21. julenøtt 2012

17 innlegg i emnet

Skrevet

Vi har for lengst beveget oss fra å være et jeger- og samler menneske til å være ett som foretrekker peis, supermarked og moteklær. Om det har gjort livene bedre hver for seg vites ikke men noe har absolutt endret seg til det bedre.

Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fred på jorden, kraftig maskinvare til alle, sunn brus, treningslyst, jobb til alle som vil ha det og smikk på pungen for de som vil NAV'e(tog du rimet?)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Passer vel med en platetittel fra Gatas Parlament: Fred, frihet og alt gratis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Den endringen jeg ønsker aller mest velkommen er at jeg heretter slipper å høre alt maset om at verden skal gå under i dag (21.12.2012), når folk nå har sett at den faktisk ikke gikk under.

Så da er det bare å se fremover, folkens. Det blir julenøtter i morgen også ... God Jul :xmas:

Endret av Mendelejev
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

At folk slutter å tro at Apple er best, det er det mest irriterende jeg vet om, "se min nye iPhone 5, beste telefonen som finnes" når selv en Sony telefon får teringkast 6 og iPhone 5 får 5 eller lavere. Så har du Mac vs PC, hær er det helt idiotisk at iDiotene prøver å fosrvare Mac. Det er mye mer som skal sies, men moralen er at vi mennesker må slutte å være så naive og trangsynte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den største endringen jeg ønsker er det å ha mer respekt for andre mennesker.

Jeg ønsker og håper at folk kan være litt snillere med hverandre neste år. Det er ikke verdens undergang om noen gjør en feil. Det hjelper ikke å bli hissig og skjelle dem ut på grunn av den feilen de har gjort. Det går faktisk an å si det på en stille og rolig måte, uten å knuse selvtilliten til den personen.

Jeg ønsker et snillere år. 2013 skal være det året der vi setter pris på alle de små tingene som folk gjør for oss. Gjør for andre det du vil andre skal gjøre mot deg, sies det. Derfor: Dytter du til noen i trappen, slik at de faller og slår seg, vil du virkelig at folk skal gjøre slikt med deg? Nei! Gi vedkommende heller en klem istedenfor. Både du og vedkommende vil få en bedre opplevelse, og du kan lyse opp dagen til den personen.

Vær så snill. Vis respekt og medlidenhet. Det er alt jeg ber om til neste år. Takk <3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det finnes store og mindre forandringer på min liste som ville vært en forbedring,

GODE FORANDRINGER

oppdage en beboelig planet hvor man kan sende "voldtekts forbrytere".. og andre man har behov for å bli kvitt for godt.. som massedrapsmenn,.- Ja Breivik - Du også!

.

Bruke Miljøvennelig Embalasje... (slutt på plast og metall) det kastes like mye søppel på en dag til å dekke en by som manhattan

Slutt med samfunnsproblemet nr 1. SUKKER... Rafinert sukker!! -

Tåg opp til nord Norge... Det er faktisk stor utvikling og mye penger kommer fra fisk og olje fra Nord Norge.."TÅG" Burde vært en rettighet som alle beboerne burde hatt i hele Norge.. I stede for å gi skatte lette til dem i nord.. så burde de prøve å bruke de pengene til å finansiere slik at de har det litt bedre når kulda slår inn de 9 av 12 mnd,..

Etter å ha tenkt litt så kunne æ gjerne hatt en til å rydda huset, tatt oppvasken og vaska klær.- Men dette er et privilegiet som kun kremen av kremen i Norge har råd til.. som også vi andre som ikke har gullhår i ræva, kan dra nytten av.. - Tenke på alle de stakkars inderne som jobber for samme folka med sleik som driver å kjører Lambourgini og Porsche te jobben for stakkars 90 kr dagen uten pause,... de skulle jammet fått jobbe for meg for 110.om det ville blitt nå bedre,hvis æ slapp å få arbeidsmiljø tilsynet på nakken.(det hadde vært vinn - vinn situasjon).. men æ tenke om alle i verden hadde fått like rettigheter og lik lønn.. så ville det kanskje blitt bedre?- I hvertfall så slipper man å tenke stygt om den som driver med tvinge arbeiderne til å jobbe for under 100lappen.. bare for at de skal ha råd til litt mat.- når man tar sin egen oppvask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I dag våknet vi til lyset av en ny tidsalder, med nye muligheter og drømmer. Før vi går løs på hva som kan endres, så vil jeg starte med å fortelle at jeg faktisk har blitt veldig glad i den gamle verden. Det finnes utrolig mange bra mennesker som har ulike, men gode liv. Mange syke får god hjelp. Mange har muligheten til å elske sin familie, sine venner, og kanskje også en kjæreste. Det finnes ikke grenser for hvor mye godhet det fantes i vår gamle verden, det skal ikke glemmes. Men nå er det jo en gang slik at det alltid er ting som kan endres til det bedre, og som den inkluderende personen jeg er så vil jeg ønske en endring til mange menneskegrupper.

Kvinner og barn: Strengere straffer for seksuelle overgrep. I norge kan man ødelegge livet til et lite barn eller en tilfeldig kvinne og slippe unna med 3 års fengsel. I mange land blir du kanskje ikke straffet i det hele tatt. Dette ønsker jeg en endring på!

Menn: Vi menn har enormt mange viktige tanker som surrer rundt i hodet, og det er derfor umulig huske alt. Det hadde dermed vert en fin endring hvis alle kvinner kan respektere at vi aldri kommer til å lukke dolokket.

Norske tenåringsnerder: Dette er en utsatt gruppe som lenge har blitt motarbeidet av samfunnet, mobbet av de tøffe guttene og uglesett av jenter. Gjør det kult å vere god i dataspill, og gi denne gruppen heltestatusen de fortjener!

Alle andre: Som jeg var inne på tidligere så var det mye godt i vår gamle verden, men som vi vet har medaljen en bakside. Det finnes alt for mange som ikke har mat på bordet eller et sted å bo. Barn som dør av diarè i mangel på rent vann, foreldre som dør i mangel på billige medisiner. Den endringen som jeg ønsker aller mest i den nye verden er en bedre fordeling av rikdom, selv det betyr at jeg må løse itpro.no's julenøtter fra en gammel, treig pc.

post-23625-0-18002900-1356099711_thumb.p

post-23625-0-18002900-1356099711_thumb.p

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det første som slår meg er Azathoth som ikke bare stjeler min idee, men også vinner! Så idag ønsker jeg i å med jorda går under, bør jeg og Azathoth få vær sin premie siden premiene for 22-24 ikke vil bli brukt.

Jeg tar meg den friheten og være slem på jordas siste dag! - og dermed omformulerer spørsmålet. "Hvilke endringer ønsker du IKKE velkommen". 13 - er jo som alle vet et ulykkestall, og derfor hadde jeg helst sett av VI aldri kom til 2013 - el 13. Som vil stå på datostemelet.

Å komme seg igjennom en dag, altså fredag den 13 er gale nok. Neste år har vi tross alt klokka 13.13.13. i år 13. Takk GUD el hvem som helst for at vi ikke har 13 måneder! - men tallet 13 betyr et år - der jeg kanskje burde grave meg under jorda, og leve i skjul.

a0053391ffd42ce5b0da8a6ca2ed8d73.jpg

Siden jorda snart går under, el gjør den? Tar meg den frihet til å velsgine og be en bønn for oss nerder;)

Fader vår,

du som er i C:\ disken.

La din bootsector holdes hellig,

la din oppstart komme.

La din vilje skje på skjermen som på tastaturet.

Gi oss i dag vårt daglige nett.

Forlat oss vår Facebook,

som vi og forlater vår msn.

Led oss ikke inn i Microsoft,

men frels oss fra MacOSX.

For hovedkortet er ditt

og CPU'en og Bios'en

i A=500 ns Goto A

Execute

Siden jeg er moderator, bør jeg være saklig, el bør jeg det?

Jo, over til det egentlig spm: Gratis personligtrener til alle i Norge, full fiber dekning, og 4 felts mellom Oslo-KR.sand- Stavanger - Bergen , politikere som holder det de FAKTISK lover, hurtigtog! Spar miljøet, spar penger!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I følge Mayaene skulle undergangen inntreffe kl. 23.00 21. desember 2012, så det er ikke sikkert vi en gang rekker å få vite hvem som vant idag, og vi er ikke trygge ennå.

Men for å svare på spørsmålet - sånn i alle tilfellers skyld:

"And I would like to say that according to the Mayan Calendar the 21st of December marks the end of the time and the beginning of no-time. It is the end of the Macha & the beginning of the Pacha. It is the end of selfishness & the beginning of brotherhood. It is the end of individualism & the beginning of collectivism... the 21st of December this year.

The scientists know very well that this marks the end of an anthropocentric life and the beginning of a biocentric life. It is the end of hatred & the beginning of love. The end of lies & the beginning of truth. It is the end of sadness & the beginning of joy. It is the end of division & the beginning of unity."

Dette sa Bolivias president Evo Morales under FNs generalforsamling i New York nylig, og øvrige kommentarer er egentlig overflødig. Dette er det samfunnet jeg vil ha, og det jeg tror vi får. Verden kan og vil bli ett bedre sted å leve!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Då er det berre å byrje å liste opp ulempar i dagens samfunn:

- Det er vel ikkje ei endring som i ei regelendring, men: Folk som ikkje klarer å blinke i trafikken, må søren meg ta å skjerpe seg!

- Igjen, ikkje akkurat ei regelendring, men heller ei "haldningsendring": Folk som køyre for seint i trafikken... "FFS", HOLD DEG TIL FARTSGRENSA!!

- Folk må byrje å innsjå at lavkarbo er tingen ( :D ). DVS: Varsomhet med sukker, brus, 'frukt', juice, o.l med mykje karbohydrat.

- Tollprisane, moms, mva, osv i Noreg må ned(For all del, vi skal IKKJE melde oss inn i EU)

- Bensin/Diesel-prisen må ned.. Eg hugsa for 6-7 år sidan, prisen var på ca 8kr literen. No er den 15-16 kr/l. I Dubai kostar 1 liter bensin 2 norske kr. Det er altfor høge avgiftar i Noreg..

- Meir gym i både grunnskulen og vidaregåande skule.

- Sjølv om vi har kome ganske langt med likestilling i Noreg, så er det maaange andre land der likestilling er eit meir humoristisk og urealistisk ord, enn eit realistisk og seriøst ord.

- Vi må bli betre til å få maksimal ytelse av produktet/varen vi produserar, og få ned dei miljøfarlige stoffa. Sjølv om eg trur at jorda er inne i ein "syklus", altså, miljøet og temperaturen på jorda har variert heile tida. Vi kan seie det slik at jorda i seg sjølv har ein sommar- og ein vinterperiode, og no er den på veg mot sommaren... Eg "veit" at det ikkje er menneskeskapt den "miljøkrisa" som alle snakkar om..)

- Betre forvalting av oljepengane

- Fred på jord. (Sjølv om eg vil ha det, så er et er ikkje nesten ikkje vits i å skrive det fordi det er urealistisk, og det kjem aldri til å skje.)

- Alle land følger menneskerettighetsreglane

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som jeg meldte fra om i går sitter jeg nå på andre siden av jorden, omtrentlig 4,5 timer fram i tid, og skriver dette, og hadde i bunn og grunn glemt hele nøtten fram til noen nevnte "internett". For sannheten er at disse fantastiske menneskene (ja, de er fantastiske på sin egen måte) lever ikke inni den gizmo boblen som vi der oppe i det kalde nord gjør. Når jeg ser dem springe rundt med gamle nokiatelefoner fra omkring steinalderen, like smilende og glad som en 12åring som får oppfylt sitt ønske om den nyeste ipaden på julaften tenker jeg at IT ikke nødvendigvis er roten til lykke.

Mange lever med ringende telefoner, overfylte mailboxer, samtidig som facebook stjeler den resterende tiden. Jeg ville i alle fall ønsket velkommen en tid uten dette IT-maset, og heller tildele min tid til alle de flotte menneskene i livet mitt, og opplevelser som fremdeles venter. Så kan IT vente på meg for en gangs skyld.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg var på vei til å skrive en laaaang kommentar, men svelgte det..

Grunnet oppussing så har jeg ikke fått svart før nå.. det første jeg tenker på er endringer jeg overhodet ikke ønsker velkommen, endringer som holder på å gå en lang marsj utover søvn og dagligdags virke.

den endringen jeg ikke ønsker velkommen er rett og slett endringer i tre, eller gamle hus..

og som jeg nettopp har erfart.. endringer i gjæringsag ønske jeg heller ikke særlig velkommen...

mine holdninger til oppussing akkurat nå er... akryl er faktisk en kjempe oppfinnelse :)

så, på den positive siden så ønsker jeg endring i holdningene mine mot oppussing velkommen.. med stor VELKOMMEN.

og et regjeringsskifte.. det knaker godt i stolene til de som sitter der i dag.. en slik endring er også hjertelig velkommen.

God jul til alle julenøtt løsere samt julenøtt generaler :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjærkomne endringer jeg satser på for 2013 og ellers.

- at man skal kunne stole på NSB (så man bla. slipper å overnatte på gardermoen helt unødvendig.)

- at butikker og kjøpesentre slutter å spille "last christmas" på repeat.

- at strekningen Oslo-Lillehammer skal bli veiarbeidsfri.

- at det skal bli bedre for barn og unge i skolen, jeg håper det blir gjort mer i retning av å skape toleranse og bedre holdninger, aksept for forskjeller, slik at man kan redusere mobbing, snille og greie barn blir ofte til snille og greie voksne. det vil vi ha.

- vinne hele vikinglotto-potten, for så å kjøpe meg en ny bil som har et fungerende varmeapparat. Om alle dørene på bilen ikke frøs fast hver bidige natt ville ikke det vært å forakte. (så man slapp å gjøre en storslått entre gjennom bagasjeromsluka hver morgen)

- at romveninna mi går lei av oppussingsprogrammer på tv, eller at canal digital fjerner bbc fra sortimentet sitt.

Kunne lagt til så mange politiske greier men tror helt ærlig ikke at det vil skje så store endringer der med det første, det blir lovet så mye men det skjer gansje lite - Ihvertfall som jeg legger merke til, distre som jeg er.

Jeg må vell også legge til at jeg er ganske zen om det politiske også.. Det er helt klart ting jeg er interessert i, som f.eks strengere straffer for enkelte slags kriminelle..

istedet for å erge meg over 36% skatt av lønninga jeg tjener som student- bruker jeg heller å tenke over hvor heldig jeg (og de fleste andre her inne) er. Vi har det bedre enn over 90% av resten av verdensbefolkningen. Det er jo ikke så rent lite. Så den siste endringen jeg isåfall skulle ønsket meg, var at flere skulle få det like greit som oss.

:)

Endret av katjakatt
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Intet nytt under solen, sier forkynneren.

Jorden kommer til å gå under i morgen også, akkurat som den gikk under i går, eller her om dagen. I alle fall kommer noen til å påstå det.

Intet nytt under solen.

Mitt største endringsønske er kanskje at vi skal slutte og syte så grådig for alt mulig. Spesielt for såkalt høye priser på mat, bensin og andre forbruksartikler. Sannheten er at vi har så mye penger til forbruk i dette landet at vi ikke aner hva vi skal bruke de til.

Videre tror jeg at jeg bare må innse at denne nøtten klarer jeg ikke å knekke. Jeg har fortsatt litt vondt i en tann etter den i går, som jeg tygde lenge på. Jeg har hørt at jeg bare har det i kjeften, så jeg knekker jo julenøtter med tennene.

Intet nytt under solen, sier forkynneren.

Til slutt hilser jeg velkommen at vi slutter å bekymre oss så mye. Vi blir bare syk av all bekymring likevel. Hils heller alle med et stort smil enn en bekymring! :)

Noe nytt under solen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Stor ønsker som fred og frodragelighet i verden har jeg forsøkt meg på før. Jeg har sendt kort til julenissen, tannfeen, regjerningen, Tande P, Nattønske, Skogstrollet og diverse Guder for å være på den sikre siden, men har ikke inntrykk av noen bedring. Så i dag holder jeg meg til en av de små ting i universiell sammenheng, men som har mye å si for meg personlig:

Jeg vil gjerne at PC`n min skal SLUTTE Å OPPFØRE SEG SÅ BARNSLIG !!!

- Zorrine

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den endringen jeg ønsker aller mest velkommen må da være et nytt år med nye muligheter og hendelser. Kanskje får jeg en kjæreste? Hvordan blir forsettelsen på "The Walking Dead"? Og ikke minst, hvordan blir julenøttene 2013, her på ITpro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive