Kopiere fra 2 til 16 Gb microsd-kort?

9 innlegg i emnet

Skrevet

Hei datavenner. Har idag kjøpt ny tlf, Huawei, og vil sette inn nytt og større minnekort. Har 2 Gb i den gamle tlf, og vil sette inn 16Gb Micro-SD i den nye, men som den multihandikappede jeg er når det gjelder slike ting prøver jeg meg her (uten å bli mobbet?) på å få en forklaring på hvordan jeg overfører alt fra gmlt. kort til nytt kort. På forhånd takk for all hjelp, Tundra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan jo koble til den gamle telefonen din (og det gamle minnekortet) til en pc, også overføre de filene til pcen.

Så kobler du i den nye telefonen med det nye minnekortet og overfører de gamle filene til det nye minnekortet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det du spør etter skal vel være mulig ved å koble telefonen (med 2GB-kortet i) til PCen, kopiere innholdet til PCen, koble fra telefonen når det er ferdig kopiert, bytte til 16GB minnekort, koble til PCen igjen og kopiere innholdet tilbake. :)

Usikker på om det er noe skjult på minnekortet som kanskje ikke blir med, men..

EDIT:

Ja, jeg og AdrianR er på samme bølgelengde her. :P

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, så du leste innlegget når jeg gjorde det Klykken :)

Svarte samtidig og jo!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hihi :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Noe helt annet, men greit å tenke på. Det kan være at det ikke har noe å si på for telefonen din, men sjekk manualen: du må muligens løse ut sd-kortet fra mobilens grensesnitt før du bytter til annet, da det som sitter i telefonen kan ha en tilknytning til telefonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som oftest er jo batteriet over SD-kortet, slik at man uansett må skru av telefonen. Hvis ikke er det kanskje sikrest å skru av telefonen uansett når det skal skiftes kort. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, det er alltid greit å skru av telefonen selvfølgelig, men tror enkelte har den egenskapen at du må "fortelle" telefonen først at du skal bytte til et annet sd-kort slik at den tilpasser det nye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei alle sammen. Tusen takk for svar og løsninger, gjenstår bare å prøve det ikveld! :unsure:

Tundra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive