Ixplore.exe er dette ett virus

27 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Min pc er blitt utrolig treg. Når jeg kobler til mobilt bredbånd så kommer det opp en prosess som heter ixplore.exe som ligger i mitt navn og bruker mye resurser. Når jeg går ut av bredbåndet så blir denne prosessen borte. Er dette ett virus ? Hvis det er det, hvordan kan en bli kvitt dette ?

Jeg bruker oppdatert virusprogram ( Normann ) og Anti-malware som ikke finner noe galt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Er du sikker på at du ikke mener iexplorer.exe?

Kommer denne prosessen opp når du har internet explorer oppe, eller bare når du har nettverket koblet til uten nettleseren oppe? Om den bare kommer opp mens du surfer på internett, så er det nok bare nettleseren. Internet explorer sin fil heter iexplorer.exe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp, viktig å få vite det nøyaktige navnet på denne.

Du sier "Når jeg går ut av bredbåndet så blir denne prosessen borte". Dette gir egentlig ikke mening, Som The Crusher prøver å fiske frem, trenger vi å vite nøyaktig hva du mente med dette.

Enten: "Når jeg går ut av nettleseren som heter Internet Explorer så blir denne prosessen borte"

eller: "Når jeg kopler datamaskinen min vekk fra bredbåndet, det vil si enten å kople ut nettverkskabelen eller kople seg fra det trådløse nettverket, så blir denne prosessen borte".

Disse to utfallene gir to helt forskjellige fremgangsmåter videre, så vi trenger å vite hva som er riktig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er ikke iexplore.exe standard da? Det er prosessen som starter opp IE på alle mine Windows-maskiner ivertfall.

EDIT: Nå så jeg at du skrev ixplore.exe og ikke iexplore.exe.

Endret av Nicwillu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp, viktig å få vite det nøyaktige navnet på denne.

Du sier "Når jeg går ut av bredbåndet så blir denne prosessen borte". Dette gir egentlig ikke mening, Som The Crusher prøver å fiske frem, trenger vi å vite nøyaktig hva du mente med dette.

Enten: "Når jeg går ut av nettleseren som heter Internet Explorer så blir denne prosessen borte"

eller: "Når jeg kopler datamaskinen min vekk fra bredbåndet, det vil si enten å kople ut nettverkskabelen eller kople seg fra det trådløse nettverket, så blir denne prosessen borte".

Disse to utfallene gir to helt forskjellige fremgangsmåter videre, så vi trenger å vite hva som er riktig :)

Hei

Når jeg går ut av nettleseren som heter Internet Explorer så blir denne prosessen borte. Dersom jeg bruker Firefox finnes ikke denne prosessen i oppgavebehandling. Den er bare tilstede når jeg bruker Explorer.

Er dette til nytte ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, det er til nytte. Det besvarte det ene spørsmålet mitt. Det andre jeg (og The Crusher) lurte på er om du kan bekrefte at fila virkelig heter nøyaktig Ixplore.exe som du sier, eller om den kanskje heter Iexplore.exe istede (med en "e" etter bokstaven "i".

Dersom den heter Iexplore.exe og ikke Ixplore.exe så er det ingen grunn til å bekymre seg. Nettlesere pleier ofte å bruke en del resurser, og Iexplore.exe betyr bare at nettleseren kjører :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som rd290 nevner, er det nok ingenting å beskymre seg for om den blir borte når du lukker nettleseren. Er nok bare prossessen til Internet explorer :)

Og når du bruker firefox så vil du ha en prosess som heter firefox.exe. Så den er heller ikke noe farlig ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei

Jeg kan bekrefte at det er 2 filer som heter iexplore.exe og at mitt navn kommer etter denne fila i prossen.

Begge desse filene bruker mye av kapasiteten. Er det mulig og fjerne den ene av disse 2 ?

Det er også en fil som heter explorer.exe.

Betyr dette at alt er ok ?

Endret av Leila
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Alt er nok normalt og det er vanlig at det ligger flere i task manager. Ikke farlig å avslutte, men helt unødvendig. Explorer.exe er utforsker-vinduet, altså når du har et vindu oppe som dokument eller bilde mappe, så det er også normalt å se. Hvis den bruker mye resurser kan jo komme av hva du har kjørende som er nettbasert. Det kan også hende at PC-en din trenger oppdatering.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Explorer.exe er helt trygt. Det sørger for at du har oppgavelinjen nederst, åpne mapper, osv...

Det ligger ofte flere prosesser med samme navn når man har en nettleser oppe, f.eks i Google Chrome virker det som at det "lages" en ny prosess for hver fane jeg har oppe. Du kan prøve å lukke en av de to, men det vil mest sannsynlig føre til at Internet Explorer lukkes, eller at funksjoner vil slutte å fungere, så det er egentlig unødvendig.

Endret av Nicwillu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så... hvis du mener Internet Explorer bruker unødvendig mye resurser, så er det bare å gi tilbakemelding så kan vi se om det er no å få gjort med det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for at alt er normalt, var bekymret. Pc,en er treg det tar veldig lang tid både med oppstart, og ikke minst ved oppkobling til internet Explorer. Prossen bruker ca. 190 000 kb. variere en del. Kan det være virusprogrammet ( Normann ) som er årsaken ?

Takknemlig for gode svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Normann har vel tidligere vært kjent for å være resurskrevende. Hvordan det er nå for tiden er jeg ikke sikker på. Det er mye som kan få maskinen raskere. 3 ting du kan starte med er følgende:

CCleaner -> Let deg gjennom innstillingene for programmet, og huk vekk at den bare skal rense opp i filer fra siste 48 timer. Ccleaner bør kjøres et par-tre ganger før alt er borte. CCleaner har også en register-rens som kan kjøres. Kjør igjen og igjen til 0 feil blir funnet.

Registry Defrag

Disk Defrag -> Merk: Ikke disk defragmenter SSD-disker. Kun gammeldagse "vanlige" harddisker :)

Gi tilbakemelding på om dette hjelper.

I tillegg kan vi godt se en HijackThis-logg:

Gjør følgende:

Last ned HijackThis.

Lagre den i en permanent mappe, f.eks i C:\HJT\, dobbelklikk på HijackThis.exe, og trykk Do a system scan and save a logfile.

Når Notisblokk-vinduet åpnes, trykker du Ctrl-A for å markere hele teksten, kopierer det Ctrl-C og limer det inn i din neste post på forumet Ctrl-V. Mesteparten av innholdet i lista er trygt. Ikke fiks noe enda.

Du vil da få en logg tilsvarende den i spoiler nedenfor:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 17:06:11, on 08.09.2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Sygate\SPF\smc.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

c:\programfiler\fellesfiler\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE

C:\Programfiler\Logitech\Video\CameraAssistant.exe

C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\jusched.exe

C:\Programfiler\Ahead\InCD\InCD.exe

C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Documents and Settings\Kenneth\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://stealthy.fool...es.net/news.php

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraAssistant] C:\Programfiler\Logitech\Video\CameraAssistant.exe

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideo[inspector]] C:\Programfiler\Logitech\Video\InstallHelper.exe /inspect

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraService(E)] C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe /automation

O4 - HKLM\..\Run: [smcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui

O4 - HKLM\..\Run: [RivaTunerStartupDaemon] "C:\Programfiler\RivaTuner v2.0 RC 16\RivaTuner.exe" /S

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O8 - Extra context menu item: Write a Review... - http://client.alexa....ions/review.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\System32\shdocvw.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe

O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe

O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe

O23 - Service: Logitech Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - c:\programfiler\fellesfiler\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programfiler\Sygate\SPF\smc.exe

Et tips: Legg loggfilene i

[spoiler]<skriv loggfilen her>[/spoiler]

Når du har gjort dette er det bare å vente på svar...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om det tar lang tid med oppstart, så kan du prøve å fjerne noen oppstartsprogrammer på pcen som du ikke trenger.

Skriv i søkebaren (Windows-tast + R), trykk deg til fanen "Oppstart" og huk av dem du ikke trenger. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om det tar lang tid med oppstart, så kan du prøve å fjerne noen oppstartsprogrammer på pcen som du ikke trenger.

Skriv i søkebaren (Windows-tast + R), trykk deg til fanen "Oppstart" og huk av dem du ikke trenger. :)

Hvis trådstarter er usikker på hva h*n trenger i oppstarten eller ei, kan det lønne seg å vente med dette til h*n har postet HijackThis-logg. Da kan heller vi informere om hva som er unødvendig å ha på oppstarten. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis trådstarter er usikker på hva h*n trenger i oppstarten eller ei, kan det lønne seg å vente med dette til h*n har postet HijackThis-logg. Da kan heller vi informere om hva som er unødvendig å ha på oppstarten. :)

Ja, det har du rett i, men de fleste programmer skal være trygge å fjerne (ting som en har lastet ned selv for eksempel).

H*n kan ta et skjermbilde av oppstartsprogrammene også, så vi kan lett finne ut av hva h*n burde huke vekk. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mhm. Jeg ønsker bare å påpeke at det er viktig at trådstarter ikke fjerner noe som h*n er usikker på om er trygt å fjerne. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 20:49:41, on 08.12.2012

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\elogsvc.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\Nvoy.exe

C:\Programfiler\Norman\Ngs\Bin\Nnf.exe

C:\Programfiler\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

C:\Programfiler\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\MAGIX Services\Database\bin\FABS.exe

C:\Programfiler\Java\jre7\bin\jqs.exe

C:\Programfiler\HPQ\IAM\bin\asghost.exe

C:\Programfiler\Google\Update\GoogleUpdate.exe

C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

C:\Programfiler\Macrium\Reflect\ReflectService.exe

C:\Programfiler\Secunia\PSI\sua.exe

C:\Programfiler\Telenor\mobilt bredband\Sesam\BIN\SecMIPService.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\11.2.0\ToolbarUpdater.exe

C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Programfiler\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\zlhh.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe

C:\Programfiler\Telenor\Mobilt Bredbånd\Mobilt Bredbånd.exe

C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

C:\Programfiler\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe

C:\Programfiler\Norman\Nvc\bin\nhs.exe

C:\Programfiler\Norman\Nvc\Bin\cclaw.exe

C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Documents and Settings\..............\Mine dokumenter\Downloads\HijackThis(1).exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startsiden.no/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)

R3 - URLSearchHook: MyAshampoo Toolbar - {a1e75a0e-4397-4ba8-bb50-e19fb66890f4} - C:\Programfiler\MyAshampoo\prxtbMyA1.dll

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL

O2 - BHO: Java Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre7\bin\ssv.dll

O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Programfiler\AVG Secure Search\11.1.0.12\AVG Secure Search_toolbar.dll

O2 - BHO: MyAshampoo - {a1e75a0e-4397-4ba8-bb50-e19fb66890f4} - C:\Programfiler\MyAshampoo\prxtbMyA1.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programfiler\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\5.7.7529.1424\swg.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programfiler\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: HP Credential Manager for ProtectTools - {DF21F1DB-80C6-11D3-9483-B03D0EC10000} - C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\ItIeAddIN.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)

O3 - Toolbar: MyAshampoo Toolbar - {a1e75a0e-4397-4ba8-bb50-e19fb66890f4} - C:\Programfiler\MyAshampoo\prxtbMyA1.dll

O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Programfiler\AVG Secure Search\11.1.0.12\AVG Secure Search_toolbar.dll

O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programfiler\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Programfiler\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETTVERKSTJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Startup: StartupFaster

O4 - Global Startup: StartupFaster

O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programfiler\norman\ngs\bin\nlf.dll

O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com

O16 - DPF: Garmin Communicator Plug-In - https://static.garmincdn.com/gcp/ie/4.0.3.0/GarminAxControl_32.CAB

O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (Installation Support) - C:\Programfiler\Yahoo!\Common\Yinsthelper200711281.dll

O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab

O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase4009.cab

O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1201702403453

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{4B5DB3D0-7209-4454-9F5E-3580CA766F5B}: NameServer = 193.213.112.4 130.67.15.198

O18 - Protocol: viprotocol - {B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9} - C:\Programfiler\Fellesfiler\AVG Secure Search\ViProtocolInstaller\11.2.0\ViProtocol.dll

O20 - Winlogon Notify: OneCard - C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe

O23 - Service: Advanced SystemCare Service 5 (AdvancedSystemCareService5) - Unknown owner - E:\IObit Toolbox\Advanced SystemCare 5\ASCService.exe (file missing)

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: Norman eLogger Service (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\elogsvc.exe

O23 - Service: FABS - Helping agent for MAGIX media database (Fabs) - MAGIX AG - C:\Programfiler\Fellesfiler\MAGIX Services\Database\bin\FABS.exe

O23 - Service: Firebird Server - MAGIX Instance (FirebirdServerMAGIXInstance) - MAGIX® - C:\Programfiler\Fellesfiler\MAGIX Services\Database\bin\fbserver.exe

O23 - Service: GTMM Device Service - Option nv - C:\Programfiler\Telenor\Mobilt Bredbånd\GtmmDeviceService.exe

O23 - Service: Googles oppdateringstjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programfiler\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google-oppdatering-tjenesten (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Programfiler\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programfiler\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programfiler\HPQ\Shared\hpqwmi.exe

O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Oracle Corporation - C:\Programfiler\Java\jre7\bin\jqs.exe

O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Programfiler\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe

O23 - Service: Norman Hash Server (NHS) - Unknown owner - C:\Programfiler\Norman\Nvc\bin\nhs.exe

O23 - Service: Norman Network Filtering service (NNFSVC) - Norman AS - C:\Programfiler\Norman\Ngs\Bin\Nnf.exe

O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe

O23 - Service: Norman ZANDA - Norman AS - C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman AS - C:\Programfiler\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe

O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Norman ASA - C:\Programfiler\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe

O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Norman ASA - C:\Programfiler\Norman\Nse\Bin\NSESVC.EXE

O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Programfiler\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe

O23 - Service: Norman Resource Provider (NICCA) (NVOY) - Norman AS - C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\Nvoy.exe

O23 - Service: Macrium Reflect Image Mounting Service (ReflectService) - Unknown owner - C:\Programfiler\Macrium\Reflect\ReflectService.exe

O23 - Service: Norman Scheduler Service (Scheduler) - Norman ASA - C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe

O23 - Service: Secunia PSI Agent - Secunia - C:\Programfiler\Secunia\PSI\PSIA.exe

O23 - Service: Secunia Update Agent - Secunia - C:\Programfiler\Secunia\PSI\sua.exe

O23 - Service: Sesam Control Service (SesamService) - Swisscom - C:\Programfiler\Telenor\mobilt bredband\Sesam\BIN\SecMIPService.exe

O23 - Service: Sony PC Companion - Avanquest Software - C:\Programfiler\Sony\Sony PC Companion\PCCService.exe

O23 - Service: vToolbarUpdater11.2.0 - Unknown owner - C:\Programfiler\Fellesfiler\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\11.2.0\ToolbarUpdater.exe

--

End of file - 11824 bytes

>

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

CCleaner har jeg brukt i lang tid, har også brukt Regitry Defrag og Disk Defag uten at det har vært merkbart forandring.

Hvis det er noe i denne loggen som kan fjernes, i tilfelle hvordan gjøres det ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen

Beklager sent svar, har vært litt opptatt idag.

Problemer med resurskrevende nettlesere kan komme av Toolbars som er installert. Dette er som oftest forstyrrende elementer som du kan se øverst i nettleseren din, og de blir gjerne installert fordi man er uforsiktig og setter en hake et sted under installasjon av hvilket som helst program.

Du har 2 av disse, Yahoo Toolbar og MyAshampoo Toolbar. Dersom du ikke har noe behov for disse, vil jeg anbefale deg å avinstallere disse på samme måter som man ellers avinstallerer programmer. Når dette er gjort kan du poste en ny HijackThis-logg, samt gi tilbakemelding på om disse toolbarene har forsvunnet.

Du har også AVG security toolbar som du kan avinstaller hvis du ønsker: http://www.avg.com/ww-en/faq.num-5200%23num-5200

Jeg vet ikke hvor mye dette vil hjelpe, men jeg har desverre ikke så mye mer fornuftig å komme med. Nettlesere bruker mye ressurser, i allefall hvis man har mange faner åpne, og dette krever en del minne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja, bort med verktøylinjer, de skaper treg og usikker nettleser.

Det kan også se ut som om Norman ikke kjører helt normalt, mulig jeg feiltolker men du kan vurdere reinstallering av programmet.

Last ned siste versjon først, og pass på at du har lisensnøkkel.

Klikk Windows-knappen + R, skriv inn: Delnvc5 og klikk Enter. Restart og slett programmappa: C:\Programfiler\Norman.

Installer på nytt.

Programmet StartupFaster, har du lagt inn det selv?

Et unødvendig programvare og en bør vanligvis ligge unna den type tweaks. Du kan gjøre det samme gratis gjennom msconfig i Windows.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har vært borte noen dager, derfor så lang tid.

Jeg har avinstallert MyAshampoo Toobar, Yahoo Toolbar finner jeg ikke. Har også avinstallert AVG security toolbar,men der ligger igjen en fil som heter AVG Secure Search på 913 kb. ( denne kan ikke slettes, ingen tilgang ) kommer opp i en boks.

Har også som Pijano foreslår avinstallere Normann og installere den på nytt. Det har jeg også gjort men den nye versjonen av Normann vil oppdatere seg hver dag og da bruker den hele pc'ens resursser den laster ned ca. 12 500 000 byte hver gang.

Det ligger også fortsatt igjen 4 filer som er Unknown Normann. se også forige Hijackthis.log.

Når Normann søker gjennom så er det mange filer i Dokument and settings som ikke kunne gjennomsøkes helt, ingen tilgang.

Er det normalt?

Pc'n har blitt noe raskere, men den nye Normann er tregere enn den gamle. Dette ble mye.

Legger med ny Hijackthis.log

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 18:28:30, on 18.12.2012

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\elogsvc.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\nvoy.exe

C:\Programfiler\Norman\Ngs\Bin\Nnf.exe

C:\Programfiler\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe

C:\Programfiler\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\MAGIX Services\Database\bin\FABS.exe

C:\Programfiler\Java\jre7\bin\jqs.exe

C:\Programfiler\Norman\Nvc\bin\nhs.exe

C:\Programfiler\Google\Update\GoogleUpdate.exe

C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

C:\Programfiler\Macrium\Reflect\ReflectService.exe

C:\Programfiler\Secunia\PSI\sua.exe

C:\Programfiler\Telenor\mobilt bredband\Sesam\BIN\SecMIPService.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\11.2.0\ToolbarUpdater.exe

C:\Programfiler\HPQ\IAM\bin\asghost.exe

C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Programfiler\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\zlhh.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe

C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe

C:\Programfiler\Norman\npc\bin\nuaa.exe

C:\Programfiler\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe

C:\Programfiler\Norman\Nvc\Bin\cclaw.exe

C:\Documents and Settings\ ...........\Skrivebord\HijackThis(2).exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startsiden.no/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL

O2 - BHO: Java Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre7\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - (no file)

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programfiler\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\5.7.8313.1002\swg.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programfiler\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: HP Credential Manager for ProtectTools - {DF21F1DB-80C6-11D3-9483-B03D0EC10000} - C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\ItIeAddIN.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)

O3 - Toolbar: (no name) - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - (no file)

O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programfiler\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll

O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Programfiler\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETTVERKSTJENESTE')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com

O16 - DPF: Garmin Communicator Plug-In - https://static.garmincdn.com/gcp/ie/4.0.3.0/GarminAxControl_32.CAB

O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} - C:\Programfiler\Yahoo!\Common\Yinsthelper200711281.dll

O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab

O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase4009.cab

O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1201702403453

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

O18 - Protocol: viprotocol - {B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9} - (no file)

O20 - Winlogon Notify: OneCard - C:\Programfiler\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe

O23 - Service: Advanced SystemCare Service 5 (AdvancedSystemCareService5) - Unknown owner - E:\IObit Toolbox\Advanced SystemCare 5\ASCService.exe (file missing)

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: Norman eLogger Service (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\elogsvc.exe

O23 - Service: FABS - Helping agent for MAGIX media database (Fabs) - MAGIX AG - C:\Programfiler\Fellesfiler\MAGIX Services\Database\bin\FABS.exe

O23 - Service: Firebird Server - MAGIX Instance (FirebirdServerMAGIXInstance) - MAGIX® - C:\Programfiler\Fellesfiler\MAGIX Services\Database\bin\fbserver.exe

O23 - Service: GTMM Device Service - Option nv - C:\Programfiler\Telenor\Mobilt Bredbånd\GtmmDeviceService.exe

O23 - Service: Googles oppdateringstjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programfiler\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google-oppdatering-tjenesten (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Programfiler\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programfiler\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programfiler\HPQ\Shared\hpqwmi.exe

O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Oracle Corporation - C:\Programfiler\Java\jre7\bin\jqs.exe

O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Programfiler\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe

O23 - Service: Norman Hash Server (NHS) - Unknown owner - C:\Programfiler\Norman\Nvc\bin\nhs.exe

O23 - Service: Norman Network Filtering service (NNFSVC) - Norman AS - C:\Programfiler\Norman\Ngs\Bin\Nnf.exe

O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe

O23 - Service: Norman ZANDA - Norman AS - C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman AS - C:\Programfiler\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe

O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Norman AS - C:\Programfiler\Norman\Ngs\Bin\Nprosec.exe

O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Norman ASA - C:\Programfiler\Norman\Nse\Bin\NSESVC.EXE

O23 - Service: Norman User Activity Agent (NUAA) - Unknown owner - C:\Programfiler\Norman\npc\bin\nuaa.exe

O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Programfiler\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe

O23 - Service: Norman Resource Provider (NICCA) (nvoy) - Norman AS - C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\nvoy.exe

O23 - Service: Macrium Reflect Image Mounting Service (ReflectService) - Unknown owner - C:\Programfiler\Macrium\Reflect\ReflectService.exe

O23 - Service: Norman Scheduler Service (Scheduler) - Norman ASA - C:\Programfiler\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe

O23 - Service: Secunia PSI Agent - Secunia - C:\Programfiler\Secunia\PSI\PSIA.exe

O23 - Service: Secunia Update Agent - Secunia - C:\Programfiler\Secunia\PSI\sua.exe

O23 - Service: Sesam Control Service (SesamService) - Swisscom - C:\Programfiler\Telenor\mobilt bredband\Sesam\BIN\SecMIPService.exe

O23 - Service: Sony PC Companion - Avanquest Software - C:\Programfiler\Sony\Sony PC Companion\PCCService.exe

O23 - Service: vToolbarUpdater11.2.0 - Unknown owner - C:\Programfiler\Fellesfiler\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\11.2.0\ToolbarUpdater.exe

--

End of file - 11032 bytes

Endret av Leila
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har du prøvd å kjøre CCleaner på Register --> Søk etter feil? Gjør dette et par ganger til det ikke dukker opp noen flere feil. Husk å trykke på "Reparer merkede feil" når du er ferdig. Du trenger ikke å sikkerhetskopiere registeret, men om det er første gang du gjør det, så kan det være lurt :)

Du kan også gå inn på Datamaskin --> Volum © (Eller det volumet du bruker) --> Programfiler eller Programfiler (x86) --> Finne Toolbarene dine der og slette mappen dems.

Siden du har så mye problemer med Norman, så vil jeg anbefale deg et annet program som tar veldig lite ressurser av pcen din.

Husk å avinstallere Norman først og last så ned ett av de følgende Antivirus programmene. Ikke besøk noen "skumle" nettsider imens du er uten Antivirus :)

Enten kan du bruke AVG, Avast eller Microsoft Security Essentials.

Det er det sistnevnte jeg bruker og jeg er storfornøyd med det, men det ble ikke godkjent som Antivirus program i den forrige testen som var, men den gjør uansett en god jobb og den bruker svært lite ressurser.

Angående den filen du ikke kan slette, er du administrator?

Om du er, så kan du prøve følgende måte:

Høyreklikk på filen --> Egenskaper --> Om skrivebeskyttet er huket av, fjern den haken --> Gå til sikkerhet fanen --> Gå på "Ditt brukernavn" --> Trykk rediger --> Huk av alle boksene under "tillat".

Om ikke dette skulle være nok, så kan du: Trykke avansert (under tillatelsene) --> Endre tillatelser.. --> Dobbeltklikk på brukeren din --> Huk av alle på tillatt.

Om dette ikke løser problemene dine, så er det bare til å si ifra :)

Endret av AdrianR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det at antivirusprogrammet laster ned oppdateringer hver dag, er ikke annet enn veldig bra. Gode antivirusprogram gjør dette. 12500000 bytes er ikke mer enn 12 megabytes, og det burde ikke ta mange sekundene å laste ned med bredbånd og en brukbar PC. Hvor lang tid bruker Norman på denne oppdateringen hos deg?

Men som det nevnes: Hvis nyeste versjon oppleves som mer resurskrevende, så er det kanskje en idé å vurdere et av de gratisprogrammene som nevnes ovenfor. Mange av gratisprogrammene er bedre enn Norman når det kommer til evne til å oppdage virus, og fjerne dem. Du kan se en del ulike tester på http://www.av-comparatives.org/

Der kan du kanskje legge merke til at Avira er et annet program som gjør det veldig bra. Gratisversjonen av Avira kan du få her: http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus

Åpne HijackThis, og velg "Do a systemscan only".

Sett en hake i boksen foran følgende linjer, og klikk deretter på "Fix checked":

O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} - C:\Programfiler\Yahoo!\Common\Yinsthelper200711281.dll

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har fått rensket godt opp, pc`n går mye bedre nå. er veldig fornøyd. Nå gjenstår det bare og bytte virusprogram til ett som bruker mindre ressurser så ser dette ut til å bli veldig bra. Takk for den gode hjelpen.

Ett GODT NYTT ÅR!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive