1. julenøtt 2012

47 innlegg i emnet

Skrevet

Kommer julen for tidlig? Jeg mener at julebrusen kan godt komme tidlig. Da kan jeg sitte å drikke de, og glede meg til alle julekalenderne som kommer, spesielt den beste, ITpro sin!

Men litt tidlig kommer den. At julemarsipanen kommer ut i butikken i starten av oktober er litt for tidlig. Hadde det vært i midt i november hadde det vært helt greit.

Konklusjon: Alle har forksjellige meninger, selv så mener jeg at det ikke gjør noe om julebrusen eller andre juleprodukter kommer tidlig, men bare ikke for tidlig. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julen kan bare ikke begynne tidlig nok, derfor får jeg med meg alle forberedelsene og de herlige detaljene som publiseres på Facebookgruppen i lang tid i forkant. "Du store pepperkake", "Yippee-ki-yay, nøtteknekkers!" og alle de andre vittighetene som kommer fra redaksjonen underveis gjør det at julen ikke kommer for tidlig. Den har en naturlig og myk opptrapping før det hele starter av med et digert brøl første desember.

Så nei, den begynner ikke for tidlig - men innledningen krydres kreativt med ITpro!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå er jeg lei av alle som klager over at jula alltid kommer så tidlig.

HVA MED Å VISE JULA LITT HENSYN?

Det å komme tidlig, er ingen spøk, og jeg tviler på at det hjelper jula at alle hele tiden påpeker at den kommer for tidlig. Hva med å vise litt støtte og postivititet i stedet?

Kjære jula, til neste år holder du litt lenger hvis du bare vil. Det er godt for både meg og deg om du kommer litt senere. Med tiden kommer også mestringsfølelsen av å holde ut litt lenger, og snart er du virkelig blitt ekspert. Da kommer du ikke før alle shoppingposer er fullstendig tilfredsstilt.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, i butikkene kommer den alt for tidlig! Julegleden fra min side er vekke når vi kommer til desember!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja, helt klart. Julen er jo teknisk ikke "jul" før 24.desember. Kanskje litt tidligere men hvertfall ikke før desember! Det blir bare brukt som salgstriks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om det hadde vært opp til meg hadde ikke julen trengt å komme før 22. desember. Da sitter jeg (forhåpentligvis) fornøyd ombord på et tog på vei hjem fra Trondheim til Oslo etter en stressende eksamensperiode, og da kan julen komme for fullt! Kjør på! Men ikke før. Plis, jeg mener det, jeg må lese til eksamen, jeg har virkelig ikke behov for flere distraksjoner! Som for eksempel denne julekalenderen. Herregud, jeg skal opp klokka syv i morgen tidlig for å gjøre matte, og likevel sitter jeg oppe halv to på natta og skriver en dum kommentar i håp om i det minste å få navnet mitt nevnt i morgendagens luke-artikkel. Hallo, hvem bryr seg om det, liksom! Men ok, heldigvis er ikke det hele opp til meg, for det hadde vært kjipt. Ikke bare for alle andre, men også for meg selv, når jeg tenker meg om. Bare tenk tanken, å måtte forkorte ned den årlige julekalenderen til ITpro med 87.5%! Fra et 24 dagers eventyr til en 3 dagers spasertur rundt kvartalet. Jeg må ærlig innrømme at julekalenderen til ITpro lyser opp en mørk eksamenshverdag bedre enn den 40 watts-glødepæra jeg har hengende i taket på rommet mitt.

Nok smisk, og over til poenget: Det at julen kommer så ufattelig tidlig hvert år gjør ikke bare at ventetiden til selve jula tredobles, men man innser plutselig hvor mye man gleder seg til noe av det man forbinder mest med jula/adventstida – nemlig ITpro’s julekalender! Og det gjør det hele bare enda værre! Ikke nok med at jeg må vente tre måneder til jeg kan ta juleferie, men julekalenderen begynner ikke før om to hele måneder!...ok, så var jeg ikke helt ferdig med rævslikkingen allikevel, da. Rett på konklusjonen, med andre ord: Ja, julen kommer for tidlig! Jeg blir altfor tidlig minnet på den kommende julekalenderen på ITpro, og jeg blir gæærn av all ventingen!

Sånn, da sier vi at det var nok smisk for en dag!

...ITpro er best!

*Men herregud så deilig det er når 1. desember endelig er her!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er virkelig et spørsmål verdt å stille seg, om julen er for tidlig eller ei. For mange ville rett og slett si den kommer for sent. Mange gleder seg som små unger til juledagene og alt de har å by på. Dermed vil det jo virke som om tiden går så alt for sent.

Noen ville si at det er feil å bryte ned tradisjonen om desember som en julemåned, når julepynt, julebrus og alt annet ”julete” plutselig kommer til syne i butikkhyllene så snart som allerede i desember. For ikke å snakke om det at de fleste fortsatt er mette etter julemiddagen fra 2011. Man har rett og slett fått litt avsmak fra de mange sortene julemarsipan og diverse julegodt, og må nesten te oss som profesjonelle idrettsutøvere gjør når de skal nullstille og prøve på nytt. Andre ville kanskje si at et år er nødvendig for å få vekten tilbake til normalen etter fråtsingen, men får rett og slett problemer når julegodtet kommer så alt for TIDLIG på hyllene.

Men man må ikke glemme: for noen vil det være et problem å få tiden til å strekke til, selv om alle juletingene treffer deg rett i trynet. Man skal jobbe, ta eksamen, handle gaver, lese, ta seg av unger, kjøpe gaver, planlegge middag, være med venner, ta vare på familie, ta seg av julebakst, handle julegaver……. Desember er rett og slett ikke lang nok lenger. Eller ?!

Tror rett og slett det hele står på julestemningen. For julen kommer, uansett om man er klar eller ei, akkurat som den første snøen. Men julestemningen, den kommer som regel tradisjonen tro når man glemmer det som er av stress og trivielle spørsmål om alt annet i hverdagen, og heller får seg til å huske på det som er gledene ved julefeiringen.

Så uansett hva jeg svarer kan det være et dusin argumenter for og mot. Men jeg sier det er opp til en selv å fundere over, og eventuelt irritere seg over. Heldigvis er det greit å ha ting å glede seg over, nå som desember og julemåneden virkelig gjør sitt inntog. Å finne spennende gaver til sine kjære, løse itpro sine julenøtter, eller ha avtalt en jule-kake-bake-dag med gode venner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, akkurat passe!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kom julen for tidlig? Det spørs hvilken side man står på. Jeg jobber selv i butikk, og for oss kunne ikke julen ha kommet for tidlig. Folk kommer strømmende to måneder før jul, og vi tjener langt mer i de to månedene før jul. Folk kjøper ting bare de ser juleklokker og misteltein i taket.

Men personlig syns jeg julen burde komme brått første desember, og vare til 24. desember. Julematen, pynten og stemningen bør man spare på. Men man bestemmer jo selv. For meg begynner julen nå, og topper seg gradvis mot et episk måltid mot slutten av måneden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

JA!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

JUL, en herlig tid.

Tid er i dag en av de største mangelvarene i dagens moderne norske samfunn. De fleste sier de har lite tid, lite tid til venner, til familie, til fritidsaktiviteter og ikke minst til seg selv… Julen er en koselig tid, en tid hvor man tar seg tid til familie og venner, en tid fylt med kjærlighet og nærhet. Så hvorfor ikke la denne elskverdige julen komme litt tidlig, la oss leve noen ekstra dager i glede og fellesskap med hverandre. Bare tenk på alt det gode som skjer i disse juletider, tenk om disse godene kunne vart enda lengre. Kanskje kommer faktisk julen for sent? Dette er noe man kan fundere på bare man skrur på nyhetene og ser hvordan dagens samfunn har blitt. Ville det vært bedre om julen sluttet 31 desember og begynte igjen 1 januar? Et helt år fylt med denne fantastiske høytiden. Eller er julen noe så spesielt og enestående at vi kun kan unne oss under et begrenset tidsrom. Kan det bli for mye av det gode?stz1107_hjartgran_stor.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julen kommer akkurat passelig den, det er den kommersielle utnyttelsen av julen som kommer for tidlig. For første gang i manns (mitt) minne har jeg i år ikke følt at julepynt og julegreier i butikkene kom for tidlig heller. Det er vel det endelige beviset på at mitt forsvar er brutt ned til grunnen og at jeg er ødelagt av markedsføringen.

Konklusjonen blir at nei, julen kommer ikke for tidlig, men Martin Aleksanders protest er på sin plass!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den kommer alt for tidlig, kjenner at ribbefettet begynner å ta på allerede, og vi har nettopp kommet inn i julebordssesongen... Huff, og huff...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når jeg henger opp julepynt hjemme til meg 1. desember (litt før) da begynner julen. Spesielt med julemusikk på Spotify og Christmas kanalen på DI.FM :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, nå er jeg lei av alt snakk om å komme for tidlig!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei. Jeg synes det er koselig. :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For tidlig? Vil du vite hva som er for tidlig? Faktum er at det som er for tidlig, det er det at jeg blir nødt til å dra fram frasen "da jeg var ung" i den beskjedne alder av midt i tjueårene, for å forklare hvordan vi brukte å feire jul rundt juletider, og at når "jula varer helt til påske" var dette morsomt fordi det var en smule religiøs og/eller absurd påstand, ikke fordi julesnopet skal ut av hyllene for å gjøre plass til påskeeggene. Ha en flott advent/eksamenstid - og nyt en julebrus med god samvittighet om du har holdt deg frem til nå! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Julen kommer alltid for tidlig! Julestemningen derimot kommer tidligst lille julaften..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det har vel seg slik at Julen alltid kommer i desember, så selve julen kommer ikke for tidlig.

Det som derimot skjer er at enkelte har det forferdelig travelt med å komme igang med julen og forberedelser til julen at de rett og slett starter hele prosessen med jul alt for tidlig.

Så nei, Julen kommer ikke for tidlig, de som tydeligvis styrer den (les: kjøpmenn o.l.) starter den for tidlig :)

Hipp hurra, vi er igang med årets julenøtter hos ITpro.no, det er som de sier.. man kan stille kalenderen sin etter ITpro.no.

Når man ser og hører ITpros julenøtter ringes inn, da vet man at det er Desember.

GOD JUL

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg syns aldri Jula kommer for tidlig. Kanskje julestemningen, men aldri selve jula. De siste arbeidsukene før den hellige ferien er tunge og tøffe, og suger til seg det siste du har av energi. I tillegg kommer julevasken inkludert pynting, baksten og gavehandlinga. Det siste man tenker før man går fra jobben siste arbeidsdagen er: "Nå skal det endelig bli godt med en ferie!". Det hadde liksom ikke gjort no om jula hadde kommet litt før.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, jula kjem til same tid kvart år.