VGA inngang, men DVI utgang?

8 innlegg i emnet

Skrevet

Heisann! Kjøpte en pc her fra Noroff i Oslo. Betalte 1000 kr - og er storfornøyd. Det eneste problemet jeg har er at pcen kun støtter DVI! Jeg har en 27 " som kun har en VGA kabel, og dermed har jeg jo et problem. Hva kan jeg gjøre for at VGA kabelen kan støtte DVI utgangen på pcen?

- Jeg vet det finnes switch o.l. men er usikker på hvilken jeg skal velge..

Jeg tok en titt her: http://www.cableworld.no/videokabler/dvi-til-vga-kabel/12-5-dvi-til-vga-kabel-10-meter.asp

men fant fort ut at siden er useriøs og dårlig.

Håper på raskt svar!

Mvh Sondre

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Om eg har forstått deg rett, pc-en har dvi og skjermen har vga? Om det stemmer, trenger du bare et adapter. Clas ohlson har slike til 99 kroner, og andre seriøse nettbutikker har også.

Et slikt trenger du: http://www.clasohlson.com/no/DVI-til-VGA-adapter/Pr381412000

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Stemmer det. For DVI-kontaktene sender vel ut både digitalt og analogt signal. Så den adapteren som The Crusher linker til gjør at du bare benytter deg av de analoge signalene som kommer fra DVI-kontakten.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Stemmer det r2d290. Tror den sender ut både digitalt og analogt. Jeg har brukt adapteret som jeg linket til selv på min 27", fungerte fint uten problemer. Testet for 10 minutter siden.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Stemmer det. For DVI-kontaktene sender vel ut både digitalt og analogt signal. Så den adapteren som The Crusher linker til gjør at du bare benytter deg av de analoge signalene som kommer fra DVI-kontakten.

Forstår.. jeg har denne e13Jf.jpg

Når jeg kobler den i skjermen (uansett om det er på TV - eller pc skjerm> For så å ta DVI i den til pcen - så står det "no signal" vet DVI kabelen fungerer som den skal.. Tips?

Tusen takk for svar uansett!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vær obs på at det finnes to typer DVI-utganger i bruk på skjermkort (Det finnes spesifikasjon for DVI-A som er ren analog, men denne brukes i praksis bare på kabler, som faktisk er beregnet på akkurat det du ønsker å gjøre).

DVI-D (DVI-Digital):

Denne er ren digital og har kun digitale signaler. Hvis du kobler en slik overgang som avbildet på en DVI-D utgang så får du ikke noe signal i andre enden.

DVI-I (DVI-Integrated):

Denne har både analogt signal og digitalt signal. Denne typen må brukes hvis du skal ha en vanlig overgang til gamle D-SUB-kontakter.

På skjermkort som bare har en DVI-utgang så er det vanlig at denne er DVI-I, men ikke alltid slik. Mange nye skjermkort som støtter flere skjermer har ofte to DVI-utganger, hvor da den ene er DVI-I og den andre er DVI-D. Da må du bruke den riktige utgangen for analogt signal.

Hvis du kun har DVI-D-utgang og trenger et analogt signal så er du attached to another object by an inclined plane, wrapped helically around an axis.

Edit: Hvis du kobler en kabel mellom PCen og overgangen, så må dette være en en kabel for DVI-I eller en DVI-A. Du kjenner igjen kabler som overfører det analoge signalet med at de har fire pinner rundt tversplaten på venstre side når du ser rett inn på hannpluggen. Bruker du en DVI-D-kabel (som vanligvis er den typen som følger med skjermer) her så overfører ikke den det analoge signalet. Da kan du prøve å sette overgangen rett i utgangen på skjermkortet og bruke en D-SUB-kabel mellom overgangen og skjermen i stedet. Dette er det første jeg ville testet i din situasjon.

Endret av Azathoth
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vær obs på at det finnes to typer DVI-utganger i bruk på skjermkort (Det finnes spesifikasjon for DVI-A som er ren analog, men denne brukes i praksis bare på kabler, som faktisk er beregnet på akkurat det du ønsker å gjøre).

DVI-D (DVI-Digital):

Denne er ren digital og har kun digitale signaler. Hvis du kobler en slik overgang som avbildet på en DVI-D utgang så får du ikke noe signal i andre enden.

DVI-I (DVI-Integrated):

Denne har både analogt signal og digitalt signal. Denne typen må brukes hvis du skal ha en vanlig overgang til gamle D-SUB-kontakter.

På skjermkort som bare har en DVI-utgang så er det vanlig at denne er DVI-I, men ikke alltid slik. Mange nye skjermkort som støtter flere skjermer har ofte to DVI-utganger, hvor da den ene er DVI-I og den andre er DVI-D. Da må du bruke den riktige utgangen for analogt signal.

Hvis du kun har DVI-D-utgang og trenger et analogt signal så er du attached to another object by an inclined plane, wrapped helically around an axis.

Edit: Hvis du kobler en kabel mellom PCen og overgangen, så må dette være en en kabel for DVI-I eller en DVI-A. Du kjenner igjen kabler som overfører det analoge signalet med at de har fire pinner rundt tversplaten på venstre side når du ser rett inn på hannpluggen. Bruker du en DVI-D-kabel (som vanligvis er den typen som følger med skjermer) her så overfører ikke den det analoge signalet. Da kan du prøve å sette overgangen rett i utgangen på skjermkortet og bruke en D-SUB-kabel mellom overgangen og skjermen i stedet. Dette er det første jeg ville testet i din situasjon.

Tusen takk for grundig svar!! Jeg skal skaffe meg en DVI-I kabel. Har DVI-D.. Forstår nå hvorfor ting ikke funker som de skal. Tusen takk for svar. Ha en riktig fin dag videre! Kommer tilbake med mer info når jeg har fått prøvd ut en DVI-I kabel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive