17. julenøtt 2012

20 innlegg i emnet

Skrevet

En herlig samling med kommentarer i gårsdagens nøtt, som vi setter stor pris på. Vi tar steget videre i dagens nøtt.

Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ah, nå kom nøtten grevens tid, jeg fikk akkurat en advarsel fra F5-knappen min om at jeg snart kom til å bli servert en anmeldelse for trakassering.

Jeg savner ingenting fra nøttene deres (det er setning jeg ikke kommer til å bruke på byen), men skulle ønske det var flere nøtteknekkere med her. Virker som om det faller av noen få stakkarer hvert år her. Premier og vinnerodds skal det da hvertfall ikke stå på.

Selve nøtten minner meg forresten om noe. Når dere spør om jeg savner noe i nøttene, er svaret selvfølgelig nei. Det er begrenset hva som kan ligge i en nøtt hvis du ikke heter Askepott. Til sammenlikning hører jeg titt og ofte om mennesker som ikke har spesielt høy inntekt:

"Huff, han har visst ikke så mye å leve for.".

Jo, det kan han gjerne ha, men han har kanskje ikke så mye å leve av. Formuleringen her gjør at vi nærmest ber mannen om å hoppe fra en bro for å blir ferdig med sine lidelser.

Det var en digresjon.

Når det gjelder nøttene, er min personlige favoritt de nøttene hvor vi skal sy sammen en julehistorie, forklare hvorfor nissen er feit som en spermhval eller lokalisere nissens hemmelige elskere.

Fri fantasi er en flott metode å lufte hodet til mennesker som har latent galskap.

Så hva savner jeg?

Større frihet og mangfold.

Stor mer svada enn det kan man vel ikke svare.

Propaganda:

8279553132_62596ee4fd.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ble nesten litt fristet til å skrive "en nøtteknekker", men jeg er overbevist om at det ville være like hjernedødt som å påstå at "blahh" er ett ord.

Etter foregående nattens eskapader kan jeg nå bekrefte at det ikke er ett ord, men mer en tilstand.. som, helt riktig, stammer fra et julebord med alt for mye god mat og en altfor stor porsjon med tullevann.. eller ildvann som indianerne ville sagt.

personlig kaller jeg det "Jack `n Coke" eller veldig ofte beskrevet som "my friend Jack"

for å si det rett ut.. han er ingen god venn av meg i dag, men det glemmer jeg jo fort :)

Nei, det eneste jeg savner i årets julenøtter er en verdig nøttegeneral vinner..

har veldig lyst til og si at Alexander rager høyt på listen over verdige vinnere.. men så tenker jeg på nøttegeneralen over alle generaler, Frank Aune.. kanskje han er den rette vinneren..

men nei.. jeg har observert at det var Martin som hadde svaret på gårsdagens nøtt..

og han hadde helt rett, jarjo kom sluntrende hjem fra julebord og fant ut at det måtte være en god ide og svare noe luddi på dagens nøtter (noe som overhodet ikke stemte, alt som har med datamaskiner, smart-telefoner, nettbrett, eller annet utstyr sammenknyttet mot et nettverk bør julebord glade mennesker, fest folk generelt faktisk, holde seg langt borte fra.. man tror man er fantastisk vittig, men opplever å møte seg selv i døren dagen derpå og den uimotståelige tanken kommer krypende... gjorde jeg virkelig det, svarte jeg virkelig på det, skrev jeg virkelig det... nei nei og atter nei.. med andre ord... ting som virker smart når man er i en tilstand man ellers ikke pleier å være, bør man prøve å få start på hjerne aktiviteten før man handler)

anywhooo!!

send meg en mail inneholdene:

Navn,

Adresse

og

telefonnummer

på den måten kan jeg nå rette på det jeg mener mangler i årets julenøtter, gi en i itpro redaksjonen en julegave..

noe så kjekt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er den enkleste nøtten hittil i de 3 årene jeg har deltatt:

Jeg savner KUN at flere av julenøttenes premiepakker tilfaller meg.

- Zorrine

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg savner ingenting i årets julenøtter, men jeg ble litt trist når jeg ikke fant navnet mitt i sammendraget i dag :(

Glemte dere meg? :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det eneste jeg savner er å se mitt nick som dagsvinner.

Syns jeg har blitt nevnt nok ganger i sammendraget nå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

For det første må jeg må bare si, dere serverer nøtter fra øverste hylle.

For det andre så er jo utvalget av nøtteknekkerne like ekslusivt. Svarene er smakfulle, men noen har bare det lille ekstra som vi vet ville fått selv Gordon Ramsey til å falle om av ren nytelse.

Så hva er det egentlig å savne i årets julenøtter? Jo det akter jeg å fortelle. Den første dobbeknekken begynner nemlig å bli ganske etterlengtet på nåværende tidspunkt. Jeg sikter jo selvsagt spesielt til at den burde tilfalle meg. For jeg føler meg virkelig snytt for det beste svaret den…..Nei, jeg har sagt til meg selv jeg skal ikke dvele ved fortiden..

Så selv om det foregår ”hos Martin” denne uken: Lite kult, Alexander, lite kult.

Men når jeg i etterkant ser over dette svaret ser jeg jo at dobbelknekken lar seg ikke gjøre om jeg faktisk ikke har svart på dagens nøtt.

Heldigvis har denne djevelsk listige nøtteknekkeren alltid noe å komme med. For det som har manglet de siste dagene, og som jeg nå har begynt å savne, er vel selve julen i nøttene.

Det kalles vel JULEnøtter av en grunn...?!

Enda ikke godt nok? Da drister jeg meg til et lite dikt:

Vi vil ha julen tilbake i nøtten vår

der den så fint på itpro-siden står

for en nøtt uten jul er bare synd

det heter jo JULEnøtt av en grunn!

Endret av Renate :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg som mange andre mener nok at det som mangler er at jeg/vi vinner selv. Men desverre er det bare 24 premier. Jeg husker når jeg var yngre så fikk vi alltid premie for å delta i forskjellige konkurranser. Så hva er det som mangler? Jo det skal jeg fortelle dere. En premie for de som deltar, men ikke når helt opp :D

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis vi snakker om itpro.no sine julenøtter, så savner jeg en premie.

Hvis vi snakker om "julenøtter" generelt, så savner jeg en STOR premie.

Noe som totalt sett betyr at det ikke er så veldig synd på meg.

Og det er jo bra, sånn når det nærmer seg jul;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg ser dagens nøtt ligge fremfor meg. Den er som alltid stor, utfordrende og velfyllt, og den er (nesten) like fristende som kjærringa på fredagskvelden. Jeg forsøker å analysere skallet, finne det svake punktet som trengs for å bryte barriæren. Smisk og velfortjente lovord? manipulasjon? dynamitt? Nei, dagens innfallsvinkel blir konstruktiv tilbakemelding!

Min idè til Itpro.no's julenøtter er å gjøre alle nøtteknekkeres drøm, å knekke sjefsnøtten 24.desember, til en enda mer attraktiv affære. Dette kan man gjøre ved å plukke ut denne nøtten fra gavesekken, og heller fylle den med en ekstra stor premie som man vet er "anvendelig for de fleste". Denne premien kan bli vunnet som en vanlig nøtt, men man kan også tenke seg løsninger som å kåre "årets nøtteknekker" basert på tidligere svar, trekning blant de som har svart på samtlige nøttene eller lignende. Dette vil kunne rekruttere flere nøtteknekkere, samtidig som kan motiverer til kontinuitet og daglig deltagelse.

Endret av Humbå
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva savner dere i årets julenøtter?

- Livet kan inneholde en del overaskelser, og i løpet av et år så er det mange overaskelser på IT-fronten. spesielt på itpro.. - Om noen hadde spurt hva jeg ikke savner så ville svare vært - surmulende voksne mennesker som ikke eier humor..

- Som den gamle dama i kassa på butikken, som når du ser at det e times lang kø fram til den overarbeida gamle dama.. og etter at hu har slått inn alle varene sier "du æ glemte bankorte hjemme i dag"..med et lurt smil Og du ser at øyan på hu dama lyse opp som om hu ble påtent av de mørkseste demonan. å prøve med en " æ bare tulla"!..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Siden jeg begynte som nøtteknekker på ITpro for fire år siden (er det vel blitt), har jeg i å satt bunnrekord for antall svar - dette er min andre besvarelse i årets utgave - å grunnen er enkel: I år har mine kreative evner blitt litt for lite stimulert, da jeg syns spørsmålene i år har vært hakket for konkrete og dreiet litt for mye rundt ITnerd-produkter etter min smak. Dette er selvsagt natrulig iom at nøtteten foregår på landets beste side for nettopp ITnerder, men det som fikk meg til å begynne å være med om nøtteknekker var spørmål av typen "Hvordan gikk det egentlig til at Jomfru Maria be besvangret", "Hvordan feier Nissemor Juleaften", "Hvorfor heter JUlenissens Reinsdyr det de heter" og årtes "Hvor mange nøtter har Nøtteliten på nyttårsaften" - nei, alle trener slett ikke å innby til å kunne tolke svaret i dirty retning, og det finnes nok eksempler, spesielt i fjor, også fra meg hvor jeg har svart på mer ITnerdete spørmålsformuleringer, men da har de ofte vært litt mer åpne enn jeg føler de har vært i år.

For å si det med Jays Ndure: "Det er selfolglig fint å vinne, men det viktigste er jo ha det goy, da!" I fjor vant jeg vel tre-fire nøtter, men da hadde jeg det samtidig gøy med å svare - det har jeg ikke hatt i år.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva jeg savner i årets julenøtter er jo klart. Jeg har lagt inn hint om det i flere av mine nøttebesvarelser og dere har også vært inne på det i et av sammendragene. Vet dere hva jeg snakker om? Jeg kan røpe at det er en bestemt premie jeg savner, premien over alle premier. Dere lurer kanskje på hva jeg sikter til, eller har dere allerede gjettet det? Det er selvfølgelig at en av premiene kunne vært en date med vår alle kjære og gode Martin. Så herr gode nøttegeneral Aleksander prøv å få dette med som en av premiene i neste års julenøtter. Gleder meg allerede…

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er jo veldig vanskelig å peke på noe som ITpros julenøtter ikke dekker siden det hver dag er en ny og spennende nøtt, men jeg klarer likevel å komme opp med et forslag:

I disse dager er det mye spennende som skjer i programvareverden. I parallellprosesseringens ånd kan man nå kjøpe Microsoft-systemer som støtter 8 vinduer, dampkraften kommer til GNU/Linux og det utvikles åpne drivere i ekspressfart. Richard Stallman har innledet julestriden (strid er det jo alltid i den gården) med å påpeke at operativsystemer som blander lokale og kommersielle søkeresultater er onde. (Ubuntu var det han angrep denne gangen.)

Hvilken del av julestriden kunne du tenkt deg å få tilgjengelig som fri vare?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg savner litt mer jul i julenøttene i år. Det er blitt litt lite grubling om selve julefeiringa, nissen, Jesus og tradisjoner. Det føler jeg det har vært lite av i år. Jeg savner og det årlige, men dristige, bildet av damer i nissekostymer. Og før det blir julekveld så kunne det hvert fint med noe form for drøfting av julegaver, for jeg trenger sårt noen tips til julegaver sånn helt på tampen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja, som andre før meg har nevnt så savner jeg selvsagt å bli kåret til dagens vinner. Men så må jeg få tilføye at bortsett fra at jeg har innsett at jeg er hekta på julenøtter til tross for heftig nøtteallergi, så føler jeg at jeg kaster bort unødig med tid på disse nøttene mht de lusne premiene man kan vinne; så det er vel egentlig der savnet er størst: få sponsorene deres til å sponse bedre (og større/dyrere) premier! Nå har jeg vært på apoteket og henta meg ei Epipenn, det er ei adrenalinsprøyte jeg kan bruke om nøtteallergien min blir riktig heftig, og nå kjenner jeg at jeg må skynde meg å logge ut av de her hersens julenøttoppgavene før de tar livet av meg!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julen handler jo om giverglede og det er der ITpro treffer riktig med alle de fete premiene i gavesekken i år. Om jeg skulle ønske meg noe i forbindelse med ITpro så hadde det vært

moro å vite hvordan ITpro ble startet, da jeg liker litt backstage ting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har deltatt i en god del julekalendere over årene og kan uten tvil si at ITpro sine julenøtter er i en klasse for seg selv. Selv om man skal være i lykkerus for at et vilkårlig firma gladelig deler ut duppeditter og andre godsaker til tusenvis av kroner, så strekker de seg ikke like langt på utførelsen av kalenderen. Som oftest er det 2-3 klikk og en tur innom wikipedia og det hele er unnagjort på 1 min. Mange bruker kalenderen sin til egen markedsføring i form av å tvinge brukeren inn på sine produktsider for å finne svaret - helt greit det, gavene gis bort gratis tross alt!

Få kalendere krever noe mer enn nevnte metoder. Derfor er det en glede å se at ITpro følger tradisjonen med utfordrende julenøtter som drar frem kreativiteten, minner, og komiske kommentarer fra sine deltakere. Da blir det en like stor fryd å delta som det å lese hva andre har bidratt med.

Change nothing!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om det er noe jeg savner, så er det kanskje litt bak kulissene artikler til hvordan dere får til å lage norges beste julekonkuranse. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ITpros julenøtter er som kjent Norges hardeste nøtter ... så harde at selv en diamant vil være enklere å knekke. Dette gjør nøttene til den ultimate utfordring for de tøffeste nøtteknekkerne i landet. I tillegg traff Massemas spikeren så til de grader på godet med sitt svar på gårsdagens nøtt (tar av meg hatten for den) ... Nøttene er både avhengighetsskapende, sosiale, har feite præmier og presser leserne til å komme opp med de villeste historier for å være best. Nøttene er simpelt hen PERFEKTE.

Så lenge nøttene er perfekte, så savner jeg ingenting ved nøttene i seg selv. Det jeg derimot savner er flere nøtter. 24 små dager i desember går så altfor, altfor fort. Hva med å introdusere Romjulsnøtter - enda hardere og enda mer krevende enn de vanlige nøttene, og da selvfølgelig med enda feitere præmier (tar meg selv i å stjele uttrykket til Massemas igjen - håper du tilgir meg). Tror jeg har hele ITpros nøtteknekkerskare bak meg når jeg ærbødig spør: Kjære nøttegeneral. Hvordan er mulighetene for å få til noe slikt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive