Forsterke WLAN signaler? antenne etc?

3 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei, sliter litt med WLAN rekkevidden hjemme.

Halve stua dekkes ikke av WLAN, så jeg leter etter en måte å forsterke rekkevidden på, her er det ikke snakk om mer enn 10-15m, men jo bedre styrke/hastighet jo bedre såklart.

Så jeg leter etter en måte å forsterke rekkevidden på, er ikke noe flink på nettverk men antar at en antenne til routeren som står nærmere stua er trikset? routeren står på loftet så blir jo isåfall å ha en antenne lenger inn på loftet som er nærmere stua.

Noen som kan komme med noe tips eller produktanbefalinger her?

EDIT: det går generelt i iPader i stua, så antar noen vanlig form for USB antenne ikke fungerer på dette? aldri eid et Apple produkt :P

Routeren er en SpeedTouch (Alcatel) Thomson (TG)789vn 8.4.3.H

takker for hjelp

Endret av schehf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Jeg vet ikke om noen antenner som bare er antenner som forsterker. Men jeg har selv brukt en anen løsning, en repeater. En repeater mottar wlan fra en ruter, og sender videre trådløst (og på kabel). Noen rutere har denne funksjonen fra fabrik, mens andre må modifiseres.

Repeater løsningen krever da en ekstra ruter som står i stua der det er grei dekning. Den vil da dele ut signaler videre.

En anen løsning er å ha en ekstra ruter i stua, men med kabel i mellom. Det er bedre enn repeater, siden repeater kan bli ustabilt (jeg har opplevd det, kan være ruteren jeg har brukt)

Du har nok rett at det ikke finnes noe usb antenner til iPad. Det finnes nok ingen slike produkter, desverre.

Dette er et par løsninger jeg kommer på akkurat nå. Det kan godt hende det hjelper med å bytte ut ruteren du har i dag, men tror ikke du får så veldig mye bedre rekkevidde da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har hatt 3 forskjellige routere, en av de har faktisk vært brukans for stua men vi har ikke samme leverandør lenger uansett.. men det ble en wifi repeater fra netgear på clasohlson som jeg kan anbefale :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive