3. julenøtt 2012

32 innlegg i emnet

Skrevet

I den kristne verden er mandag første arbeidsdag. Dette er dagen hvor nye muligheter åpnes og mulighetene for blank start er til stede. Vi i redaksjonen har en hektisk uke i møte med dagens nøtt.

Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ha en nisse som deler ut cola

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:) lage nisse smilefjes
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg følte jeg var nødt til å få alle kortene opp på bordet før jeg besvarte dette spørsmålet. Derfor tok jeg meg bryet å spørre en finne hva hun mente om saken (du vet du snakker med en finne når alle hennes tre navn inneholder dobbelt-vokaler). Da jeg delte Redaksjonen sitt syn på saken, fikk jeg et klart svar tilbake:

"Fack deg a, onkel æ julenissen !"

Vi ser altså at det kan verifiseres at finner er sta på sin mening, og jeg var tydeligvis heldig som fant ei slektning av nissen. Eller kanskje julenissen rett og slett er onkel til alle innbyggere av Finnland?

Vel, vel. Nå har det seg nå en gang slik at Redaksjonen allerede har bestemt oss for at dette er feil, så da må jeg vel bare godta det, og gå videre med besvarelsen.

Hvis vi spør oss: Hva er grunnen til at vi tenker på Coca Cola når vi tenker på jul, er det 3 ting som popper opp i hodet mitt: En stor lastebil-truck, en reklamesang og en julenisse.

Formelen er noe sånt som dette:

%5CLARGE%5C%21Nissen%20%3D%20Lastebil%20%5Ccdot%20Reklamefilm.gif

Nissen er altså et produkt av mye reklamefilm og mange lastebiler.

Nå som vi har skjøvet Finnland til side, og fått en matematisk formel for Nissen, har vi stort sett løst hele oppgaven. Vi sitter igjen med 1 likning og 2 ukjente, og det er som vi alle vet ikke noe problem å finne en løsning på - i allefall ikke når man har ITpro i ryggen. Det ITpro må gjøre er å finne ut hvor mye lastebil og hvor mye reklamefilm som er nødvendig for å tilfredsstille Nissen mer enn det Coca Cola har gjort.

Jeg foreslår at dere begynner med reklamefilmen. Kanskje vi kan lage en nonprofit sang der alle brukerne bidrar med med hver sin strofe, i ekte "Ylvis - Sammen finner vi frem" og "We are the world" stil.

Så må dere finne ut av hva lastebil-trucken kan brukes til. Coca-Cola bruker den jo åpenbart til å transportere Coca-Cola, men forumposter og nyhetsartikler tar ikke så mye fysisk plass. Kanskje lastebilene kan fylles opp med datamaskiner og 3G-antenner, og kjøres ut i verden. Vi kan gi opplæring til hele verdens befolkning om hvordan de kan benytte seg av ITpro og Forumet. Dét var en god idé om jeg må få si det selv!

Og med disse to i boks, er jeg overbevist om at dere vinner Nissen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ta med staben på en tur Finnmark. Ta med nevnte julegave sekker, nissedrakt, små-hjelper-drakt og finn dere en noe uberørt sted med litt vegetasjon. Slå opp telt eller liknende for å skape noe som tilsier en fabrikk (film det i frosk perpektiv). La staben være de små hjelperne, og redaktøren nissefar. Film arbeidet med pakking og produsering av gaver, skap god stemning. Da dette er gjort, ta kontakt med lokalbefolkningen for leie av reinsdyr, husk å gå til innkjøp av bjeller, seler og diverse lys samt slede. Kjør av gårde og lever noen gaver til ulike husstander. Enkelt og greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:) lage nisse smilefjes

:xmas: Alt for at våre brukere skal bli fornøyd

edit: og ja, her på ITpro liker vi å ha nisselua litt på snei.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ha en nisse som deler ut cola

Nissen var aller først grønn før Coca cola laget en reklame kampanje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det krever ikke så mye forberedelser. ITpros julekalender agerer jo allerede som julenisse, og gir pakker til de flinke "barna". Dermed gjenstår det å kle opp en herremann i nissekostyme (fordelsvis Atle Antonsen), med ITpros logo godt synlig på drakten. Lag en kort reklamesnutt som sendes på 21 århundredets mest hysteriaproduserende TV-kanal: MTV. Med det catchy budskapet: "ITpros julekalender - Bare harde pakker!" Hvem kan motstå harde pakker??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ITpro er jo godt igang allerede med julenøtter og nisselue på logoen deres.

jeg tror å endre litt på logoen til å ligne julenissen i desember ville vært et steg i riktig retning.

MEN... å promotere julenissen bedre enn Coca Cola skal jaggu meg godt gjøres, de har motiv av julenisse og julemotiv på samtlige flasker og annet merchandise som drikkes og brukes av mennesker i rundt 200 land.

De kjører nydelige fargefulle og koselige reklamer med feks konvoier av julepimpete julelastebiler med fine rader av julelys nøye plassert på hver lastebil, som igjen lyser opp hus, broer, trær og tilværelsen til alle menneskene denne konvoien passerer.

Peiser som blir til Coca Cola lastebiler, julenissen som sitter og drikker Coke og rundt han er det en haug med snøglober som innholder vår verden.

og det er alltid en fin, koselig og munter

melodi med alle de rette tekst innslagene som omhandler jul.

I tillegg til dette kjører de rundt med en Coca Cola lastebil i Desember som igjen promoterer både Cola og julenissen.

Det å skulle promotere julenissen bedre enn Coca Cola er som å hoppe etter Wirkola.. en bortimot umulig oppgave.

Personlig synes jeg at ITpro gjør en fantastisk god jobb med å promotere julen og julenissen.

Min påstand blir altså at The Coca Cola Company tar seg av promoteringen av julenissen (samt Coca Cola, som de egentlig gjør) og ITpro fortsetter det flotte arbeidet med enkelt og greit gi oss informasjonsteknologi og nydelige julenøtter i Desember :)

God Jul

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Først og fremst må det reageres på det feilaktige premisset for oppgaven. Det er vitterlig hverken Coca-Cola eller finnene som står bak julenissen. De er riktignok begge gode på å utnytte ham kommersielt, men julenissen er et resultat av en sør-/vesteuropeisk folkelig tolkning av Biskopen av Myra i det 4. arhundre som ca. 200 år etter sin død begynte å bli omtalt som helgen. I forbindelse med okkupasjon og gravrøveri ble både helgentradisjonen, og liket hans importert til Spania i det ellevte århundret hvor han ble godt kjent som helgen for sjømenn. Helgentradisjonen tok sjøveien til Nederland i middelalderen hvor han dukker opp som helgen for barn. Gavetradisjonen er forankret i gamle historier om hvordan han gav passende medgiftgaver til en fattig, men dypt religiøs mann som hadde tre døtre. Disse gavene sikret at jentene kunne bli gift i stedet for å måtte livnære seg av prostitusjon eller annen ikke-kristelig aktivitet.

I det moderne Europa er jo mye snudd på hodet, også kjønnsroller. Det er vel ikke lenger så relevant at jenter ikke blir gift uten medgift, men kanskje ITpro-redaksjonen kan henvende seg til andre grupper som ikke blir (godt) gift. For eksempel kan redaksjonen i nissens ånd hjelpe stakkars frustrerte IT-nerder med det som skal til for å åpne nye muligheter hva sivil status angår (i stedet for å måtte bedrive ikke-kristelig aktivitet).

Dette vil være en promotering som både er sankt-verdig, i nissens ånd og trolig viden populær ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå som det er så kaldt i Norge (til og med så langt sør som i Fredrikstad), må det være sykt kaldt på Nordpolen!

Så for å få julenissen på "vårt lag", send en supervarm-onepiece som er dekket av "www.ITpro.no" samt med logoen. Husk mye god pels (fuskepels) i hetta..

Da vil nissen heretter bare huskes som ITPro-nissen!

/Bert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dere må legge opp en markedsføringsstrategi som skiller seg ut, som rett og slett er helt unik. Jeg har her laget en markedsføringsplan til dere gjennom 6 steg.

1. Alle ansatte på ITpro må begynne å spise alle måltider på McDonalds. Etter en måned vil nok de fleste av dere være gode og runde. Det er viktig at alle blir med og hjelper hverandre til å fullføre dette punktet.

2. Alle må la skjegget gro og farge alle hårene på kroppen hvit.

3. Alle går til innkjøp av noen røde nisse klær, og en julegavesekk fylt med spennende julegaver.

4. Nå som alle er feite, har hvit skjegg som selveste julenissen og går ikledd i hans praktfulle røde drakt er det på tide å gå til alle de store byene i Norge og husk at alle må ta med seg sin julegavesekk.

5. Nå skal dere dele ut gaver til tilfeldige personer på gaten, det er viktig at dere dokumenterer det hele fra første punkt til det siste.

6. Etter de 5 første stegene er fullført skal dere sette sammen all dokumentasjonene og lage en fantastisk og særdeles unik dokumentar. Denne skal dere sende gratis til alle innbyggerne i hele Norge, samt en Blu-ray spiller til å spille den av, en av de nyeste og største tv’ene på markedet til å se den på og selvfølgelig et hjemmekinoanlegg til minst 100 000 kroner. På hver pakke skal det stå hilsen ITpro Julenissen.

Gjennomfører dere alle disse punktene kan jeg garantere at dere vil skape medieoppstyr, ikke bare i Norge, men verden! Alle vil bli klar over ITpro julenissene og markedsføringsplanen vil bli en stor suksess, ti ganger større en Coca Cola sin julenisse….

itprodag3.png

Endret av piratentim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For at dette skal være mulig må dere starte en ny trend. Hvordan skal dere klare dette? jo dere må selvfølgelig bruke nissemor. Som dere allerede vet så selger sex. Så hva er bedre enn en sexy nissemor? Så det dere må gjøre er ha en reklame med julenissen sittene foran datamaskinen.( inne på itpro sine nettsider) Så har du en sexy nissemor som prøver å få oppmerksomheten til nissen på mange forskjellige måter (bruk fantasien). Dette klarer hun selvfølgelig ikke. Så til slutt sier nissen dette: ITpro, alt nissemor ikke kan gi deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det å kunne promotere Nissen bedre en Coca Cola er en vanskelig, men er det en umulig jobb?

Det at Cola har hatt et nærmest monopol på å promotere Nissen skriver seg fra en gammel historie.

Så om dere vil kan jeg godt ta den her.

så barn, sett dere godt til rette så skal jeg fortelle dere en historie.

Nå er det ikke helt sikkert at det var 100 % slik dette var, men kjernen i historien er sann. Ja det var det han sa den siste som fortalte den til meg.

uansett, dette skjedde for en masse herrens år siden. det var sånn omentrent på denne tiden og juleverkstedet på Nordpolen sydet av alskens aktivitet. Alvene var opptatt med å produsere gaver for Nissen, mens Gnomene styrte med å ta vare på bygningsmassen, samt fore reinsdyr og flikke på utstyret.

Nissemor var i full gang med å prøvekoke julegrøten mens barna prøvde de nye gavene som skulle lages til alle verdens barn alt mens de øvde på julesangene.

det var, som dere skjønner, et lunt og koselig velvære som var senket seg over et juleklart Nordpolen.

Men var absolutt alle i stemning? nei, det var en som ikke var kommet dit enda. og det var Julenissen.

Og hvorfor det, spør dere kanskje om.

Jo, saken var det at han satt i stolen sin på Nissekontoret sitt og så i sin Nissebok. I den boken står navnene på de som er snille og de som ikke er fullt så snille.

Nå hadde Nissen en bekymret rynke mellom øynene, som ble dypere og dypere alt mens han leste nedover listen sin. Barna hadde blitt fler med årene. Og ikke nok med det, de hadde blitt snillere også.

Så grunnen til denne rynken var at han skjønte at Alvene rett og slett ikke hadde kapasitet til å lage alle disse lekene som skulle til.

Joda, de var flinke og raske til å lage leker. Men med tiden hadde lekene blitt mer avansert og barna hadde blitt fler. Og på grunn av en hard utvelgelse var det ikke så mange nye Alver som kom til hvert år.

Nissen satte albuene sine på bordet og la ansiktet i dem. Slik satt han lenge. Plutselig sto Nissemor ved ham og rørte ham lett på skulderen. Han hadde ikke hørt at hun banket på døren.

Nissefar så trett på henne, alt mens han strøk henne på handen som enda hvilte på skulderen hans.

«hva er det, far?» spurte Nissemor. «du ser sliten ut og det er noe som plager deg».

Nissefar ristet sakte på hodet sitt. «av og til, mor.» sa Nissen. «av og til skulle jeg ønske jeg var Tannfeen. Han trenger bare å legge igjen en krone. Og det er ikke noe som forandrer seg».

Nissemor så spørrende på Nissefar. Så mens nissefar stirret ned i boka si, kom han frem med hele historien og hva han hadde oppdaget.

«vi må få Alvene til å jobbe fortere» sa Nissemor. «hvordan skal vi klare det» lurte Nissefar.

«vi har allerede lurt inn litt, skal vi si, prestasjonsfremmende midler i grøten. Det vil kun gå om døgnet hadde flere timer. Eller at de jobbet flere timer i døgnet.»

«hva med det tilbudet fra det Amerikanske selskapet da?» spurte Nissemor.

«aldri» sa Nissefar fortørnet. «klausulen deres kan jeg ikke godta. Det er umulig for meg»

«tenk litt på det» sa Nissemor. «vi har ikke andre alternativer»

Nissefar sukket tungt. Nissemor hadde som vanlig rett. Han måtte ta den telefonen.

Så slik var det kjære leser at Coca Cola kom inn som hovedsponsor til Julenissen.

Koffeinen i Colaen gjorde at Alvene kunne jobbe mye fortere og lengre timer uten å bli sliten.

Men klausulen i kontrakten var at Nissen heretter skulle assosieres med Coca Cola for all fremtid.

Og siden Nissen er en mann av sitt ord, gjelder den kontrakten enda.

Så til spørsmålet: hvordan kan ItPro promotere Nissen beder en Coca Cola?

Det er vanskelig og dessuten ulovlig i følge kontrakten Coca Cola har med Nissen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Markedsføringen må nok begynne allerede på barnehagestadiet. "Antivirus" er som kjent en mangelvare blant de minste, så det burde være enkelt å få innpass på akkurat det.

Med friske barn får man nok raskt innpass hos foreldrene også. ;)

Istedenfor en tradisjonell nisse som kommer ned pipa, bør man kanskje vurdere å komme gjennom varmepumpa eller som vedlegg til en epost.

Rett og slett: Think different!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det beste ville nok vært å finne live-footage av Nissen som beviser hans eksistens. Det ville i så fall skapt en mye større blest rundt ham enn hva Coca Cola noensinne vil klare å få til, men dette er kanskje lettere sagt enn gjort. Derfor vil jeg foreslå det nest beste: Tegn en karikatur av Mohammed utkledd i nisseklær, betal en russisk hacker for å hacke seg inn på facebooksiden til Eminem (for kun, i følge Trend Micro, den nette sum av 1080 kr?) som per i dag har over 62 millioner likes, og publiser bildet der. Da skal jeg love dere at dere setter Nissen i fokus! Men det er kanskje ikke helt den vinklingen dere så for dere? Dessuten vil det nok hisse opp ganske mange, og det er tross alt ikke så lett å gjennomføre heller...så derfor foreslår jeg heller det nest, nest beste! Finn opp en teknologi som gjør det mulig å projektere et høyoppløselig bilde over hele atmosfæren. Dermed har dere en meget kraftig markedsføringskanal som gjør det mulig å formidle et budskap til et publikum bestående av hele verdens befolkning på en brøkdel av et sekund. Sleng opp noen hyggelige bilder av Nissen når han for eksempel deler ut gaver natt til julaften, og dere kommer til å se at det vil fungere mye bedre enn de (til sammenligning) usle reklamefilmene til Coca Cola!

Ta-da, problem solved! Og jula handler jo om å gi, så den ideen skal dere få helt gratis av meg! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Å slå Coca Cola, Finland og Nordpolen på akkurat det feltet er vanskelig, og vanskelig vil vi jo ikke ha noe av siden det gir ekstraarbeid og sikkert mye kjip stress.

Det sies at man på seg selv kjenner andre, og meg selv er (så vidt jeg har giddet å sjekke etter) av typen som liker minst mulig arbeid (les: Ekstremversjon av lat), så da er mitt råd som følgende: ITpro kan kapre nissekonseptet utenfor selve julehøytiden, og lansere 11månedersnissen. Null stress, lite arbeid og det gjør seg sikkert helt selv da nissen i seg selv er kjendis fra før.

Å gjøre det slik er jo i tillegg nytt, spennende og nytenkende, og kan fremme kjøpekraften i de månedene hvor det ellers er lite gaveshopping hos de aller fleste. Det igjen kommer mange butikkeiere til gode. I tillegg er det enkelt siden det er lite konkurranse fra andre nisser i den tiden.

Farger man nissens klær gule og gir den navnet "Gulenissen" er man også skjermet for tidens mest populære måltid, nemlig advokatmat.

Uansett, jeg nevnte innledningsvis at jeg er lat, så resten av detaljene rundt dette får dere leie noen til å finne ut av, uten at det burde komme som en overraskelse. Ideen er iallefall permanent ripet inn på denne nettsiden nå, så fort dere før noen stjeler den!

God jul og hugz n' kizzez! xoxo :xmas:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Coca Cola fikk den fysiske nissen kjent. ITpro kan gjøre Internett-nissen kjent!

For å gjøre Internett-nissen kjent følger der bare disse punktene:

1. Leie en til å hacke alle facebook-kontoene I norge. Det kommer på ca 5.4e9 NOK. Dette er en hel grei pris. For når dere bruker disse kontoene til å sende private meldinger og poster på alle tilgjengelige vegger at ITpro's julenisse bare gir gaver du blir glad for(harde altså), så kommer alle til ITpro's julekalender og det blir plutselig mye vanskeligere å vinne =(.
  2. Kjøpe alle reklameplassene til TV2, TVNorge, TV3, også videre. og sette inn en fin animasjon av Internett-nissen som huker inn gave etter gave på ITpro's julekalender. Disse gavene er så klart de gavene han bruker til å gi til alle personene på Jorda. Og siden Internett-nissen bare gir pakker du blir glad for(Harde, såklart), så betyr det at ITpro må ha verdens beste gaver!
  3. Gjøre bakgrunnen på ITpro.no rød, men en liten nisse som deler ut pakker nede i venstre hjørne.
  4. Få den russiske hackeren dere leiet til å gå rundt I russland kledd ut som en Julenisse, men med ITpro logoen på brystet.(Han fikk tross alt en sum tilsvarene 80 øre fra alle mennesker som lever i verden i dag!)
  5. Brukes digi-post til å sende et brev til hver person i Norge hver uke. på det brevet skal det stå en interessang opplysning om Internett-nisssen. Da slipper dere at grafen over klikk på wikipedia siden om Internett nissen ser slik ut:
    1333854.jpeg
  6. Presentere alle gavene fra Secret-santa som at de er fra Internett-nissen.

Hvis alt dette gjøres, vil jeg si at dere har promotert nissen I stor grad og ikke minst mer en Coca Cola.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er da enkelt: Slutt å lage oppgaver som omhandler det unevnelige selskapet, og går over til å drikke Solo eller noe annet... Gult kan også være kult - i julen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er ikke mye som slår coca-cola reklamen, men det som hadde vært toppen av kaka for min del (og sikkert mange andre fra itpro sin eminente fanklubb) var om alle dere på itpro hadde tørket støv av nissedrakten, tatt en haiketur med "pirattaxi på voss" og dukket opp på døren til alle som har gjort seg fortjent til en premie for å knekke årets nøtter.

Å promotere nissen bedre enn coca cola vil være litt vel optimistisk (trolig etterfulgt av plagiatanklager og store søksmål fra Coca Cola company) men det må jo begynne i det små for så å eskalere. Man må jo lære å krype før man kan gå. Første anbefaling blir likevel å kvitte seg med bildet av coca cola julenissen, dere har nettopp bidratt til at coca cola promoterer nissen enda litt bedre!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Å forsøke å tvinge Coca Cola ut av det glorifiserte Julenissemarkedet er nok like dødfødt som Google+'s forsøk på å stjele brukermasse fra Facebook. Trikset her er å gi nissen nye dimensjoner å spille på - Norge er en bortimot utømmelig ressurs for historisk-mytiske skapninger som troll og nisser, så hvorfor ikke kombinasjonsspille dette opp mot den voksende internasjonale komersielle interessen for norrøn mytologi? Pump opp en franchise; lag figurer, dataspill, brettspill, turistattraksjoner - forén alle verdens nerder under nisseluer med horn på! Vi har fått nok av den avdanka, røslige Cola-sellouten med bekymringsvekkende forkjærlighet for mindreårige - vi vil ha en knusebarsk, fleinsoppsniffende mjødmaskin som reiser verden rundt (ikke bare én kveld i året) i éns ærend for å TA hva han vil ha, og sette fyr på resten! From Valhalla with a Vengeance!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Foreslår at ITproadministrasjonen lager en reklamefilm der dere stiller i julebikini, nybarberte legger, julenissemaske og synger en fengende julelåt på ekte sognedialekt! Moderatorene korer I bakgrunnen og danser Gangnam style iført Borat ITpro-badedrakt. Skal garantere at dere blir udødeliggjort og husker for all ettertid...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er enkelt. Lag en plakat (1x3m) der dere printer logoen til ITpro og en liten tekst under der det står:"Ingen fare damer, nissefar kommer i år også". Så skifter 2 av deres medarbeidere om til adams drakt med nisselue, skjegg og en sløyfe rundt snoppen, tar plakaten mellom dere og springer glade og fornøyde ut på gaten. Dette vil garantert gi forside i alle landets aviser, og nissen vil få mer oppmerksomhet enn noen gang før! Ps: Det garanteres at ingen kommer til å tenke tanken "Coca Cola".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I dagens samfunn er det blitt stadig mer og mer vanlig å kopiere andre, og ITpro kan ikke sies å være noe unntak. Hver eneste jul pakker nøttegeneralen inn flere julegaver som han deler ut til heldige nøtteknekkere. Begynner vi å ane visse likheter med en viss annen fyr som dagens nøtt omhandler?

Trikset for å lykkes med markedsføring nå i dag, syntes å være å kunne legge seg nærmest mulig et allerede eksisterende konsept … aller helst noe som stammer fra ens største konkurrent. Se for eksempel på Apple og Samsung, og hvordan disse har løst markedsføringen: man lager to stk. telefoner, som man forsøker å få så like hverandre som overhode mulig (men dog ikke helt like). Deretter patenterer man mest mulig at ideene konkurrenten har brukt, og saksøker motparten. Gjør du dette riktig, samt sørger for at søksmålet blir stort nok, så vil du garantert blir kjent i både inn- og utland. Dette fører med seg mye gratis omtale i form av mediedekning, som igjen fører til at folks bevissthet øker.

Hvordan kan vi så bruke dette til å markedsføre nissen:

ITpro har jo allerede lagt seg veldig nært opp til nissen med sin årlige julegaveutdeling til heldige nøtteknekkere. Dette må jo ITpro selvfølgelig ta patent på ASAP. I samme slangen kan de ta patent på langt hvitt skjegg, reinsdyr, røde neser og rødfarge generelt. Med så mange patentbrudd som dette vil forårsake hos nissen, så ser jeg ikke noe annet valg enn å saksøke nissen. Dette vil selvfølgelig bli fanget opp av alle store nyhetskanaler i verden, hvilket vil føre til at nissen vil pryde hver eneste avisforside og hver eneste TV-skjer i måneder fremover (stakkars nissen – saksøkt av noen ukjente nerder fra det kalde nord). Denne medieinteressen vil ikke bare føre til økt kjennskap til nissen, men den vil også føre til at enhver person på kloden vil kjenne til ITpro – bedriften som kunne saksøke selveste Julenissen. Dette vil garantert føre til en enorm økning i trafikk på nettsiden, noe som igjen burde føre til enda flere årlige nøtteknekkere (hvilke nøtter som i så tilfelle ville knekkes er uvisst). Jeg er dog sikker på at med alle nissens patentbrudd, så vil ITpro ha en god sak, og burde kunne få til et forlik hvor nissen årlig sørger for at gavesekken til Herr Nøttegeneral til enhver tid holdes på et akseptabelt nivå, så lenge nissen benytter seg av ITpros mange patenter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I år har Coca-Colatraileren droppet å komme til min by (Tromsø), en stor skuffelse for meg og min barnlige sjel som gleder seg til å troppe opp i kulda for å bivåne alle lysene og tilfredsstille colahungeren. Så nå boikotter jeg dem! Jeg har da Macks julebrus, det holder, så da skulle det vel for min del være lett å se at Itpro er en bedre promotør for nissen enn Coca-Cola, bare se hva dere frister med i julegavesekken i år! Dere kunne f.eks snurre masse julelys og glitter på postens budbil og sende den til meg med en av premiene, så lover jeg å aldri drikke Cola mer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive