Støydempet kabinett til kontor/gaming

11 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har gått til innkjøp av ny kontor/gaming-PC og har fått en del issues med å få den inn i det gamle kabinettet så jeg trenger et nytt kabinett. Jeg har sett litt på nye Fractal Design Define R4. Det eneste jeg på forhånd kan vite at jeg er misfornøyd med er mangelen på slangegjennomføringer bak, men det kan jeg vel alltids bore ut selv. Jeg lurer på om det er noen som har tips til alternative kabinetter i forhold til følgende behov i prioritert rekkefølge:

- God støydemping, både mot vibrasjon og viftestøy, men vibrasjon er viktigst (vannkjøling er planlagt). Maskinen er påslått 24/7, så stillhet er et must.

- Plass til skjermkort. Per i dag er behovet 272mm lengde (GTX 670)

- Plass til harddisker. Minst 8 diskplasser, helst så mange som mulig. (16 disker er nok maksimalt behov, men noe urealistisk.)

- God plass til å skjule kabler bak bakplaten, for at de ikke hindrer luftflyt.

- Uttak til USB 3.0, helst en par 2.0-kontakter også. Hovedkortet har 1 header for to 3.0-porter og 3 headere for til sammen seks 2.0-porter. HK har også header for FireWire, men dette er ikke viktig.

- Stilrent og minimalistisk design. Dette er en kontor-PC, jeg er ikke ute etter en glorete glow-in-the-dark LAN-party-kasse med integrert melkeskummer og dampmaskin.

- Fornuftig pris. Jeg er villig til å betale for kvalitet, innenfor rimelighetens grenser.

Specs på maskinen:

Corsair HX 850W

MSI Z77A-GD65

Intel Core i7 3770K

ASUS GeForce GTX 670 (Det bør være plass til 2-veis SLI, sånn i tilfelle...)

En kjip Intel SASMF8I RAID-kontroller

Et lass med konvensjonelle harddisker

En til to SSDer

Ett optisk drev

Per i dag er den luftkjølt med stock-kjølere, men når lønnskontoen får gått gjennom et par tre oppgraderinger så skal det kjøpes vannblokker til alt. Ekstern passiv radiator skal sannsynligvis brukes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757467 jeg kjøpte dette, syntes ikke det bråker noe spes, kjører de to medfølgende viftene på full gass på den innebygde viftestyringen og det plager meg ikke. Det er ikke noe wow irriterende led lys i viftene osv :P Greitt og bygge i, og virket solid, innendørs er det også noe støy demping på kabinettsveggene.. Om det dekker dine behov , aner jeg ikke, men jeg syntes det var greitt til mitt bruk. Så tenkte om du ikke hadde sett på det, er det nå greitt å ta en titt.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jo Teigas, det er det kabinettet jeg har sett på og heller mot, men jeg lurer på hva annet som fins av gode alternativer til det kabinettet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Antec P280 skal være støydempet. Har en tidlig forgjenger selv, altså P182, og er temmelig fornøyd med det. Stille og helt OK kjølingsmessig det i alle fall.. Så får du litt mer å velge mellom! :Phttp://www.komplett....aspx?sku=651991

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gode støydempede kabinetter er fractal design sine. Både R3 og R4 er to gode kabinetter på nettop støy.

Ellers så er vel cooler master et kabinett, Silencio 550. Det er også støydempet.

Jeg har ikke testet noen av disse kabinettene, men tester sier de er gode på støy. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for to gode bidrag. Cooler Master Silencio er strålende kabinetter, men dessverre uaktuelle for meg fordi man ikke får plass til fullstørrelse grafikkort uten å ta ut harddiskene. Såvidt jeg kan se så gjelder dette hele serien, ikke bare 550. (268mm på 650 er vel 4-5 mm for lite per i dag.) Jeg syns også at det er litt for trangt på baksiden av hovedkortplaten i disse kabinettene.

Antec P280 ser veldig fristende ut.... hmm.. :)

Jeg føler at Fractal Design Define R4 er mer for pengene og jeg liker det jeg ser på den. Antec sin har en styrke på at det er plass til lengre skjermkort (lengre enn 290mm som R4 har). Den får også et pluss for at den har gjennomføringer for vannslanger til ekstern radiator. Støtten for XL-ATX er nok litt mer en kuriositet for meg. Jeg har plass til GeForce GTX 670 i FD Define R4, men man vet jo aldri hva som kommer neste gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bumper denne med å spørre om det har skjedd noe på kabinettfronten i det siste. Jeg er i ferd med å hive FD R4 i handlekurven.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har selv hatt Antec P280 (eldre type) og var veldig fornøyd. Enkelt å montere i og god støydemping.

Men, det er stort og jeg synes selv at den du holder på å kaste i handlekurven er et lekrere kabinett.

Det betyr jo litt det og?

Har du ikke behov for å utvide med digre lange skjermkort, så støtter i hvert fall jeg valget ditt. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har selv hatt Antec P280 (eldre type) og var veldig fornøyd. Enkelt å montere i og god støydemping.

Men, det er stort og jeg synes selv at den du holder på å kaste i handlekurven er et lekrere kabinett.

Det betyr jo litt det og?

Har du ikke behov for å utvide med digre lange skjermkort, så støtter i hvert fall jeg valget ditt. :-)

Jeg har behov for "vanlig lange" skjermkort, men jeg tenker (håper) at de ikke blir større enn 290mm.

Det er et poeng for meg med mest mulig harddiskplasser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her har du det du trenger :)

http://www.prisguide.no/produkt/fractal-design-define-xl-black-pearl-133709

Jeg har dette kabinettet og det funker kjempebra, det er også to hull i bakkant om du skal ha slanger ut der...Ser at dette er tatt bort på de kommende kabinettene i serien.

Stort godt kabinett, stille, og enkelt å bygge og skjule kabler i samt du får plass til alle skjermkort uansett størrelse...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jepp, Fade. Det der er egentlig veldig fint. Jeg skulle gjerne hatt det, men det er gått ut av salg og erstattet av en R2-utgave som har færre diskplasser. Det er grådig kjipt.

Endret av Azathoth
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive