16. julenøtt 2012

20 innlegg i emnet

Skrevet

I år etter år har ITpro søkt etter de gjeveste nøtter- og knekkere. Vi har kommet langt og lengre skal vi. Hvor vi skal, er det du som bestemmer.

Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde bare ITpro skrevet litt flere artikler dagen, la oss si 10 ganger flere, så hadde ITpro lett blitt Norges beste IT-side.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

fordi at blahhhh kunne vært ett ord:)

god natt og GOD JUL :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her er det fristende å si "er de?", og hevde at det er svaret.

Men svaret er ganske enkelt "fordi ingen tør si noe annet her inne, for da blir det ingen premie".

Det KAN være en tilfeldighet om svarene mine nå begynner å få et TEMA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Varierte spørsmål som i tillegg til å utfordre kreativiteten, er veldig morsomme :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde bare ITpro skrevet litt flere artikler dagen, la oss si 10 ganger flere, så hadde ITpro lett blitt Norges beste IT-side.

Helt sant. Hadde ITpro hatt ti ganger flere skribenter... ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Igjen kommer itpro med en nøtt som gjør seg vanskelig å knekke helt. For ærlig talt, hvordan skal vi kunne si det om vi ikke har testet ut samtlige julenøtt-konkurranser i landet? Man kan ikke si man ikke liker det man ikke har prøvd. Det er i alle fall det min samboer alltid forteller meg når jeg sier at noe ikke smaker godt. Så dere skjønner jo dilemmaet?!

Likevel har jeg jo mine personlige grunner til at Itpro har de beste nøttene, både på smak og utseende. Jeg mener, hvor andre steder finner man julenøtter med rosa elefanter, kokende julebrus og en god dose humor og selvironi? Det å sjekke Itpro.no har virkelig klatret høyt på listen over mest besøkte side når jeg kommer meg til lesesalen om morgenen. "Drit i facebook, mail og bt, hva er den neste nøtten på itpro.no?"

Ellers har jeg også fått med meg at på itpro´s julenøtter har det ingenting å si om man har peiling på det man skriver om i det hele tatt, noe som passer meg utmerket siden meg+IT=null peiling.

Og så må vi ikke glemme alle nøtteknekkerne, som hver dag streber etter å ha det beste svaret. Når man søker dette er det dømt å komme fram noen ville historier, hvilket er den beste underholdning på lange jobbedager! Jeg tror også hjernen har fått mer ut av å besvare julenøttene til itpro enn samtlige norsktimer i løpet av mine 13 år med skolegang, og DET er ikke bare bare!

Til sist må jeg faktisk si at jeg tror ikke julenøttene hadde blitt like fantastiske dersom Alexander(med litt assistanse) ikke hadde lagt så mye arbeid ned når han skal samle sammen og servere disse utrolige nøttene, og ikke minst alle dere andre i itprogjengen som er med på å gjøre dette til en daglig gledesopplevelse for alle oss nøtteknekkere. Så var dagens dose smisking også gjennomført!

Dette er grunnene til at itpro´s julenøtter en spesiell plass i mitt hjerte i disse travle juledager! <3

Endret av Renate :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fordi de ofte er vanskelige å besvare og det finnes ofte flere svar til samme spørsmålet. Hvilket svar som er riktig er vanskelig sette fingeren på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nu er klokka 12.. og æ har sjangle rundt i huset i en bakrus av altfor.. altfor mye Rødvin på et julebord æ vist nok va på i går.. men huske veldig lite av.. å nu så prøve æ å lese de syke/genuine og helt bortinatta svaran til ITPro-redaksjonen og Leserne, der øyan går i kryss og surre rundt i en meget ubehagelig fart. Det e mye som skal til for at æ gidd.. Men på en merkelig måte så e det faktisk verdt å få med sæ julenøttan til ITpro-- Selv med skallebank og når øyan går i kryss.. - og for å forsvare ITpros julenøtter så e det

:excl: -.Meget avhengighetskapende

:excl: - Meget Sosialt,.- du vet at svaret ditt blir lest og alle får respons

:excl: - Feite Præmier

:excl: - Og leserne yter de villeste historiene for å være best..

Derfor syns æ Julenøttan te ITpro e best...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De er best fordi google ikke kan svare på spørsmålene!

Samt det er ikke multiple choice.

Hodet må jobbe.

Klarer ikke å legge meg før vinner og nytt spørsmål legges ut.

En får vite hvor bra man svarte dagen etter samt man får ett mer personlig forhold til de som stiller spørsmålet :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fordi det er en kreativ, engasjerende, utfordrende og moro konkurranse. Det er alltid gøy å delta, samtidig som det er spennende å lese de andres bidrag. Noe av det jeg liker aller best er å lese svaret fra dere på gårsdagens nøtt, jeg passer alltid på å kun vise to linjer om gangen, slik holder jeg alltid spenningen på topp og vet aldri om hvem som vinner før jeg når slutten av teksten.

Jeg passer alltid på å lese den nye nøtten noen få minutter etter midnatt. Da får jeg god tid til å tenke og fundere på hva jeg skal skrive om, men i går skjedde det noe fælt. Den nye nøtten kom jo aldri. Jeg ble sittende å vente to timer over leggetid, kun fordi jeg ønsket å lese neste nøtt, men ingen nøtt kom. Jeg ble nesten litt redd, men måtte til slutt bare legge meg av utmattelse. Så når jeg våknet opp gikk jeg raskt inn på deres nettsider og der var dagens nøtt, å Gud jeg var glad da! :).

Så, så engasjerende er faktisk deres konkurranse, at jeg sitter et par timer over leggetid kun på grunn av jeg vil se dagens nøtt.

excited+face.JPG

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ITpros julenøtter er Norges beste konkurranse ikke bare fordi man hver dag får en ny nøtt å bryne seg på med blanke ark og fargestifter, men fordi mer enn halve moroen ligger i å lese gjennom andres knekkeforsøk. Det er en velsignelse (og til tider en påkjenning) å forsøke å dekode hvilke tanker som ligger bak alle disse merkelige svarene som kommer.

Midt oppe i det hele skal man gjøre sitt for å knekke nøtten som ligger foran en. Da gjelder det å bygge opp med teori og bakgrunnskunnskaper, anvende de på problemet, vinkle løsningen inn i en nyvinnende retning og aller helst treffe nøttegeneralens sært utviklede humor på veien.

Til sist kommer gleden over den fantastiske gavesekken med alt det rare i. Her er det bare å glede seg! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg liker Itpros julenøtter fordi de byr på utfordringer. En nøtt skal være hard å knekke og bare den beste kan vinne. Dagen derpå blir vinnersvaret avgjort og man kan selv si seg enig eller uenig med avgjørelsen, men uansett så har hver vinner gitt et svar som har fortjent en seier.

Det spesielle med julenøttene er at de og byr på julestemning fra 1. desember. Allerede da får man oppleve spenningen fram til julekvelden. Og mens vi venter kan vi kose oss med alle de gode svarene på de 24. artige nøttene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Itpros (jule)nøtter er de beste fordi det finnes ingen fasit. Til tider er de heller ikke så mye jul. Men nøtter som utfordrer, det er de! Og de utfordrer kreativiteten - en ofte understimulert del av mennesket.

At nøtteprodusenten faktisk leser alle svar er også en av de gode sidene, men det utgjør også en stor fare. For skulle svarfrekvensen gå opp fra et tyvetall til flere tusen blir det en oppgave av uante dimensjoner. Da blir det ikke lett å utse vinneren - om det noensinne er det.

En annen gode side er at nøttene ikke følger et fast mønster hvert år - men det kan bli en utfordring at nøtteprodusenten kan få vansker med å fornye nøttene sine. Det er vanskelig å holde en god standard over lang tid, uten å gjenta seg selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ITpros julenøtter er Norges beste konkurranse fordi:

Originalt - Julenøttene er en original konkurranse som ikke har blitt gjort så mye ellers.

Variasjon - Hver dag er det nye spørsmål og det er også en god og fin tekst som summerer gårsdagens julenøtteknekkere sine svar.

Underholdning - Julenøttene gir deg mye gratis underholdning og det er veldig morsomt å lese flere av innleggene.

Kreative spørsmål (og svar) - Det er ingen kjedelige spørsmål der du kan Google deg frem til svaret. Det er heller ingen direkte fasit. Dette bringer forfatteren frem i oss alle og det er veldig morsomt å se hva en klarer å skrive uten noen form for hjelp.

Svar som en kan lese og ikke blir gjemt etter det er publisert - Igjen, det å kunne lese andre sine bidrag er nok det som gjør denne konkurransen så bra.

Premier - Med premier så kommer det flere svar. Hadde det ikke vært premier så hadde ikke responsen vært så stor, og dermed hadde det ikke blitt så mange svar på julenøttene.

Sosialt - Det er sosialt å skrive et svar og å lese andre sine, fordi du vet at det er noen som leser det du har skrevet, og derfor setter du gjerne litt mer tid til å skrive.

Disse punktene kan ikke settes i en bestemt rekkefølge over hva som er viktigst. Alle disse punktene være med for å lage den beste konkurransen, og det har ITpro klart! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kvifor ITpro sine julenøtter er dei beste:

- Skiller seg ut frå dei andre

- Ein må vere kreativ

- Ein må bruke hjerna

- Det er morosame spørsmål, og der er morosamt å delta. I tillegg er det ikkje berre å "skrive eit svar".

- Sjølv om det er ei IT-side, så varierar spørsmåla, slik at vi kjem innom mange "felt".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På grunn av tilløp til nøtteallergi, måtte jeg la Zyrtecen virke litt før jeg var i stand til å lese/løse ITpros 16.julenøtt. For om den ikke er Norges beste, så er den i alle fall den desidert mest avhengighetsskapende (ser at det er flere enn jeg som har innsett det). Umulig å legge seg før vinner og ny nøtt er presentert! Og årsaken er, har jeg kommet til etter grundig selvransakelse: det er den eneste tilbakemeldinga man får i løpet av dagen at noen har lagt merke til deg. Selv uten premiering, er jeg blitt avhengig av dagens eneste "direkte" svar på at noen faktisk har "sett" meg og lest min kommentar. Så (og nå må jeg tørke bort noen tårer, hersens allergi) tusen hjertelig takk til ITpro for Norges desidert beste julenøtt, takket være dere tar jeg enda ett år blant de levende for når julaften er over, så gleder jeg meg allerede til neste desember og nye julenøtter fra ITpro! Nå kortslutter tastaturet mitt snart pga øynene som renner over, men som sagt så tror jeg nok dere har berget liv med disse personlige julenøttene med kommentarer til hver enkelt!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Grunnen er ganske enkel: En bruker må sette seg ned, tenke ut en god løsning for å knekke julenøttene til itpro. I motsetting til andre julekalendere hvor du bare svarer på spørsmål og legger igjen navn, er dette en mer krevende konkurranse. Det er noe brukerne ser ut til å like.

Å sitte på nett for å lete etter svar på et enkelt spørsmål blir alt for enkelt, mens julenøttene her er Norges beste julekonkurranse. Rett og slett fordi de er morsomme og løse! :)

For hver julenøtt jeg leser, kommer jeg i enda bedre julestemning. De spørsmålene på andre julekalendere får meg ikke i julestemning, siden det mest sannsynlig er spørsmål om et produkt du kan vinne. Her er det alt fra hvor mange nøtter nøtteliten har til hvordan man pynter det beste juletreet. Det er jo mye bedre enn noen få enkle spørsmål!

Itpro.no sine julenøtter er Norges beste julekonkurranse! Nettopp fordi den får meg i julestemning og morsomme nøtter! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Itpros julenøtter er Norges beste, ganske enkelt fordi de er de hardeste nøttene som er å knekke. Det hjelper det lite med tante Olgas antikke nøtteknekker i rustfritt stål når du skal bryne deg på Nøttegeneralens langtidsherdede julenøtter. Her må det knekkes så det knaker og knekker og knekkeren knekker og nøtten knekkes slik at knekken kan nytes. (nei, jeg snakker ikke om knekken du kan lage på din egen komfyr hjemme, men noe som er enda søtere - nemlig følelsen av å knekke Norges hardeste julenøtter). Det er jo som kjent slik at jo hardere nøtter, desto bedre er det man finner under skallet.

Det som gjør ITpros nøtter så ekstra harde at selv en diamant vil være enklere å knekke, er at alt avhenger av dagsformen til Herr Nøttegeneral. Både dagsform og dagshumør kan svinge stort fra dag til dag. Antyder jeg at Nøttegeneralen liter av PMS, spør du? Svaret er i høyeste grad, JA. Nøttegeneralen er Periodevis Meget Streng, noe han selvfølgelig må være, skal han sørge for skille knekker-klinten og knekker-hveten fra de virkelig store nøtteknekkerne.

ITpro er også eneste julenøttene i Norge med egen Nøttegeneral. Andre julenøtter har i beste fall en Nøttesersjant, Nøtteløytnant eller Nøttekaptein (hørte til og med at Lego hadde egen major i form av klossmajor), men det er ingen andre med generals grad. Når så vår kjære Nøttegeneral i tillegg er selveste NøttEliten i Norge (se svar på julenøtt 8. desember), så kan det umulig bli bedre. Med andre ord - Ingen over, ingen under, og ingen ved siden.

Endret av Mendelejev
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva er meningen med å beskrive hvorfor når det virkelig ikke finnes noen tvil?

Uansett om jeg prøvde, så klarer jeg ikke å sette fingeren hva som gir "det lille ekstra", men jeg synes dette sitatet er beskrivende:

“It all made perfect sense, and at the same time, nothing seemed to make sense at all.”

Nicholas Sparks

,

A Walk to Remember

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive