Fra stasjonærpc til hjemmekinoreciever

5 innlegg i emnet

Skrevet

Yo, har kjøpt meg stasjonærPC for å bruke til serier, film og musikk.

Den har jeg koblet med HDMI-kabel til recieveren (type Yamaha)..

Har konfigurert det slik at jeg har riktig 5.1 lyd fra pcen. Greia er at man ikke får endra på lydinstillingen på reciveren når man spiller av (UANSETT HVA) fra PCen..Kun Straight og Direct..7ch Enhancer elrno funker ikke...Når jeg går inn på instillingene til Invidia så ser den Panasonic (TVEN) direkte, og ikke recieveren..Wtf?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvilken reciever har du? Merke og modell.

Uansett, vill gjetting sier at kanskje dette kan hjelpe: http://faq.yamaha.co..._my_tv_speakers

EDIT:

Scratch that!

Ser ut til at "enhancer" og andre effekter er forbeholdt lyd fra stereo-kilder. Dvs at når du endret lydmodus ut fra PCen til 5.1 vil ikke disse innstillingene fungere.

Kilde: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1854801

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Yo, har kjøpt meg stasjonærPC for å bruke til serier, film og musikk.

Den har jeg koblet med HDMI-kabel til recieveren (type Yamaha)..

Har konfigurert det slik at jeg har riktig 5.1 lyd fra pcen. Greia er at man ikke får endra på lydinstillingen på reciveren når man spiller av (UANSETT HVA) fra PCen..Kun Straight og Direct..7ch Enhancer elrno funker ikke...Når jeg går inn på instillingene til Invidia så ser den Panasonic (TVEN) direkte, og ikke recieveren..Wtf?

På min yamaha reciever (rxv-864 mener jeg å huske), så kan jeg kun ha straight når jeg kjører med over 96 000Hz samplingsfrekvens. Så sjekk at du ikke har sett denne til 192 000 Hz (for eksempel) i lydegenskaper i Windows. :)

Har aldri hatt noe problem med å ta 7-channel enchanment og andre effekter, selv med 7.1 surround Klykken. :)

Når jeg faktisk kjører kilder (f. eks Blu-Ray) med DTS HD Master etc., så kan jeg bare ha noen få effekter, men dette er jo bare positivt. Når du ser film og spiller, så er gjerne straigth det som er å foretrekke. Men om man skal spille musikk og slikt, så kan jeg like stereo 7.1 enchantment (mener det var noe slik det het). :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Får Straight uansett om jeg har 96 000Hz 192 000Hz eller hva som helst..

Får Straight uansett om det er stereolyd som kjøres ut eller 5.1 kilde..

Kan legge til at hvis jeg slår av TVen nå..Samtidlig som jeg feks hører på spotify så kuttern lyd, virker som den (recieveren) ikke får noe inn :s...Trodde tven funka som en MONIIITOOOOR, ikke at den skulle kunne gjøre slikt..UÆ..skjønner ikke why..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Får Straight uansett om jeg har 96 000Hz 192 000Hz eller hva som helst.. Får Straight uansett om det er stereolyd som kjøres ut eller 5.1 kilde.. Kan legge til at hvis jeg slår av TVen nå..Samtidlig som jeg feks hører på spotify så kuttern lyd, virker som den (recieveren) ikke får noe inn :s...Trodde tven funka som en MONIIITOOOOR, ikke at den skulle kunne gjøre slikt..UÆ..skjønner ikke why..

Hmm skjønner. Sikker på at du ikke har satt fjernkontrollen til noe annet enn AMP (den bryteren på høyreside som velger "source - TV - AMP)? Du har ikke satt den i noe pure direct eller noe sånnt? XD

Prøvd å bruke en annen HDMI-inngang, for å sikker på at det ikke har skjedd noe kluss med den du bruker nå?

Har du vært å sjekket hvordan det ser ut på On-screen menyen og lydinstillinger der, at alt ser greit ut?

Akkurat det med at lyden skrur seg av når du skrur av TVen, kommer av at kilden bytter navn fra "TV - Navn" til "Forsterkermodell". Du må derfor manuelt velge ny kilde i lydinstillinger i Windows. F. eks:

Hos meg så heter kidlen vanligvis "Infocus 1", men om jeg kutter strømmen til prosjektoren (kan skru den av, men ikke kutte strømmen) så dukker det opp en ny kilde som heter "Yamaha RXV-864" som jeg manuelt må velge.

Jeg går ut fra at det kun er når du skrur av TVen helt med en strømbryter at dette skjer?

Edit: At jeg ikke får brukt noen av kodeksene har skjedd et par ganger hos meg, og da har det vært litt forskjellige grunner, men det har alltids løst meg når jeg har forandret litt på instillingene. :)

Prøvd å trykket på en knapp på recieveren som heter "straigth / effect" (hvor skilletegnet er en liten knapp)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive