App for å telle forbruk (android)

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei, jeg har innsett behovet for å ha en app som forteller meg hvor mye jeg bruker telefonen hver måned. Jeg har en Samsung Galaxy S med Cyanogenmod 9 beta (android 4.0.4). Den har en helt grei datateller i OSet, men ikke noe mer enn det som jeg kan se. Det jeg ønsker at appen skal gjøre er:

Pri 1:

- Telle antall sendte SMS månedsvis.

- Telle antall utgående ringeminutter månedsvis.

- Telle antall utgående samtaler, månedsvis.

Pri 2:

- Ha en backlog.

- Ha en fin og brukervennlig widget.

- Telle datatrafikk over wi-fi.

Pri 3:

- Telle datatrafikk (mobildata) månedsvis (jeg kan leve med å bruke den telleren som ligger i OSet)

- Gi varsel når bruk næremer seg gitte grenseverdier, gjerne både for data, sms, og ringeminutter.

Pri 4:

- Telle innkommende samtaler, minutter, data og sms.

Jeg finner litt diverse med å søke på market og google, men mye er reklamefinansiert og jeg tenkte kanskje noen her har erfaringer å dele. :)

Edit: Jeg prøver ut Traffic Counter Extended for tiden.

Endret av Azathoth
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har OneCall, og de har utviklet sin egen app der jeg kan få info om hvor mange minutter jeg har ringt, hvor mye dette har kostet. tilsvarende for data, sms og mms.

Kanskje din mobilopperatør har laget en tilsvarende app?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Telenor har noe lignende som r2d290 sier, nemlig Telenor Faktura.

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.telenor.faktura&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm5vLnRlbGVub3IuZmFrdHVyYSJd

Denne viser deg forbruket ditt, fordelt på oversiktlige rader.

Den viser riktignok ikke antall SMS- og ringeminutter, men forbruket på de forskjellige områdene, samt totalbeløpet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Telenor har noe lignende som r2d290 sier, nemlig Telenor Faktura.

https://play.google....3IuZmFrdHVyYSJd

Denne viser deg forbruket ditt, fordelt på oversiktlige rader.

Den viser riktignok ikke antall SMS- og ringeminutter, men forbruket på de forskjellige områdene, samt totalbeløpet.

Ja, jeg tenkte litt på Telenor faktura, men den er ikke helt idéell. Bindingstiden min til Telenor har nettopp gått ut, så jeg tenkte jeg skulle sammenligne abonnementer og finne ut hva jeg skal bytte til. Da er det antall SMS, minutter, etc. som er tingen. Det ser ut til at Traffic Counter får gjøre jobben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mye av det du er ute etter finnes jo native i Android, men riktignok spredd utover på sine respektive områder.

Angående billige abonnement, så har jo både Chess, OneCall og mange fler slike med inkludert bruk på x antall av alt. :)

Jeg for min del har Chess Sjakkmatt med 600 sms/min/mms og 1000mb (tror jeg det var) til 199kr/mnd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

3g watchdog er nok noe du kan teste ut.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som du selv sier, masser av de gratis appene er reklamefinansiert, da gjerne med push annonser som er plagsomt. Her kan du kjøre Air-push detector i etterkant av en innstalasjon for å sjekke om appen er fri for slike reklamer:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.brosmike.airpushdetector&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5icm9zbWlrZS5haXJwdXNoZGV0ZWN0b3IiXQ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive