene Hjemme, uten tvil!

På lille julaften hvert år på TV2, men kun nummer 1, de andre tre kan ikke måle seg. En helskrudd komedie som får både mormor på 75 og barn på 5 til å le. Påfunn du aldri kunne tenke deg at var mulige å komme på, lagd av karakteren som spilles av Macaulay Culkin. Han skremmer pizzabud med maskingevær fra filmer og skurkene blir slått gul og blå. Kjipt å gå glipp av.

d0efbd61-c191-4ac4-af6e-63a847c1ca05.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg synes at home alone 1og 2 er bra for jule latteren

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Siden "jul" står i parentes, så føler jeg at spørsmålet også kan besvares med "hvilken-som-helst-film" som setter mine dårlig trente lattermuskler i sving. Og jeg må si at jeg tror det rykket kraftig i det jeg tror er festene til lattermusklene da jeg så en filmsnutt med hvordan værgudene herjer med dere der sør i landet. All min medfølelse til alle dere som må måke bilen fram, kjempe dere bortetter nedsnedde veier og måke prolaps og hemoroider på dere i stedet for å sitte inne og kose dere med julebrus og julekaker.

Til opplysning så har det falt kun 1.8 mm nedbør tilsammen i hele desember her i Tromsø, og den lille snøen som la seg da, tinte vekk igjen før jeg hadde funnet snøskuffen fram. Men for ikke å virke for hovmodig, så må jeg minne om at Tromsø mange ganger får hele vinteren lavende ned i mars når blåveisen begynner å dukke opp lenger sør....ryggen min er enda ikke restituert etter snørekorden i 1997 med 6.99 meter snøfall!

Så nå benytter jeg denne fredelige juletiden til andre ting enn belastning av rygg og snømåkeutstyr, og ser på hva tittekassa kan tilby av filmer.

Scrooge er en av filmene, men den er det lite å le av, må heller felle en tåre over hardt prøvede arbeidsgivere som ikke blir forstått enda de bare prøver å berge firmaet til beste for sine ansatte. Så har vi "heldiggrisen Babe", lite heldig han, for han ligger ferdig rutet og krydret i påvente av å bli puttet i stekeovnen i morgen; ingen kjære mor der i gården.

Så har vi "Karl-Bertil Jonnsons julaften", skal man le av en forvorpen guttunge som stjeler post? Mon tro om det er derfor jeg ikke får julegaver? Alt er stjålet før det når postkassa mi? Må kanskje be dere på ITpro om å avlevere premien jeg forhåpentligvis vinner fra dere etter lang og tro tjeneste, personlig på døra, jeg kan friste med god julebrus og nogo attåt.

Harry Potter filmene sendes også i jula, og jeg har sansen for Dødseterne, det er mange som hadde fortjent å få sugd livskiten vekk, men ler jeg? NEI, jeg er da ikke ondskapsfull, bare rettferdig, og det er en alvorlig sak man ikke skal le av!

"Gretne, gamle gubber" vises også i jula, og her må jeg beskjemmet meddele at smilebåndet blir satt sterkt på prøve, flere episoder jeg kan nikke gjenkjennende til...

"Downton Abbey" sender en episode i jula som jeg må få med meg, her kan man drømme seg bort om storhetstider som en gang var, der folk med penger ble behandlet med respekt, og tjernerne visste hvor de hørte til. Har sterkt vurdert å skaffe meg en egen hovmester, har hørt at de er kommet på mote igjen i England. Men ler jeg, NEI!

Og når jeg nå scroller meg nedover Filmwebs liste over julefilmer, så kan jeg faktisk ikke finne en eneste tittel som kan få meg til å humre bittelitte granne. Samme kan det være, julefilmer er Blæh, det eneste som kan få meg glad igjen (og da sprekker antagelig fjeset mitt pga av uvante bevegelser) er om jeg omsider blir tatt til nåde og tildelt premie for dagens beste julenøttbesvarelse!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Uten tvil, så må dette være en hentydning til "Die Hard" når vi ser tilbake til 12. julenøtt 2006. Denne setningen har visst gitt mange gode og humoristiske vridninger gjennom de mange år :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke bare en film som setter latteren og julestemningen i gang i meg. For meg blir det Die hard filmene, og selvsagt Hjemme alene! Den lille gutten får meg til å le av alt han gjør mot de dumme tyvene, samtidig som han setter meg i julestemning ved å være snill mot andre. :)

Og så er det Die Hard filmene da, som får meg til å le. Når jeg leste denne julenøtten i natt, så jeg på Die hard 1, som fikk julelatteren i meg i gang. I dag blir det å se 2'ern, som sikkert får meg i enda bedre julestemning.

God jul! :xmas:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Julen er full av gode gamle filmer som vi alle har blitt så glad i, og det er en helt spesiell sjarm i hvordan vi ler av de samme morsomme scenene år etter år. Selv om både Alene hjemme, Grevinnen og hovmesteren og Grinchen klarer å lirke på smilebåndet så er de absolutt best på å bidra til den gode julestemningen. Det som derimot virkelig trigger latterkrampen i god juleånd er south park episoden "Woodland Critter Christmas", min absolutte favorittepisode som tilfeldigvis også handler om julen ;)

Hele episoden blir fortalt som et julerim, og den byr på alt fra antikrist og satan til abortutførende løveunger og julenissen med hagle. En virkelig latterkule som både gir deg strekkskader i lattermusklaturen, og som samtidig er full av juleglede, gode poenger og feelgoodstemning!

"Way up in the mountains in a small old town,

the main street were decorated all up and down.

The people stood in long lines sometimes waiting hours or more,

because christmas needs to be bought in a store"

Ps: dersom noen mot alle odds skulle reagere på at jeg kaller dette en julefilm vil jeg høfflig henvise til den meget seriøse ordboken www.freedictionary.com:

mov·ie (m

oomacr.gifprime.gifvemacr.gif) n. :

"A sequence of photographs projected onto a screen with sufficient rapidity as to create the illusion of motion and continuity."

En riktig god jul til alle nøtteknekkere og nøtteknekkerknekkere! :xmas:

Endret av Humbå
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Filmen "elf" med Will Ferrel. Ingenting er mer løye en en hyper og forvokst alv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Innlegget mitt er nå rettet for en liten skrivefeil, der det sto "le deg i hjelp", skulle det egentlig stå "le deg ihjel"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjære nøttegeneral. Det smerter meg at du mistolket mis svar på gårsdagens julenøtt. Jeg gjør oppmerksom på at det er stor forskjell på vann og "vann" (forsøkte å være litt familievennlig i disse høytidsdager). Jeg regnet med at en så oppegående mann av Nøttegeneralens kaliber ville være i stand til å oppfatte dette.

Når det gjelder (jule)filmer, så har undertegnede dessverre det lille "problemet" at han jobber med film til daglig, og som en konsekvans av dette har jeg sett alle de klassiske (jule)filmene såpass mange ganger at de fleste begynner å bi kjedelige.

Nå vet jeg at Nøttegeneralen er en mann som liker utfordringer, noe som bevises at han daglig kaster seg løs på den enorme utfordringen å finne en vinner på dagens julenøtt. Jeg er derfor sikker på at nå når julenøttene snart er over, så er han interessert i å kaste seg over en ny utfordring. I løpet av de siste 23 dagene, så har det blitt skrevet stadig mer og mer på det som ville bli det perfekte julemanus til me mest crazy julefilm noen gang produsert. Vi snakker om "The nutty general and the nutcrackers cracking the nutty general's nuts", regissert av ingen ringere enn nøttegeneralen selv.

Om denne filmen skulle bli produsert (kanskje med en ny og enda villere oppfølger hvert år), så ville denne helt klart bi min soleklare vinner for å få julelatteren i sving. Med andre ord: Nøttegeneral, du har herved mottatt en utfordring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hangover. Håper alltid på at årets julebord skal ende like dan.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive